Test – 3 laptops med stationär gaming-prestanda

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av employed:

Riktigt saltiga killar där.

Posta gifbild på någon som skrattar = saltig? Sluta projicera.

Medlem

"Utan kompromisser" (nämnde inte ens att laptop-cpu's är bajs, 60hz skärm? really?)

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Komured:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Intressant diskussion hörni, men tagga ner på idiotförklaringarna. Klart det finns en marknad för bärbara speldatorer. De uppfyller rent krasst ett behov stationära inte klarar. Klart de är dyrare, det är meckigt re att fixa ihop delarna i ett bärbart format.

Tror ingen ifrågasatt att det finns dem som vill ha gaminglaptops, diskussionen handlade om ifall en stationär med samma prestanda har samma pris, vilket de inte har.

Haha, va. Första två inläggen handlade precis om det.

Tror du missförstått konceptet diskussion

Medlem
Skrivet av 2c1c:
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av employed:
Skrivet av Xoka:

Dessa datorerna måste ju vara något för folk med alldeles för mycket pengar.

En bärbarspeldator kosta i ungefär lika mycket som en stationär.

Är absolut inget expert men vågar säga bullshit på en gång där. Du får mer än gärna länka källa på det.

Aajo men för att försvara dårskapet. Ska du köpa båda från scratch. Så ja. Sure hårdvaran är överlag billigare till stationär.. att plocka lite som man vill. Man kan ju få en riktig ordentlig stationär för 15k. Men då har du bara en "burk", lägger du till skärm, mus, tangentbord. Då är vi uppe i 16-18k beroende på skärm. Så.. nääästan lika dyrt.

Tänkte mest att det kanske var lite så han/hon/apachehelikoptern tänkte

Vet inte om jag kan beteckna 5-10 tusen kronor som "nästan". haha.

Hårdvaran har mer prestanda per kr till en stationär än till laptop. Så är det bara. Sen om man föredrar det portabla pga whatever är det väl upp till en själv

Medlem

"bärbar"
"Vikt: 3,9 kilo."
"61 dB i standardutförande"

Jaa-a... Jag kan för mitt liv inte begripa varför nån skulle vilja utsätta sig för en "bärbar" spel-laptop. Har själv en vanlig, något kraftfullare, laptop som når upp till nästan 60 dB vid absolut max belastning och det är ju helt enkelt inte möjligt att sitta och spela i det oljudet, blir ju galen

Medlem

Precis som med stationära datorer så är det billigare att köpa en dator som någon återförsäljare byggt själv, se webhallen eller komplett. än någon som ett företag har satt ihop. Se Asus MSI etc. Finns gott om bärbara speldatorer som är billigare än dessa.

Skrivet av Cirdane:

"bärbar"
"Vikt: 3,9 kilo."
"61 dB i standardutförande"

Jaa-a... Jag kan för mitt liv inte begripa varför nån skulle vilja utsätta sig för en "bärbar" spel-laptop. Har själv en vanlig, något kraftfullare, laptop som når upp till nästan 60 dB vid absolut max belastning och det är ju helt enkelt inte möjligt att sitta och spela i det oljudet, blir ju galen

Om man tycker att 4kg är mycket så är det nog andra problem man har. Finns dessutom gott om mindre slimmade datorer med 1060.

Får man fråga vad för laptop detta är? Har haft 4 stycken gaminglaptops och alla låter väldigt dovt.

Skrivet av Xoka:

Dessa datorerna måste ju vara något för folk med alldeles för mycket pengar.

Om du räknar in golvytan för ett skrivbord så blir stationära datorer betydligt dyrare...

Medlem

Ett alternativ på Asus-sidan är 15,6 tummaren:

Asus GL502VS-FY081T 15,6" i7-6700HQ / 16GB / 512GB SSD / GTX 1070 8GB

Då får man ändå ett GTX 1070 i dessutom mindre paket, och då kostar allt bara 19k. Men visst, skärmstorleken går ner också.

Medlem
Skrivet av Loltron:
Skrivet av 2c1c:
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av employed:
Skrivet av Xoka:

Dessa datorerna måste ju vara något för folk med alldeles för mycket pengar.

En bärbarspeldator kosta i ungefär lika mycket som en stationär.

Är absolut inget expert men vågar säga bullshit på en gång där. Du får mer än gärna länka källa på det.

Aajo men för att försvara dårskapet. Ska du köpa båda från scratch. Så ja. Sure hårdvaran är överlag billigare till stationär.. att plocka lite som man vill. Man kan ju få en riktig ordentlig stationär för 15k. Men då har du bara en "burk", lägger du till skärm, mus, tangentbord. Då är vi uppe i 16-18k beroende på skärm. Så.. nääästan lika dyrt.

Tänkte mest att det kanske var lite så han/hon/apachehelikoptern tänkte

Vet inte om jag kan beteckna 5-10 tusen kronor som "nästan". haha.

Hårdvaran har mer prestanda per kr till en stationär än till laptop. Så är det bara. Sen om man föredrar det portabla pga whatever är det väl upp till en själv

Hahaha, nej. Jag kan inte heller försvara mitt påstående. Var mer en spekulation i hur han filurade fram sina tankar.

12
Skriv svar