The Last of Us 2 utannonserat!

Robot
Medlem
The Last of Us 2 utannonserat!

Jäklar vad trevligt!


signatur

Niet.

Medlem

Kan bli intressant om dom lyckas hålla storyn tillräckligt bra. Behövdes verkligen en uppföljare dock? Vette tusan. Naughty Dog brukar ju leverera spel av hög kvalité så, time will tell.

Förövrigt, varför nämndes det inte någonstans på FZ om PSX? Eller missade jag det helt?


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Hoppades alltid att de skulle låta den berättelsen vara, slutet var perfekt som det var. De verkade inse detta till en början, så jag hoppas att något speciellt, en ny idé snarare än löftet om mer pengar, fick dem att ändra sig och att här faktiskt finns en berättelse värd att upplevas.

Medlem

Fasen, måste ju köpa en PS4:a när det släpps ju


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Moderator | Testpilot

Satt och vänta på lite PSX nyheter! Dålig coverage FZ!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

FM-guru
F.d. Sisyr

Onödigaste uppföljaren på länge. Men det är klart, finns en massa pengar att tjäna.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sisyr:

Onödigaste uppföljaren på länge. Men det är klart, finns en massa pengar att tjäna.

Hur menar du onödig? Hur är någon uppföljare nödvändig? Bara för man slänger in en cliffhanger i slutet?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Bästa spelnyheten på väldigt länge för min del. Länge sedan jag såg fram mot ett spel så här mycket. En garanterad förbeställning från min sida!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Sisyr:

Onödigaste uppföljaren på länge. Men det är klart, finns en massa pengar att tjäna.

Hur menar du onödig? Hur är någon uppföljare nödvändig? Bara för man slänger in en cliffhanger i slutet?

Jag vet inte om du bara spelar dum och vill märka ord eller om du på riktigt inte begrep vad jag menade, men jag har ingen lust att förklara mig i vilket fall.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Sisyr:

Onödigaste uppföljaren på länge. Men det är klart, finns en massa pengar att tjäna.

Hur menar du onödig? Hur är någon uppföljare nödvändig? Bara för man slänger in en cliffhanger i slutet?

Jag vet inte om du bara spelar dum och vill märka ord eller om du på riktigt inte begrep vad jag menade, men jag har ingen lust att förklara mig i vilket fall.

Jag fattar vad du menar på sätt och vis. Men efter första spelet så finns helt klart möjligheten att en uppföljare också kan leverera. Utöver sp så var mp grymt också.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Sisyr:

Onödigaste uppföljaren på länge. Men det är klart, finns en massa pengar att tjäna.

Hur menar du onödig? Hur är någon uppföljare nödvändig? Bara för man slänger in en cliffhanger i slutet?

Jag vet inte om du bara spelar dum och vill märka ord eller om du på riktigt inte begrep vad jag menade, men jag har ingen lust att förklara mig i vilket fall.

Man får ju utgå från att han faktiskt va nyfiken men lite väl hård attityd som svar på hans vilja att faktiskt veta? Jag är också lite nyfiken till denna cynism.

MvH

Medlem

Så underbara nyheter. Lätt att man vill veta vad som hände efter 1an.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av TheConsul:

Jag fattar vad du menar på sätt och vis. Men efter första spelet så finns helt klart möjligheten att en uppföljare också kan leverera. Utöver sp så var mp grymt också.

Möjligheten finns väl alltid, med alla IP:n. Ser däremot inget skäl utöver de monetära. För min del hade de gärna fått ge sig på ett nytt IP igen istället.

Skrivet av Dalthor-san:

Man får ju utgå från att han faktiskt va nyfiken men lite väl hård attityd som svar på hans vilja att faktiskt veta? Jag är också lite nyfiken till denna cynism.

MvH

Kom igen nu, han drygade bara. Som jag skrev ovan finns det som jag ser det helt enkelt ingen anledning att göra en uppföljare. Storyn är berättad med ett bra avslut. Kanske har man tänkt att göra en mer eller mindre fristående uppföljare, men vad är då poängen med detta? Världen är en vanlig postapokalyps, knappast något som gör sig bättre än något annat som grunden till ett spel.

Anledningen till att man gör en uppföljare handlar förstås om att varumärket är starkt och kommer sälja som smör i solsken. Inget fel i det, det är vad företag gör. Men nu är jag inte företagsledare utan konsument, och hade hellre sett ett nytt IP - vilket för mig hade varit mer intressant.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Onödigaste uppföljaren på länge. Men det är klart, finns en massa pengar att tjäna.

Dock inte i närheten av att vara lika onödig som din kommentar.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av TheConsul:

Jag fattar vad du menar på sätt och vis. Men efter första spelet så finns helt klart möjligheten att en uppföljare också kan leverera. Utöver sp så var mp grymt också.

Möjligheten finns väl alltid, med alla IP:n. Ser däremot inget skäl utöver de monetära. För min del hade de gärna fått ge sig på ett nytt IP igen istället.

Skrivet av Dalthor-san:

Man får ju utgå från att han faktiskt va nyfiken men lite väl hård attityd som svar på hans vilja att faktiskt veta? Jag är också lite nyfiken till denna cynism.

MvH

Hade jag inte uppfattat hans svar som drygt hade jag gett honom ett reellt svar. Som jag skrev ovan finns det som jag ser det helt enkelt ingen anledning att göra en uppföljare. Storyn är berättad med ett bra avslut. Kanske har man tänkt att göra en mer eller mindre fristående uppföljare, men vad är då poängen med detta? Världen är en vanlig postapokalyps, knappast något som gör sig bättre än något annat som grunden till ett spel.

Anledningen till att man gör en uppföljare handlar förstås om att varumärket är starkt och kommer sälja som smör i solsken. Inget fel i det, det är vad företag gör. Men nu är jag inte företagsledare utan konsument, och hade hellre sett ett nytt IP - vilket för mig hade varit mer intressant.

Skönt att du berättar din åsikt som att det vore nån slags självklarhet. Som att du delar med dig facit på ett matteproblem.

Finns inget onödigare än negativa människor som du som ska pissa på andras glädje men nån Allanattityd.

Första spelet var jättebra, många ville ha uppföljare och vi fick det.

Vad är poängen med detta? Vad snackar du om ens? Vad är poängen med någon uppföljare överhuvudtaget? Letar du efter nån slags objektiv sanning eller?

Poängen är att många vill spela en fortsättning och företaget som gjorde den första vill göra en uppföljare. Och hör och häpna, de vill tjäna pengar!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av papaz1:
Skrivet av Sisyr:

Onödigaste uppföljaren på länge. Men det är klart, finns en massa pengar att tjäna.

Dock inte i närheten av att vara lika onödig som din kommentar.

Skönt att du gled in och bidrog då. :^)

Skrivet av papaz1:

Skönt att du berättar din åsikt som att det vore nån slags självklarhet. Som att du delar med dig facit på ett matteproblem.

Finns inget onödigare än negativa människor som du som ska pissa på andras glädje men nån Allanattityd.

Första spelet var jättebra, många ville ha uppföljare och vi fick det.

Vad är poängen med detta? Vad snackar du om ens? Vad är poängen med någon uppföljare överhuvudtaget? Letar du efter nån slags objektiv sanning eller?

Poängen är att många vill spela en fortsättning och företaget som gjorde den första vill göra en uppföljare. Och hör och häpna, de vill tjäna pengar!

Käkat taggtråd? Jag presenterade min åsikt, mycket riktigt. Inte fakta. Ledsen om du tog illa upp för att jag inte bad om ursäkt för att min åsikt inte nödvändigtvis matchar alla andras.

Du verkar för övrigt vara helt rätt person att prata om attityder. Heh.

Medlem

Med tanke på hur mediokert första spelet var och hur rentav dåligt Uncharted 4 blev har jag svårt att bli pepp på detta, men vi får se.

Medlem

Såg The Last of Us remaster on PS4 spelas på YouTube och kändes inte som om jag behövde spela spelet själv. Bra story, som dock kunde kortats ner några timmar, men själva spelandet lockade inte något.


signatur

Det var detta...

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av TheConsul:

Jag fattar vad du menar på sätt och vis. Men efter första spelet så finns helt klart möjligheten att en uppföljare också kan leverera. Utöver sp så var mp grymt också.

Möjligheten finns väl alltid, med alla IP:n. Ser däremot inget skäl utöver de monetära. För min del hade de gärna fått ge sig på ett nytt IP igen istället.

Skrivet av Dalthor-san:

Man får ju utgå från att han faktiskt va nyfiken men lite väl hård attityd som svar på hans vilja att faktiskt veta? Jag är också lite nyfiken till denna cynism.

MvH

Kom igen nu, han drygade bara. Som jag skrev ovan finns det som jag ser det helt enkelt ingen anledning att göra en uppföljare. Storyn är berättad med ett bra avslut. Kanske har man tänkt att göra en mer eller mindre fristående uppföljare, men vad är då poängen med detta? Världen är en vanlig postapokalyps, knappast något som gör sig bättre än något annat som grunden till ett spel.

Anledningen till att man gör en uppföljare handlar förstås om att varumärket är starkt och kommer sälja som smör i solsken. Inget fel i det, det är vad företag gör. Men nu är jag inte företagsledare utan konsument, och hade hellre sett ett nytt IP - vilket för mig hade varit mer intressant.

Screw you dude. Jag var fullt seriös och nyfiken på vad du menade. Jag kan inte tänka mig varför det inte skulle komma en uppföljare annat än att du kanske tyckte att spelet kändes komplett i sin handling och mer skulle inte bli bra.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Onödigaste uppföljaren på länge. Men det är klart, finns en massa pengar att tjäna.

Tror du folk gör spel för välgörenhet?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av uberpwnage2.0:

Screw you dude. Jag var fullt seriös och nyfiken på vad du menade. Jag kan inte tänka mig varför det inte skulle komma en uppföljare annat än att du kanske tyckte att spelet kändes komplett i sin handling och mer skulle inte bli bra.

Missuppfattade dig tydligen, men det är svårt att ta dig på allvar när du insinuerar att jag skulle tro att man måste ha en cliffhanger för att en uppföljare ska vara naturlig. Blir heller inte lättare av att du föranleder påståendet om seriositet med "screw you dude". Sånt svider! :'(

Anledningen du kan tänka dig är ett väldigt vanligt argument rörande de ständigt återkommande diskussionerna kring uppföljarens vara eller icke vara, och du prickar även helt rätt. Eller ja, delvis då. Det andra argumentet nämnde jag ju ovan.

Skrivet av Spectral:
Skrivet av Sisyr:

Onödigaste uppföljaren på länge. Men det är klart, finns en massa pengar att tjäna.

Tror du folk gör spel för välgörenhet?

Nej. Råder dig att läsa mina inlägg nästa gång innan du ställer dumma, retoriska frågor.

Skrivet av Sisyr:

Anledningen till att man gör en uppföljare handlar förstås om att varumärket är starkt och kommer sälja som smör i solsken. Inget fel i det, det är vad företag gör. Men nu är jag inte företagsledare utan konsument, och hade hellre sett ett nytt IP - vilket för mig hade varit mer intressant.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av uberpwnage2.0:

Screw you dude. Jag var fullt seriös och nyfiken på vad du menade. Jag kan inte tänka mig varför det inte skulle komma en uppföljare annat än att du kanske tyckte att spelet kändes komplett i sin handling och mer skulle inte bli bra.

