Det finns ett Mario Kart till två av tre Wii U

Medlem
Det finns ett Mario Kart till två av tre Wii U

At Mario Party 10 ligger på top 10 visar ju bara på hur uselt spelutbud det är på Wii U. Jag har själv Wii U och spelen jag har är jag klart nöjd med, men det är tyvärr alldeles för få över så många år. Men i och med att konsolen säljt så dåligt är det mest fans av Nintendo som köpt den och då är det inte så konstigt att Mario Kart, ett av deras egna största spel säljer bra.

Medlem

Intressant är också att det bara är två till tre stycken människor som fortfarande använder sitt Wii U.

Medlem

Jag hoppas Mario Kart Switch får tillbaka sina vanliga battles istället för det som är på Wii u, nå så fruktansvärt tråkiga de är nu. :-/
Samma sak med Mario Party 10, inge kul åka i samma "bil" och slumpen avgör vem som vinner.

Hade bara spelen till Wii U varit bättre så hade iaf jag varit toknöjd.

Inaktiv

Mario Kart 8 är ju också ett enormt bra spel, på alla sätt. Vad jag reagerar över är hur illa Nintendo behandlat Wii U-konsolen. Här kommer min lista över klagomål mot Nintendo:

* Döpte maskinen till "Wii..." - vilket lurade många att tro att det inte var en ny konsol, vilket gjorde att den inte stack ut och fick lika mycket uppmärksamhet som den kunde ha fått med ett bättre namn

* Lade mer energi på att ge ut intressanta spel till 3DS än Wii U - Vart är spelen???

* Gav oss en enormt dyr och onödig kontroll. Konsolen skulle ha varit ca 1000 kr billigare utan den! (har jag hört)

* När de väl släppte Star Fox så har de gjort en så enormt svårhanterat kontroll att de flesta hatar spelet, som ju egentligen var rätt bra.

* Mario Kart 8 (och andra efterlängtade titlar som Smash Bros, Mario 3D world mm) borde lanserats dag 1! Då skulle Sony och Microsoft få stryk i konsolkriget!

* Sista tabben är att Nintendo, två år för tidigt, kasserar Wii U för att släppa en minst sagt mysko ny konsol (Switch, även om jag brukar tänka på Glitch). Ett spott i Wii Us ansikte.

Wii U är en ganska trevlig och kompakt konsol. Som blev illa behandlad av sin tillverkare. RIP.

Medlem

Konstigt, det är typ omöjligt att tröttna på spelet.
Skitkul online med

Medlem

Oj. Jag vet att alla pratat om den lyckade Wii men 100 miljoner. Det låter som en fantasisiffra barn slänger med i lågstadiet. "Min pappa har 100 miljoner på banken."


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

MK8 är helt klart ett av dom bästa mario kart spelen nånsin!

Medlem
Skrivet av Luftman:

MK8 är helt klart ett av dom bästa mario kart spelen nånsin!

Mario Kart: Double Dash?

Medlem

Wii U tycker jag är Nintendos bästa konsol (samt Snes), men den kom nog lite för tätt inpå Wii. Samma öde kan nog drabba Switch

Medlem
Skrivet av TwistedCrunch:
Skrivet av Luftman:

MK8 är helt klart ett av dom bästa mario kart spelen nånsin!

Mario Kart: Double Dash?

Nää, inte enligt mig personligen... Oändligt mycket bättre battle mode dock!

Medlem
Skrivet av fARLIGT:

Jag hoppas Mario Kart Switch får tillbaka sina vanliga battles istället för det som är på Wii u, nå så fruktansvärt tråkiga de är nu. :-/
Samma sak med Mario Party 10, inge kul åka i samma "bil" och slumpen avgör vem som vinner.

Hade bara spelen till Wii U varit bättre så hade iaf jag varit toknöjd.

Ja, fan battle mode på vanliga racing banorna var det sämsta beslut de gjort med Mario Kart serien... har.. Mario Kart 64 är helt klart det Mario Kart med Battle Mode som jag haft mest roligt med, bäst banor.

1
Skriv svar