Om du tyckte första Death Stranding var konstig – här är en till!

Robot
Om du tyckte första Death Stranding var konstig – här är en till!

Mads har tagit alla wienerbröd. Typ.

#death-stranding, #silent-hills


Medlem
Om du tyckte första Death Stranding var konstig – här är en till!

Okey... Jag är såld

Medlem
Medlem

Wow, blev ju väldigt fängslad. Tusen frågor som poppar upp när man ser det där. Frågan är som det borde vara ett spel eller en film. Kojima's spel är väl å andra sidan väldigt mycket film. Väldigt kul att följa och skönt att han gör något nytt!

Medlem

Den där teasern kändes verkligen magisk! Jag har funderat på att sälja mitt PS4, men jag kanske borde vänta lite med det ändå.

MEG
Medlem

!"#¤>%! så ska en trailer "dras", riktigt bra.....hoppas bara att spelet också blir lika bra


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Jadu, jag är väldigt intresserad minst sagt.

Det är synd att det verkar vara PS4 exklusivt. Jag kanske t.o.m får köpa en PS4a för Mr. Kojima.

Förövrigt kom det ut lite mer info gällande hur Kojima behandlades av Konami under utvecklingen av MGS5.

" He was locked in a separate room on a different floor than his development team for the final six months of development. He couldn't even talk to them – he had to talk through someone else. That's how that game was finished."

http://www.glixel.com/news/inside-geoff-keighleys-game-awards...

Vidrigt av Konami och mycket tråkigt för Kojima. Är glad att han har fått fria tyglar och har mycket stöd bakom sig nu.

Jävligt cool poster för Death Stranding


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Jadu, jag är väldigt intresserad minst sagt.

Det är synd att det verkar vara PS4 exklusivt. Jag kanske t.o.m får köpa en PS4a för Mr. Kojima.

Förövrigt kom det ut lite mer info gällande hur Kojima behandlades av Konami under utvecklingen av MGS5.

" He was locked in a separate room on a different floor than his development team for the final six months of development. He couldn't even talk to them – he had to talk through someone else. That's how that game was finished."

http://www.glixel.com/news/inside-geoff-keighleys-game-awards...

Vidrigt av Konami och mycket tråkigt för Kojima. Är glad att han har fått fria tyglar och har mycket stöd bakom sig nu.

Jävligt cool poster för Death Stranding

https://pbs.twimg.com/media/CyoxYfoVIAArfK4.jpg:large

Ja tyvärr är det så i den japanska arbetsbranchen. Det är ytterst sällan som någon verkligen får sparken, utan istället så sätts de i separata rum utan någon kontakt med de andra. Dock till skillnad ifrån det fallet då de fortfarande behövde honom för att göra klart spelet så brukar dem helt enkelt bara få massa små meningslösa jobb för att driva folk till att säga upp sig själva.

Medlem

Wow, dat trailer!

Ser ut som att man eventuellt får utöka sin maskinpark med en PS4 framöver..

Medlem

Ja tack, pappa Kojima. Jag vill ha glass.

Medlem

nä gu va jobbigt nu måste jag ju köpa en ps4

Medlem

Så tidsresor är inblandade?

Medlem

Ser oförskämt intressant ut!

Medlem

Guillermo del Toro - Japp
Spädbarn i behållare - Check
Propellerplan - Yes sir!
Upp-och-nedvänd regnbåge - Självklart
Stridsvagn med tentakler - Ja
Knepig svart sörja - Givetvis
Dödskallesoldater - Jomenvisst
Mads Mikkelsen - Yes box!

Sådär, alla ingredienser som behövs för en Kojima-trailer, och det är fantastiskt!

Quake-konnässsör

Efter fem minuter, jahapp... Tio minuter senare sitter man fortfarande framför datorn och funderar på vad man egentligen har sett. Kollar igenom trailern ingen, jahapp... Tio minuter senare upptäcker man att det är blommor på tapeten. Fattar fortfarande ingenting, spelet kommer bli intressant minst sagt om detta håller i sig.

