Dessa sparfiler kan du köra i Skyrim: Special Edition

Robot
Dessa sparfiler kan du köra i Skyrim: Special Edition

Det är inte säkert att dina älskade karaktärer är kompatibla med nyversionen.

#the-elder-scrolls-v-skyrim


Medlem
Dessa sparfiler kan du köra i Skyrim: Special Edition

Längtar efter att komma hem, sätta mig med en ny char och utforska det "nya" Skyrim (igen). Denna gången blir det nog på Stormcloaks sida, samt att jag inte skall vara good guy denna gång... så får vi se hur länge det dröjer innan jag får dåligt samvete...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag kommer nog som vanligt få väldigt dåligt samvete inom loppet av 3 timmar. Men blir nog till att försöka spela upp en ny magiker, bara väldigt trögstartad karaktär, men vi får se


signatur
Medlem

kan bli jungfrufärden för nya burken på söndag!


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

Väntar på en ny SKSE. Ingen stress.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Satt upp till två inatt bara för att testa runt med bland annat gamla sparfiler! (Nu är jag trött på jobbet) Till min förvåning kom jag in utan CTD och det var på tungt moddade filer. Kommer det börja krascha senare eller vad tror ni? Har ett sug på att börja om men är rädd för att jag kommer tröttna efter bara ett par timmar

Medlem
Skrivet av conthox:

Längtar efter att komma hem, sätta mig med en ny char och utforska det "nya" Skyrim (igen). Denna gången blir det nog på Stormcloaks sida, samt att jag inte skall vara good guy denna gång... så får vi se hur länge det dröjer innan jag får dåligt samvete...

Haha har samma dilemma. Fast för mig är det ännu värre i ME-serien. Måste vara 100% paragon annars får jag ångest så jag inte klarar av att spela.. Sjukt konstigt då det bara är ett spel, man borde ju klara av att rollspela bättre.

Medlem
Skrivet av philgapin:
Skrivet av conthox:

Längtar efter att komma hem, sätta mig med en ny char och utforska det "nya" Skyrim (igen). Denna gången blir det nog på Stormcloaks sida, samt att jag inte skall vara good guy denna gång... så får vi se hur länge det dröjer innan jag får dåligt samvete...

Haha har samma dilemma. Fast för mig är det ännu värre i ME-serien. Måste vara 100% paragon annars får jag ångest så jag inte klarar av att spela.. Sjukt konstigt då det bara är ett spel, man borde ju klara av att rollspela bättre.

Lite synd att många spel som låter en välja sida mest belönar dem som spelar antingen som 100% god eller ond. Klarar inte heller av att vara för elak i spel. Har väl några gånger försökt spela något slags mellanting, en karaktär som slänger lite taskiga kommentarer och stjäl ibland på sin höjd, men då känns det som att man hamnar någonstans i mitten och får mindre belöningar.

Medlem

Första timmen i spelet har varit väldigt trevlig. Nya schyssta effekter, texturer mm gör att spelet känns rätt fräsht. Synd att de inte kunde lagt mer tid på ansikten på npcs och en schysst avatar-skapare som typ den i Fallout 4. Kanske tom gjort lydia och fler följare mer intressant likt piper.

Medlem

Fan! jag har ju redan ESO, FIFA 17 samt FM 17 som jag spelar just nu och ibland varvar med lite Overwatch. hur ska jag ha tid med det här?

Medlem

Har testat nya versionen i någon timme nu "PC"
Jag ser potential, för mods på PC.
Men jämför jag med gamla versionen så är det inte mycket jag får extra än x64.
Och på något sätt har dom försökt fixa FPS buggen när spelet går över 60fps "Spelet speedar upp", nu gör det inte längre det.
Spelet blir bara extra buggigt. hahaah, så rekommenderar att folk sätter 60fps limit ändå.

Nu är det bara att vänta på sina favorit moddar, om dom någonsin kommer bli konverterade till Special Edition.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Relik 📜
Citat:

PC Gamer har fått bekräftat av Bethesda att så länge du inte har använt några moddar ska det bara vara att kopiera sparfilerna till nyversionens katalog.

Well.. Där är man rökt.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

Ospelbart utan "killable children" men det blir roligt att börja om från 0 med en karaktär.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Ospelbart utan "killable children" men det blir roligt att börja om från 0 med en karaktär.

Killable children funkar nog med nya Special Edition ^^


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av kebbe:

Ospelbart utan "killable children" men det blir roligt att börja om från 0 med en karaktär.

Killable children funkar nog med nya Special Edition ^^

Härligt, får testa direkt! Tackar för informationen.

Medlem

får vänta in Skyrim Script Extender innan jag kör då, "måste" köra med Frostfall för inlevelsen. Underbart att hålla på att dö för att man fastnar i en snöstorm eller råkar ramla ner i en iskall flod osv. och behöva göra upp en eld och grejer. Mys.

Medlem
Skrivet av neocon:

Använder moddar och script extender. Behövde bara kopiera över mina savefiler. Fick meddelandet att savefilerna var beroende av moddar men det var bara en varning. Gick att ladda utan problem ändå. Det var bara att spara när jag väl var inne för att få en ny save utan felmeddelande.

