Medlem

Första BF som jag skippar. Tyckte betan var skittrist och med alla märkliga beslut såsom spawn i luften på flyg samt alla andra korkade grejer de infört sedan BF2 så är det slut för min del. Spelar Overwatch istället och har kul med spel där teamwork faktiskt premieras!


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Busko:

inget betyg var de så dåligt

Betyg kommer senare i veckan. Jag har uppdaterat texten med en fotnot i slutet om det. Bra att du säger till när det är otydligt - tack.

Du menar "fontot"?

Gnällkuk

Kudos att ni väntar med att sätta betyg tycker jag.

Skrivet av Whisp:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Busko:

inget betyg var de så dåligt

Betyg kommer senare i veckan. Jag har uppdaterat texten med en fotnot i slutet om det. Bra att du säger till när det är otydligt - tack.

Du menar "fontot"?

Nej, fotnot. Vad är en fontnot?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Swedenrock:

Varför inte vänta med recensionen tills betyg satt? Trött på dessa click bait pre-views som man kallar Review.

Vi tappar svinmycket läsare på om vi publicerar efter alla andra.

Det här har ingenting med clickbait att göra, det handlar om att vi måste rätta oss efter embargon som utgivaren sätter, och vi gör då det bästa vi kan av situationen. Alltså: vi publicerar tidiga intryck så att ni läsare får veta hur spelet är och så att vi inte tappar massa läsare, men vi väntar med betyget för att verkligen känna hur spelet känns när det är hårt belastat.

Vilket är helt rätt! Det går ju inte ge ett MP-spel ett rättvisande betyg innan just MP-delen är i full sving. Det är egentligen tragiskt att ni tappar läsare på sådant, men det är väl så med ADHD-generationen. Bra beslut i alla fall!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av philgapin:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Swedenrock:

Varför inte vänta med recensionen tills betyg satt? Trött på dessa click bait pre-views som man kallar Review.

Vi tappar svinmycket läsare på om vi publicerar efter alla andra.

Det här har ingenting med clickbait att göra, det handlar om att vi måste rätta oss efter embargon som utgivaren sätter, och vi gör då det bästa vi kan av situationen. Alltså: vi publicerar tidiga intryck så att ni läsare får veta hur spelet är och så att vi inte tappar massa läsare, men vi väntar med betyget för att verkligen känna hur spelet känns när det är hårt belastat.

Tycker att det är bra ni gör så. Är en enorm hets på att få ut betyg så fort som möjligt vilket ibland vilseleder. Uppskattar er integritet som spel-journalister, en av anledningarna jag brukar vänta på er åsikt!

Exakt detta! Det är anledningen till att jag fortsätter att läsa på FZ. Kvalitet, inte kvantitet. Det är faktiskt sällsynt idag.


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem
Skrivet av philgapin:
Skrivet av Ogrelin:
Skrivet av Pecman:
Skrivet av superapan:

Jag förstår inte heller kritiken rörande automatvapen, det är ju verkligen ingen simulator - det är det väl ingen som vill ha?

Och eftersom det inte är en simulator kan man ju lika gärna lägga till laserpistoler, eller?

Poängen är väl att man vill att spelet ska kännas autentiskt, att det ska kännas som första världskriget och inte som att det utspelas i något slags fantasiuniversum.

Dessutom är strider med bolt action rifles roligt och skulle vara något annorlunda. Själv tycker jag Battlefield har känts för mycket som Call of Duty ända sedan Battlefield 3.

Vad jag förstått så fanns alla vapen som finns i spelet under första världskriget, men jag kan ha fel.

Angående hur realistiskt det är: Hur kul hade det varit att sitta i en lerig skyttegrav och vänta på en visselpipa och sedan kuta upp föra att bli nermejjad av ett maskingevär?

Nja, det beskriver kriget från och med hösten 1914. Sen var det inte skyttegravskrig över alla fronter hela tiden. Österrike-Ungern hade en del hetsiga konflikter med Kejserliga Ryssland och Serberna. Även Britterna med kolonier som landsteg i Osmanska riket hade en del häftiga strider.

Precis. Rekommenderar alla att kolla in den här youtubekanalen som uppdateras minst en gång i veckan och har gjort det sedan 2014 fram tills 11 november 2018, exakt hundra år efter kriget.

https://www.youtube.com/channel/UCUcyEsEjhPEDf69RRVhRh4A

Här är nog mitt favoritavsnitt:


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Citat:

Jag måste ha missat Battlefield-spelet som gjorde några som helst anspråk på att vara realistiskt.

Jag måste ha missat att detta var ett fantasy-spel.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Danternas:
Citat:

Jag måste ha missat Battlefield-spelet som gjorde några som helst anspråk på att vara realistiskt.

Jag måste ha missat att detta var ett fantasy-spel.

Utveckla, eller trollar du bara?

Skrivet av majsalle:
Skrivet av philgapin:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Swedenrock:

Varför inte vänta med recensionen tills betyg satt? Trött på dessa click bait pre-views som man kallar Review.

Vi tappar svinmycket läsare på om vi publicerar efter alla andra.

Det här har ingenting med clickbait att göra, det handlar om att vi måste rätta oss efter embargon som utgivaren sätter, och vi gör då det bästa vi kan av situationen. Alltså: vi publicerar tidiga intryck så att ni läsare får veta hur spelet är och så att vi inte tappar massa läsare, men vi väntar med betyget för att verkligen känna hur spelet känns när det är hårt belastat.

Tycker att det är bra ni gör så. Är en enorm hets på att få ut betyg så fort som möjligt vilket ibland vilseleder. Uppskattar er integritet som spel-journalister, en av anledningarna jag brukar vänta på er åsikt!

Exakt detta! Det är anledningen till att jag fortsätter att läsa på FZ. Kvalitet, inte kvantitet. Det är faktiskt sällsynt idag.

Tack!


signatur
Medlem

Ingen hc?


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Gillar det Dock blir det lite väl kaos när man trycks ihop på liten yta i slutet av operstionsspelen. När motståndarna har en behemoth och det smäller precis överallt!

Dock stod det i texten att lagenväxlar mellan försvar och attack i operation. Det märkte inte jag. Som jag har förstått det så i operation har afallande laget 3(?) försök på sig att klara av 2-3 kartor beroende på kampanj.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Swedenrock:

Varför inte vänta med recensionen tills betyg satt? Trött på dessa click bait pre-views som man kallar Review.

Vi tappar svinmycket läsare på om vi publicerar efter alla andra.

Det här har ingenting med clickbait att göra, det handlar om att vi måste rätta oss efter embargon som utgivaren sätter, och vi gör då det bästa vi kan av situationen. Alltså: vi publicerar tidiga intryck så att ni läsare får veta hur spelet är och så att vi inte tappar massa läsare, men vi väntar med betyget för att verkligen känna hur spelet känns när det är hårt belastat.

Jag tycker ni gör helt rätt. Ut med recensionen när spelet är nysläppt, men om ni tvingats sätta betyg samtidigt skulle det längre fram ifrågasatts istället. "Det här är ett multiplayerspel, hur kunde ni sätta X i betyg samma dag det släpptes?" <-- Diablo 3 m fl.

Helt rätt.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av herrwessman:
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Busko:

inget betyg var de så dåligt

Ingen läsförståelse?:) Är du så dålig?

Han gör nog som mig. Skrollar igenom alla recensioner och läser betyget! ^^

Jag brukar kolla betyget först, sedan läsa recensionen oftast.


signatur

Varför skriver ni om detta nu?

Medlem
Skrivet av Danternas:
Citat:

Jag måste ha missat Battlefield-spelet som gjorde några som helst anspråk på att vara realistiskt.

Jag måste ha missat att detta var ett fantasy-spel.

Saken är att Battlefield visst gör ett anspråk på viss realism eftersom att det inte är ren fantasi utan rotar sig i verklig historia. Jag tycker att du avfärdar genuin kritik på ett väldigt klumpigt sätt med ditt påstående om att Battlefield inte skulle ha några som helt anspråk på realism - med andra ord fantasi.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Kan man få tag på bf1+premium relativt "billigt"?

Medlem

Jag vill ge extra kredit till DICE som har lagt ner så mycket focus på ljudet i sina spel, och framförallt i BF1, så puss på er vid DICE

Medlem
Skrivet av spacebunny:

Jag vill ge extra kredit till DICE som har lagt ner så mycket focus på ljudet i sina spel, och framförallt i BF1, så puss på er vid DICE

Ja, ljudet i Battlefield har alltid varit sjukt imponerande.

Har ni kunnat köra något i kampanjen?

Medlem

Hur är det med "Battlescreen" för BF1?

Använder det flitigt till BF4 då jag har dubbla skärmar, men nu är ju Battlelog integrerat i spelet så jag antar att det inte funkar riktigt lika. Är detta något man kommer kunna göra med den kommande "Battlefield Companion" appen som kommer släppas för iOS, Android och W10M?

Medlem

Bästa Battlefield sedan BF2. Även singleplayer-kampanjen är fantastisk.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Bästa Battlefield sedan BF2. Även singleplayer-kampanjen är fantastisk.

Trodde inte jag skulle säga det om DICE-spel igen, men jag börjar bli sugen!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Jag gillar vad du skriver herr Johansson-Sundelius! Jag bara hoppas jag kan lära mig förstå och gilla Operations för den timme jag spelade var det 40 minuter förvirring, 10 minuter spawn-meny och 10 minuter kisspaus.

12
Skriv svar