Medlem

Jag förstår inte riktigt grejen med Hideo Kojima. Vad är det han gör som får så många människor att avguda honom? Jag har själv inte riktigt spelat något av hans spel, förutom ground zeroes. Vad exakt är hans roll i spelskapandet? (Inte ute efter att provocera, bara lite nyfiken)

Medlem

En slags interaktiv snedtripp.

Det här ska bli fantastiskt kul att spela!

EDIT:

Skrivet av Klibbigt:

Jag förstår inte riktigt grejen med Hideo Kojima. Vad är det han gör som får så många människor att avguda honom? Jag har själv inte riktigt spelat något av hans spel, förutom ground zeroes. Vad exakt är hans roll i spelskapandet? (Inte ute efter att provocera, bara lite nyfiken)

För min del är det hans förmåga att tänka utanför lådan, och den enorma detaljrikedom som går att finna i hans spel. Om man tittar på Metal Gear Solid-spelen är nästan allt en slags referens till något annat (varvid en hel del går att koppla till svensk kultur eftersom Hideo Kojima är väldigt intresserad av Sverige). Hans roll i spelskapandet är allt; han regisserar, författar, designar, och producerar en väldigt stor del av spelen. Sedan är det också beundransvärt hur engagerad och hängiven han är till sitt yrke. Slutligen ska det ska också tilläggas att de flesta Metal Gear Solid-spelen har varit väldigt mycket före sin tid när de släpptes. Metal Gear Solid 2 har till exempel fortfarande bättre AI än många andra spel som släpps idag, trots att det har ~15 år på nacken.

Jag kan varmt rekommendera att titta på videos från bakom kulisserna till skapandet av Metal Gear Solid-spelen så kommer ni inse hur mycket han verkligen brinner för sitt yrke.

https://www.youtube.com/watch?v=2B7yLQV70e0

Jag vill inte påstå att jag avgudar honom, men jag kan samtidigt inte tänka mig någon annan individuell spelutvecklare som ligger på samma nivå som Hideo Kojima. Han är i en klass för sig.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Quake-konnässsör
Skrivet av Klibbigt:

Jag förstår inte riktigt grejen med Hideo Kojima. Vad är det han gör som får så många människor att avguda honom? Jag har själv inte riktigt spelat något av hans spel, förutom ground zeroes. Vad exakt är hans roll i spelskapandet? (Inte ute efter att provocera, bara lite nyfiken)

Själv tycker jag att han skapar intressanta spel, karaktärerna lämnar ett intryck som stannar kvar. Det kan också vara att man har blivit uppväxt med Hideos spel serie Metal Gear och ett spel som ligger varmt om hjärtat.

Detta är ur mitt perspektiv, Hideo brukar ta ut svängarna i spelen och skapa något som är lite ut över det vanliga med komplexa berättelser. Stealth spel är också något som jag tycker om, att försöka komma så långt att inte bli upptäckt och att inte döda någon. Ibland går det inte så bra

Medlem

Asiatiska grejer kan vara så jävla konstiga.

Medlem

Musiken är helt underbar


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Förstår inte vad det är ni blir sålda på? Allt är väldigt abstrakt och det finns ingen gameplay.

Medlem
Skrivet av Kiwigalaxy:

Förstår inte vad det är ni blir sålda på? Allt är väldigt abstrakt och det finns ingen gameplay.

Haha precis det första jag tänkte när jag såg klart och läste kommentarerna. Om folk blev imponerade av hur snyggt allting ser ut så vill jag bara säga att trailers alltid är snyggare än när man själv sitter och spelar.

Medlem

Dessa trailers lämnar så mycket osvarat. Spännande!

Mm.. Story'n verkar ju bli smått intressant. Tycker det ser ut som gameplay detta, dock varvat med film sekvenser. Snubben med bebisen verkar vara in-game/spelmotorn, Madsen's squad är dock en filmsekvens som inledningen.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Imponerande trailer.
imponerade spel? nej eftersom vi såg inget.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar