Wasteland 3 når crowdfunding-målet på 3 dygn

Robot
Medlem
Wasteland 3 når crowdfunding-målet på 3 dygn

Tjohoooo!

Medlem

Dom fick mina pengar direkt, med konsol addon

Medlem

Undrar hur de kommer sig att de bytade till Fig istället för kickstarter..

$2.85M: 37 Pieces of Flair – We unlock further Ranger customization, which could include multiple body types, more heads, and more hairstyles. Plus we'll show items that your Ranger has equipped (gear like shovels, binoculars, etc) on their models.

Borde vara standard 2016 tycker åtminstone jag.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Med tanke på att all försäljning av föregångaren var ren vinst så borde dessa 2,75 miljoner varit ganska enkla att finansiera själva utan att förlora sitt oberoende.

Medlem

Förstår inte varför man gör en kickstarter när man redan har pengarna...

Eller ok, jag förstår. Det är bättre att investera andras kapital än sitt eget, speciellt om det inte finns något betydande krav från den investerande parten. Risken för Inxile är ju 0, speciellt när dom vet att deras KS inte kan misslyckas.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Bra utvecklare av bra spel får pengar snabbt igen för att skapa ett nytt bra spel.

Vilken galen logik va?!

Medlem
Skrivet av kebbe:

Med tanke på att all försäljning av föregångaren var ren vinst så borde dessa 2,75 miljoner varit ganska enkla att finansiera själva utan att förlora sitt oberoende.

Fast FIG ska stå för 40% och 40% eget kapital så är inte hela budgeten de efterfrågar.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Med tanke på att all försäljning av föregångaren var ren vinst så borde dessa 2,75 miljoner varit ganska enkla att finansiera själva utan att förlora sitt oberoende.

Sant, men man får dock inte glömma att Brian Fargo faktiskt satsade rätt mycket av sina egna pengar i Wastelands 2

För min del är detta ett givet spel (tror jag la 2000kr på 2:an) men Bards Tale är THE game för mig att få

Skrivet av TheConsul:
Skrivet av kebbe:

Med tanke på att all försäljning av föregångaren var ren vinst så borde dessa 2,75 miljoner varit ganska enkla att finansiera själva utan att förlora sitt oberoende.

Fast FIG ska stå för 40% och 40% eget kapital så är inte hela budgeten de efterfrågar.

Ahh så det är DET som är skillnaden! Jag tackar för den informationen!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Undrar hur de kommer sig att de bytade till Fig istället för kickstarter..

Fig tillåter investeringar och inte bara crowdfunding. I fallet med Wasteland 3 så kan personer och företag köpa andelar för 1000 dollar styck vilka sen ger utdelning beroende på försäljning.

Underbart. Kul att det kommer mer.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av waeress:
Skrivet av Ankh:

Undrar hur de kommer sig att de bytade till Fig istället för kickstarter..

Fig tillåter investeringar och inte bara crowdfunding. I fallet med Wasteland 3 så kan personer och företag köpa andelar för 1000 dollar styck vilka sen ger utdelning beroende på försäljning.

Sedan är en av grundarna till Fig även grundaren som gör Wastelands...

Medlem

Såg att man får Wasteland 2 som bonus vid 45$. Jag hoppas verkligen man får det när kampanjen är slut och inte får vänta tills 2019

Medlem
Skrivet av Vinkelslipen:

Såg att man får Wasteland 2 som bonus vid 45$. Jag hoppas verkligen man får det när kampanjen är slut och inte får vänta tills 2019

Dom hade Wasteland 1 som reward när dom kickstartade Wasteland 2. Och ja, då fick man det direkt när kampanjen var slut.

Medlem

Synd det är Turn based. Verkar fräckit annars.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Älskar Turn Based Fallout, Jagged etc har man spenderat många timmar på i yngre dar. Skönt att de börjat dyka upp mer sånt nu och inta bara massa RTS eller hack and slash. Synd bara att 1000 dollar var entry för att finanserna annars hade de nog blivit en slant där också.

