Battlefield 1: Spectator mode, karta och massa annat i nya patchen

Robot
Battlefield 1: Spectator mode, karta och massa annat i nya patchen
Medlem
Battlefield 1: Spectator mode, karta och massa annat i nya patchen

"Fighter airplanes now have slightly higher damage to their MGs overall"

Slightly.. känns inte riktigt tillräckligt.

Medlem
Skrivet av Katana:

"Fighter airplanes now have slightly higher damage to their MGs overall"

Slightly.. känns inte riktigt tillräckligt.

Man ska aldrig vara riktigt nöjd.

Medlem

Frågan är om de åtgärdat SLI/CF-buggen Bice introducerade medelst senaste patchen. Inte kunnat spela sedan dess.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Katana:

"Fighter airplanes now have slightly higher damage to their MGs overall"

Slightly.. känns inte riktigt tillräckligt.

Lägg även till detta och Fighter planer ser lite mer lockande ut nu

• Decrease plane tail gunner damage by 23% (far) to 42% (close) and sped up damage drop-off slightly

Medlem

Konstigt, så premiumanvändare får ordnat sina buggar medans jag måste vänta till tisdag nästa vecka? Konstigt resonemang, jag förstår ju att den nya banan blir tillgänglig för de som betalar för extra krims krams men rent spelförstörande saker borde väl åtgärdas för alla direkt?

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Frågan är om de åtgärdat SLI/CF-buggen Bice introducerade medelst senaste patchen. Inte kunnat spela sedan dess.

samma här... verkar dock inte stå något i loggen om det...

Medlem
Skrivet av Sprezzatura:

Konstigt, så premiumanvändare får ordnat sina buggar medans jag måste vänta till tisdag nästa vecka? Konstigt resonemang, jag förstår ju att den nya banan blir tillgänglig för de som betalar för extra krims krams men rent spelförstörande saker borde väl åtgärdas för alla direkt?

Antar att patchen är för alla, förstår annars inte hur dem ska kunna ha 2 olika versioner av spelet live samtidigt.

Jag antar att dem har vissa servrar med den nya banan synliga för premium användarna. Såsom man gjorde med hardcore som var med i patchen förra gången men inte syntes direkt eftersom det inte fanns servrar.

Medlem

Patchen släpps för alla idag men banan är bara för premium tillsvidare

Medlem

Tänkte väll också att en uppdatering kan väll inte skilja på spelarbasen. Skulle bli väldig märklig uppdelning så fall.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

SIR kan nog bli ganska intressant.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Tänkte väll också att en uppdatering kan väll inte skilja på spelarbasen. Skulle bli väldig märklig uppdelning så fall.

Det är bara fz som skrivit det på ett lite förvirrande sätt

ndr
Medlem

Nooo my dear shotgun

Redaktör
Skrivet av Blackwolfe:
Skrivet av Molotov:

Tänkte väll också att en uppdatering kan väll inte skilja på spelarbasen. Skulle bli väldig märklig uppdelning så fall.

Det är bara fz som skrivit det på ett lite förvirrande sätt

Fixar.


signatur
Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Frågan är om de åtgärdat SLI/CF-buggen Bice introducerade medelst senaste patchen. Inte kunnat spela sedan dess.

Verkar inte som de har fixat det. Sen förra patchen har jag ett grafikkort för 2500 kr i chassit som inte gör nåt mer än att försämra luftflödet.

Medlem
Skrivet av Frux:
Skrivet av Eisenhart73:

Frågan är om de åtgärdat SLI/CF-buggen Bice introducerade medelst senaste patchen. Inte kunnat spela sedan dess.

Verkar inte som de har fixat det. Sen förra patchen har jag ett grafikkort för 2500 kr i chassit som inte gör nåt mer än att försämra luftflödet.

Verkar som det är fixat nu med patchen, iaf enligt dem som testat på Reddit.

Medlem
Skrivet av Frux:
Skrivet av Eisenhart73:

Frågan är om de åtgärdat SLI/CF-buggen Bice introducerade medelst senaste patchen. Inte kunnat spela sedan dess.

Verkar inte som de har fixat det. Sen förra patchen har jag ett grafikkort för 2500 kr i chassit som inte gör nåt mer än att försämra luftflödet.

Enligt några posts på BF forumet så verkar denna patch fixa detta problem helt för några medan andra upplever "mindre" problem

Medlem

Äntligen nerfar de model-a hunter, skönt!

Medlem

Kan säga att banan är lite för öppen emellanåt, ingen som helst cover mellan D-E. Så rent utav sniperfest.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Oneone:
Skrivet av Frux:
Skrivet av Eisenhart73:

Frågan är om de åtgärdat SLI/CF-buggen Bice introducerade medelst senaste patchen. Inte kunnat spela sedan dess.

