FZ firar 20 år med... Final Fantasy VII!

Robot
FZ firar 20 år med... Final Fantasy VII!
Quake-konnässsör
FZ firar 20 år med... Final Fantasy VII!

Spelkartonger för var betydligt bättre, har fortfarande kvar min FF7 kartong på hyllan. När man satt framför föräldrarnas dator som en 13 åring och när Midgard värld öppnade upp. Jag hade aldrig sett något likande och hakan hängde ner, för att sedan bli stoppad av en vattenmonster som stoppade en för att komma vidare i spelet och in genom grotta.

Det första spelet som också väckte känslor gällande en karaktärs bortgång,och det ända spelet som man spelade helt och hållet på numpad delen av tangentbordet.

Diskussionerna jag som skapades i skolan hur alla personer löste uppdragen och problemen, istället för att gå ut på internet och kolla direkt hur man ska göra. Det tog flera veckor att förstå hur man skulle hitta Vincent. Minnen, underbara minnen.

Medlem

Finns inget spel som betytt mer för mig än FF7. Det öppnade så enormt mkt! vet att jag hade polare hemma som bara ville se när jag spelade för de tyckte storyn va så intressant mm.

Minns hur man tok farmade för att få knights of the round mm. Döda weapon var häftigt med så man fick rosen till alla spells av gubben i lilla huset.

Tack för allt FF7

Medlem

Grym story, gameplay och musik (och grafik för den tiden)

Gnällkuk
Skrivet av deadlotus:

Finns inget spel som betytt mer för mig än FF7. Det öppnade så enormt mkt! vet att jag hade polare hemma som bara ville se när jag spelade för de tyckte storyn va så intressant mm.

Minns hur man tok farmade för att få knights of the round mm. Döda weapon var häftigt med så man fick rosen till alla spells av gubben i lilla huset.

Tack för allt FF7

Samma här Det var nog min första riktigt magiska upplevelse med ett spel. Visst hade man spelat andra spel väldigt mycket som civ, colonization, descent osv. men inget fångade mig så mycket som detta spel men musiken och storyn


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Umm, första ~10 minuterna på streamen innehåller video och audio från Andreas och Jakob från slutet av streamen?

Medlem

Ett mega bra spel punk influenser YO!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av waeress:

Umm, första ~10 minuterna på streamen innehåller video och audio från Andreas och Jakob från slutet av streamen?

Öh, va fasiken hände där..


signatur
Skägg.
10 Chambers

Skumt! Kollar på Projekt-filen, allt ser bra ut där. Får rendera om.


signatur
Medlem

FFVII känns mer '98 för mig. Fick det som julklapp '97. Kom väl sent på året? '97 var Super Mario 64 spelet som gick varmt hemma hos mig och förmodligen många andra svenskar. Men antar att ni tänker på japanska eller amerikanska releasedatum när ni bestämmer årets mest betydelsefulla spel?

Medlem

Om remaken inte bara är ny grafik så blir det inget köp.

Medlem

Har 20 år redan gått? wow.

Ett av de bästa spelen någonsin.

Dem feels.

Crisis core är riktigt bra också för den som vill ha mer FF7 i väntan på Remaken.
Final Fantasy VII: Advent Children är också RIKTIGT bra.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av Shadoph:

FFVII känns mer '98 för mig. Fick det som julklapp '97. Kom väl sent på året? '97 var Super Mario 64 spelet som gick varmt hemma hos mig och förmodligen många andra svenskar. Men antar att ni tänker på japanska eller amerikanska releasedatum när ni bestämmer årets mest betydelsefulla spel?

Det blev -98 för mig också, såg en kompis spela det på Playstation men jag var PC-spelare på den tiden så jag köpte den versionen när den släpptes året efter. Men FFVII släpptes i slutet av 1997 här så då blir det 1997 års bästa spel, oavsett hur liten marginal till nästa år det var


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av Sille:

Om remaken inte bara är ny grafik så blir det inget köp.

Du vill alltså inte att de förändrar spelmekaniken eller innehållet alls? Jag håller FFVII otroligt högt, det är mitt livs viktigaste spel, men jag inser att mycket av det som fungerade 1997 skulle inte fungera idag. Jag tror att de kommer att uppdatera och byta ut innehåll som inte fungerar, och det är i min mening bara bra. Sedan får vi ju hoppas att de gör ett bra jobb med ändringarna.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av PsyX:

Har 20 år redan gått? wow.

Ett av de bästa spelen någonsin.

Dem feels.

Crisis core är riktigt bra också för den som vill ha mer FF7 i väntan på Remaken.
Final Fantasy VII: Advent Children är också RIKTIGT bra.

Absolut, Crisis Core är ett mycket bra spel som tyvärr handikappas av att det är släppt på en konsol (PSP) som inte stöds längre och det går inte att köpa spelet på någon annan plattform (som PSN). UMD-läsaren i mina PSP-enheter har lagt av vilket gör det omöjligt för mig att spela mitt exemplar. Square Enix borde verkligen göra Crisis Core tillgängligt för fans av FFVII, men vem vet, de kanske planerar en uppdatering där också? En kan bara hoppas


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Skägg.
10 Chambers

Nu är det rätt video.


signatur
Medlem

Är mitt favoritspel igenom tiderna, Cloud är nog den mest välskapta och häftigaste karaktär någonsin.. Så mycket känslor från det spelet. Kärlek till FF VII!

Medlem
Skrivet av Loevet:
Skrivet av Sille:

Om remaken inte bara är ny grafik så blir det inget köp.

Du vill alltså inte att de förändrar spelmekaniken eller innehållet alls? Jag håller FFVII otroligt högt, det är mitt livs viktigaste spel, men jag inser att mycket av det som fungerade 1997 skulle inte fungera idag. Jag tror att de kommer att uppdatera och byta ut innehåll som inte fungerar, och det är i min mening bara bra. Sedan får vi ju hoppas att de gör ett bra jobb med ändringarna.

De har inte gjort ett enda bra spel sedan FF8 om de gör en modern variant av FF7 så kommer det vara lika mycket skräp som de nya spelen är....
Det är bara att kolla på försäljnings siffror av de nyare spelen de ligger enormt lågt under FF7 och tom 8...
titta på FF13 sålt mindre än 6,6 miljoner på 3 platformar medans FF7 har sålt mer på en platform i en tid då det var färre "gamers". Så det nya är inte bra, det gammla var bra.

1
Skriv svar