Mm, frågan är hur lång tid det tar innan det kraschar Det är inte om, utan när

Skrivet av Ftmch:

får vänta in Skyrim Script Extender innan jag kör då, "måste" köra med Frostfall för inlevelsen. Underbart att hålla på att dö för att man fastnar i en snöstorm eller råkar ramla ner i en iskall flod osv. och behöva göra upp en eld och grejer. Mys.

En början: http://www.nexusmods.com/skyrimspecialedition/mods/671/?

Medlem

fan vad nice!!! Inte spelat sedan våren 2012 typ

Medlem

Det var ju ofta så även i gamla Skyrim att det OFTA - men inte alltid - fungerade att ta bort alla mods och fortsätta som vanligt, om än med sparfiler full av scriptbloat. Så det låter ungefär som det är på den gamla versionen också.

Jag klarar mig into utan modutbudet dock, så för mig tror jag inte det blir något att spela än så länge.

Medlem

För mig är moddandet det största nöjet med Skyrim, jag har hundratals moddar som jag nu får avinstallera och börja om från scratch. Ska bli kul.

Medlem
Skrivet av neocon:
Skrivet av Loxus:
Skrivet av neocon:

Använder moddar och script extender. Behövde bara kopiera över mina savefiler. Fick meddelandet att savefilerna var beroende av moddar men det var bara en varning. Gick att ladda utan problem ändå. Det var bara att spara när jag väl var inne för att få en ny save utan felmeddelande.

Mm, frågan är hur lång tid det tar innan det kraschar Det är inte om, utan när

Hur vet du det? Nu är ju mina nya sparfiler skapade i Special Edition. Får inget felmeddelande med dom. De nya sparfilerna borde inte innehålla något konstigt.

Jo, dom inehåller massa saker från tidigare. Bara för att felmeddelandet inte är där betyder det inte att allt står rätt till

Medlem

har kört moddat skyrim ett bra tag förr, över 2k timmar, dock så nu när SE kom var det bara in i smeten igen, dock så är det självklart många moddar man saknar, men jag måste faktiskt säga att jag gillar vad dom gjort med SE, tycker det funkar väldigt bra, och det är möjligtvis kanske inte lika snyggt som tok moddat orginal skyrim, men med SE nu så slipper man bra många grafik moddar installerade och man vet dom funkar klockrent, Så det är väl bara vänta på bättre dynavison eller liknande och lite enb , men just nu är faktiskt det ända jag skulle behöva ändra för vara riktig nöjd med spelet är högre texturer.

Medlem
Skrivet av Natrium:

har kört moddat skyrim ett bra tag förr, över 2k timmar, dock så nu när SE kom var det bara in i smeten igen, dock så är det självklart många moddar man saknar, men jag måste faktiskt säga att jag gillar vad dom gjort med SE, tycker det funkar väldigt bra, och det är möjligtvis kanske inte lika snyggt som tok moddat orginal skyrim, men med SE nu så slipper man bra många grafik moddar installerade och man vet dom funkar klockrent, Så det är väl bara vänta på bättre dynavison eller liknande och lite enb , men just nu är faktiskt det ända jag skulle behöva ändra för vara riktig nöjd med spelet är högre texturer.

Känner lite samma, högre texturer och SkyUI skulle räcka extremt långt.

Medlem
Skrivet av Albin Gädda:
Skrivet av philgapin:
Skrivet av conthox:

Längtar efter att komma hem, sätta mig med en ny char och utforska det "nya" Skyrim (igen). Denna gången blir det nog på Stormcloaks sida, samt att jag inte skall vara good guy denna gång... så får vi se hur länge det dröjer innan jag får dåligt samvete...

Haha har samma dilemma. Fast för mig är det ännu värre i ME-serien. Måste vara 100% paragon annars får jag ångest så jag inte klarar av att spela.. Sjukt konstigt då det bara är ett spel, man borde ju klara av att rollspela bättre.

Lite synd att många spel som låter en välja sida mest belönar dem som spelar antingen som 100% god eller ond. Klarar inte heller av att vara för elak i spel. Har väl några gånger försökt spela något slags mellanting, en karaktär som slänger lite taskiga kommentarer och stjäl ibland på sin höjd, men då känns det som att man hamnar någonstans i mitten och får mindre belöningar.

Har liknande problem, fast kanske egentligen tvärtom. Svårt att vara genomgod när man vet att flera av de bästa föremålen i ett spel bara går att få genom stöld eller rånmord, och tvärtom.

Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Natrium:

har kört moddat skyrim ett bra tag förr, över 2k timmar, dock så nu när SE kom var det bara in i smeten igen, dock så är det självklart många moddar man saknar, men jag måste faktiskt säga att jag gillar vad dom gjort med SE, tycker det funkar väldigt bra, och det är möjligtvis kanske inte lika snyggt som tok moddat orginal skyrim, men med SE nu så slipper man bra många grafik moddar installerade och man vet dom funkar klockrent, Så det är väl bara vänta på bättre dynavison eller liknande och lite enb , men just nu är faktiskt det ända jag skulle behöva ändra för vara riktig nöjd med spelet är högre texturer.

Känner lite samma, högre texturer och SkyUI skulle räcka extremt långt.

Ja fan ja, ge mig SkYUi känner mig handikappad utan.

1
Skriv svar