Missuppfattade dig tydligen, men det är svårt att ta dig på allvar när du insinuerar att jag skulle tro att man måste ha en cliffhanger för att en uppföljare ska vara naturlig. Blir heller inte lättare av att du föranleder påståendet om seriositet med "screw you dude". Sånt svider! :'(

Anledningen du kan tänka dig är ett väldigt vanligt argument rörande de ständigt återkommande diskussionerna kring uppföljarens vara eller icke vara, och du prickar även helt rätt. Eller ja, delvis då. Det andra argumentet nämnde jag ju ovan.

Tack! Då vet jag ju. Så svårt var inte Bra jobbat.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av uberpwnage2.0:

Tack! Då vet jag ju. Så svårt var inte Bra jobbat.

Se, återigen denna dryghet.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Kom igen nu, han drygade bara. Som jag skrev ovan finns det som jag ser det helt enkelt ingen anledning att göra en uppföljare. Storyn är berättad med ett bra avslut.

Ett helt öppet slut på ett grymt bra spel, varför skulle man inte göra en uppföljare då? Särskilt när det har varit efterfrågat av väldigt många spelare.

Sluta dumma dig nu.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Sisyr:

Kom igen nu, han drygade bara. Som jag skrev ovan finns det som jag ser det helt enkelt ingen anledning att göra en uppföljare. Storyn är berättad med ett bra avslut.

Ett helt öppet slut på ett grymt bra spel, varför skulle man inte göra en uppföljare då? Särskilt när det har varit efterfrågat av väldigt många spelare.

Sluta dumma dig nu.

Har redan förklarat mig i tråden. Larvigt att skriva "sluta dumma dig nu" för att du inte håller med om min åsikt. Klarar du inte av att bete dig förstår jag inte varför du känner dig nödgad att kommentera över huvud taget.

Medlem

Man kommer att spela som Ellie, det var väl lite hintat i trailern, men är nu confirmed.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Sisyr:

Kom igen nu, han drygade bara. Som jag skrev ovan finns det som jag ser det helt enkelt ingen anledning att göra en uppföljare. Storyn är berättad med ett bra avslut.

Ett helt öppet slut på ett grymt bra spel, varför skulle man inte göra en uppföljare då? Särskilt när det har varit efterfrågat av väldigt många spelare.

Sluta dumma dig nu.

Har redan förklarat mig i tråden. Larvigt att skriva "sluta dumma dig nu" för att du inte håller med om min åsikt. Klarar du inte av att bete dig förstår jag inte varför du känner dig nödgad att kommentera över huvud taget.

Men jisses, kliv ner från hästen, lilla gubben...

Du har "förklarat dig" i tråden, jag förklarade att det var fel.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Sisyr:

Kom igen nu, han drygade bara. Som jag skrev ovan finns det som jag ser det helt enkelt ingen anledning att göra en uppföljare. Storyn är berättad med ett bra avslut.

Ett helt öppet slut på ett grymt bra spel, varför skulle man inte göra en uppföljare då? Särskilt när det har varit efterfrågat av väldigt många spelare.

Sluta dumma dig nu.

Har redan förklarat mig i tråden. Larvigt att skriva "sluta dumma dig nu" för att du inte håller med om min åsikt. Klarar du inte av att bete dig förstår jag inte varför du känner dig nödgad att kommentera över huvud taget.

Men jisses, kliv ner från hästen, lilla gubben...

Du har "förklarat dig" i tråden, jag förklarade att det var fel.

Följ ditt eget råd. "lilla gubben", "Du har "förklarat dig" i tråden, jag förklarade att det var fel". Rätt uppenbart vem som sitter på den höga hästen. Sluta använda dig av härskartekniker hämtade från högstadiet så kanske man kan ta dig på allvar.

Medlem

Kritiken här är under all kritik.

Väldigt många som älskade första spelet vill självklart ha mer och om man inte vill ha mer så slipper man köpa uppföljaren.

123
Skriv svar