Rykte: Nintendo Switch får Gamecube-spel via Virtual Console

Robot
Medlem
Rykte: Nintendo Switch får Gamecube-spel via Virtual Console

Om detta rykte stämmer blir jag jävligt glad


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Om detta rykte stämmer blir jag jävligt glad

Verkligen, spela Metroid Prime på bussen. Mys.

Medlem

Skulle gärna vela ha hela Metroid Prime trilogin. Men jag tackar fan inte nej till 1:an och Echoes.

Medlem

Om Switch pallar att emulera GC borde den väl ändås vara hyfsad hårdvara i den?

Medlem

Nintendo the nostalgia company

Medlem
Skrivet av Slayman:
Skrivet av FejkFejksson:

Om detta rykte stämmer blir jag jävligt glad

Verkligen, spela Metroid Prime på bussen. Mys.

Finns inte Metroid Prime triologin på Nintendo Store redan? För Wii U dvs. Skulle man behöva köpa det igen för Switch då eller?

Medlem
Skrivet av Ghan:
Skrivet av Slayman:
Skrivet av FejkFejksson:

Om detta rykte stämmer blir jag jävligt glad

Verkligen, spela Metroid Prime på bussen. Mys.

Finns inte Metroid Prime triologin på Nintendo Store redan? För Wii U dvs. Skulle man behöva köpa det igen för Switch då eller?

gissar på det, Wii-ägare som hade VC-spel fick betala en mellanskillnad om man ville ha samma spel fast Wii U-versionen


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

Klart den har det, allt annat hade varit ett skämt. Fattar inte varför dom inte körde in det i Wii U redan. Med homebrew channel kan man spela alla Gamecube-spel (via SD-kort) på en Wii U med så gott som 100% kompatibilitet och prestanda...

Skrivet av Ghan:
Skrivet av Slayman:
Skrivet av FejkFejksson:

Om detta rykte stämmer blir jag jävligt glad

Verkligen, spela Metroid Prime på bussen. Mys.

Finns inte Metroid Prime triologin på Nintendo Store redan? För Wii U dvs. Skulle man behöva köpa det igen för Switch då eller?

Det räknas som en Wii-titel, inte Gamecube. Som du ser säger artikeln inget om bakåtkompatibilitet med Wii.

Medlem
Skrivet av kveldulver:

Om Switch pallar att emulera GC borde den väl ändås vara hyfsad hårdvara i den?

Inte nödvändigtvis, en vanlig mobil emulerar ju Wii utan problem, och hårdvaran i GC och Wii är ganska identisk.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

hårdvaran i GC och Wii är ganska identisk.

Nja?

Medlem

Arkitekturen mellan GC och Wii är extremt lika, det betyder inte att prestandan är extremt lika för det : )

Medlem
Moderator | Testpilot
Skrivet av ivanhoe68:
Skrivet av kveldulver:

Om Switch pallar att emulera GC borde den väl ändås vara hyfsad hårdvara i den?

Inte nödvändigtvis, en vanlig mobil emulerar ju Wii utan problem, och hårdvaran i GC och Wii är ganska identisk.

Tvekar på att en "vanlig mobil" emulerar utan problem. Då Dolphion emulatorn på PC kräver att du ändå har en hyfsad burk.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Surt..
Det kanske betyder att Smash bros antagligen inte kommer inom en snar framtid till Switch, eftersom att dom släpper en gammal port.
Smash bros är väl typ som FIFA, NHL etc där det sällan är värt att gå tillbaka till gamla versioner eftersom dom äldre versionerna är rätt lika fast med mindre features.
Har man wii u och SSB så menar jag alltså att det är surt att behöva spela gamecube versionen istället....

Näe jag hade hellre sätt en ny version eller port till Super Monkey ball, Viewtiful Joe eller Soul Calibur.

Medlem

Om detta fungerar riktigt väl, då är det värt att köpa en switch bara för Luigis Mansion.

Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av ivanhoe68:

hårdvaran i GC och Wii är ganska identisk.

Nja?


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av ivanhoe68:

hårdvaran i GC och Wii är ganska identisk.

Nja?

Inte till utseendet kanske, men rent tekniskt är det en uppgraderad och överklockad Gamecube med ett par nya funktioner och tillbehör. Nintendo valde att göra så för att bevara perfekt bakåtkompatibilitet med Gamecube-spel på Wii.
Same story med Wii U, även den är en uppgraderad och överklockad Wii och har perfekt bakåtkompatibilitet med Wii (den hade haft fullt stöd för Gamecube med om dom bara sett till att skivläsaren tog de små Gamecube-skivorna och sett till att det fanns urtag för Gamecubens handkontroller, resten av hårdvaran har allt som krävs - precis som jag nämnde i mitt tidigare inlägg).

Skrivet av Fearnox:

Surt..
Det kanske betyder att Smash bros antagligen inte kommer inom en snar framtid till Switch, eftersom att dom släpper en gammal port.

"Gammal port"? Det lär vara originalversionen som körs i en emulator.

Medlem

Betyder detta att jag får mina Virtual Console-spel från min Wii och min 3DS?

Är sjukt bitter på Nintendo och hur jag inte får behålla mina VC-spel.

1
Skriv svar