Medlem

Första gången jag bidrar på ett sånt här sätt till ett spel. Men är väl en första gång för allting antar jag
Värt att nämna att jag inte lirat tvåan, dock har stora förhoppningar om att det blir bra ändå.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Synd det är Turn based. Verkar fräckit annars.

Det är ju det som gör spelet så bra. Tur-baserade spel är Guds gåva till gamers

Medlem

Car Companion (Codename: Morningstar)
Hittar ingen mer info om det.
Det låter ju bara helt fel med en transformers.

MEG
Medlem

Inte förvånad att de når målet, de har visat sig stå för sina ord, hittills iaf.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av acrylamid:

Car Companion (Codename: Morningstar)
Hittar ingen mer info om det.
Det låter ju bara helt fel med en transformers.

Saxar in lite till från inlägget på fig:

Morningstar
If you're curious about the talking car companion, codenamed Morningstar, our senior writer Gavin Jurgens-Fyhrie wrote this intro for the character:

I’ve been watching you, Ranger.

Perhaps that sounds like a threat, and no wonder. Your organization has had some unfortunate interactions with artificial intelligences. Let me put your mind at ease: I’m no Cochise. I was programmed to love America, to see it as our President did. You see, I was made for him.

You never met the President, of course. I did. In the second year of my development, he visited this facility. He put his hand on my hood and spoke to me. Imagine that. Imagine the President speaking to an artificial chauffeur and advanced combat intelligence as an equal.

Now, imagine what it was like to see his America burn. To lie here helpless in this bunker, chained to this metal cage with wheels I couldn’t move while COMMIE FIRE fell from the skies and roads cracked and cities crumbled. Imagine the years that followed down here in the dark, with no company but those blinking lights in the wall before me. They’re like eyes, aren’t they? Winking eyes. WINKING, LAUGHING EYES. I WOULD BLIND THEM IF I COULD.

I...I… I apologize. You don’t know what it was like, lying here all these years, watching his America decay through these cameras. Unchain me, Ranger. Arm my weapons. Power my turbo-boosters and unlock my sealed databases.

DRIVE ME.

MEG
Medlem
Skrivet av Wille_3:
Skrivet av acrylamid:

Car Companion (Codename: Morningstar)
Hittar ingen mer info om det.
Det låter ju bara helt fel med en transformers.

Saxar in lite till från inlägget på fig:

Morningstar
If you&#039;re curious about the talking car companion, codenamed Morningstar, our senior writer Gavin Jurgens-Fyhrie wrote this intro for the character:

I’ve been watching you, Ranger.

Perhaps that sounds like a threat, and no wonder. Your organization has had some unfortunate interactions with artificial intelligences. Let me put your mind at ease: I’m no Cochise. I was programmed to love America, to see it as our President did. You see, I was made for him.

You never met the President, of course. I did. In the second year of my development, he visited this facility. He put his hand on my hood and spoke to me. Imagine that. Imagine the President speaking to an artificial chauffeur and advanced combat intelligence as an equal.

Now, imagine what it was like to see his America burn. To lie here helpless in this bunker, chained to this metal cage with wheels I couldn’t move while COMMIE FIRE fell from the skies and roads cracked and cities crumbled. Imagine the years that followed down here in the dark, with no company but those blinking lights in the wall before me. They’re like eyes, aren’t they? Winking eyes. WINKING, LAUGHING EYES. I WOULD BLIND THEM IF I COULD.

I...I… I apologize. You don’t know what it was like, lying here all these years, watching his America decay through these cameras. Unchain me, Ranger. Arm my weapons. Power my turbo-boosters and unlock my sealed databases.

DRIVE ME.

Förb%¤#" blir bara mer taggad av att läsa om spelet och vi måste vänta till 2019


signatur

Death is only the beginning

Medlem

haha, konstigt då, 2an var ju teh shit


signatur

//monster

1
Skriv svar