Verkar inte som de har fixat det. Sen förra patchen har jag ett grafikkort för 2500 kr i chassit som inte gör nåt mer än att försämra luftflödet.

Verkar som det är fixat nu med patchen, iaf enligt dem som testat på Reddit.

Trevligt! Det stod inget nämnt alls om SLI i läckta patch notes vilket det borde ha gjort, men ja tydligen fanns det en fix med enligt folk som patchat. DICE ville kanske inte nämna nåt eftersom det fortfarande inte är helt buggfritt. Får prova ikväll.

Medlem
Skrivet av Frux:
Skrivet av Eisenhart73:

Frågan är om de åtgärdat SLI/CF-buggen Bice introducerade medelst senaste patchen. Inte kunnat spela sedan dess.

Verkar inte som de har fixat det. Sen förra patchen har jag ett grafikkort för 2500 kr i chassit som inte gör nåt mer än att försämra luftflödet.

Så farligt är det ju inte, jag har lirat säkert 50 timmar sen den patchen med flimret kom.
för övrigt sjukt ovärt att köra sli med så billiga kort, mycket bättre med ett fetare. två skitkort ger ju bara massa oljud och ändå sämre prestanda än ett bra.

Medlem
Skrivet av Frux:
Skrivet av Oneone:
Skrivet av Frux:
Skrivet av Eisenhart73:

Frågan är om de åtgärdat SLI/CF-buggen Bice introducerade medelst senaste patchen. Inte kunnat spela sedan dess.

Verkar inte som de har fixat det. Sen förra patchen har jag ett grafikkort för 2500 kr i chassit som inte gör nåt mer än att försämra luftflödet.

Verkar som det är fixat nu med patchen, iaf enligt dem som testat på Reddit.

Trevligt! Det stod inget nämnt alls om SLI i läckta patch notes vilket det borde ha gjort, men ja tydligen fanns det en fix med enligt folk som patchat. DICE ville kanske inte nämna nåt eftersom det fortfarande inte är helt buggfritt. Får prova ikväll.

Kan ju ligga under någon annan fix
Kanske denna under UI:

"Improved overall UI performance and stability"

Inaktiv

Dom får gärna nerfa luftvärnskanonerna också när dom håller på. Som om det inte vore nog illa att dom gör mycket skada så kan man inte styra när man blir skjuten.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Dom får gärna nerfa luftvärnskanonerna också när dom håller på. Som om det inte vore nog illa att dom gör mycket skada så kan man inte styra när man blir skjuten.

De vore helt värdelösa om de nerfades ännu mer än vad de redan gjort.

Medlem
Skrivet av Zer0cooL:
Skrivet av grollo_92:

Dom får gärna nerfa luftvärnskanonerna också när dom håller på. Som om det inte vore nog illa att dom gör mycket skada så kan man inte styra när man blir skjuten.

De vore helt värdelösa om de nerfades ännu mer än vad de redan gjort.

• Reduced stationary AA range from 400 m to 334 m

Medlem
Skrivet av NTeC:

Patchen släpps för alla idag men banan är bara för premium tillsvidare

Som jag fattat det så slapps patchen för alla, samt att banan släpps för alla som har premium och förbokade spelet (med eller utan premium)

Medlem

Får man tillgång till nya kartan ifall man har förbokat spelet via tex Webhallen eller är det endast ifall man har förbokat igenom Origin?


signatur
Gnällkuk
Skrivet av MrStrange:

Får man tillgång till nya kartan ifall man har förbokat spelet via tex Webhallen eller är det endast ifall man har förbokat igenom Origin?

Så länge du har premium spelar det ingen roll om det är köpt hos Webhallen eller Galne Gunnar.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:
Skrivet av MrStrange:

Får man tillgång till nya kartan ifall man har förbokat spelet via tex Webhallen eller är det endast ifall man har förbokat igenom Origin?

Så länge du har premium spelar det ingen roll om det är köpt hos Webhallen eller Galne Gunnar.

Jag har inte premium men förhandsbokade spelet hos Webhallen. Gäller det även då?


signatur
Medlem
Skrivet av MrStrange:
Skrivet av tricky:
Skrivet av MrStrange:

Får man tillgång till nya kartan ifall man har förbokat spelet via tex Webhallen eller är det endast ifall man har förbokat igenom Origin?

Så länge du har premium spelar det ingen roll om det är köpt hos Webhallen eller Galne Gunnar.

Jag har inte premium men förhandsbokade spelet hos Webhallen. Gäller det även då?

Nej. Man måste ha premium pass, som kostar lika mycket som själva spelet.

12
Skriv svar