Nu kan du bränna lönen på Wasteland 3

Robot
Medlem
Nu kan du bränna lönen på Wasteland 3

Vet inte om det är bara jag men jag väntar hellre tills det släpps och kommer på rea. Tills dess har man hört alla kommentarer och det har patchas några gånger.

Har inte den där release-stressen längre. Börjar jag bli gammal?

Medlem

Solklart collector's edition-köp.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

fool me once ... etc

Medlem
Skrivet av Fluffo:

Har inte den där release-stressen längre. Börjar jag bli gammal?

Du börjar bli normal.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Ser jäkligt mysigt ut tack vare snön Men slutet på 2019 jisses.

Medlem
Skrivet av cinort:

Ser jäkligt mysigt ut tack vare snön Men slutet på 2019 jisses.

Oroa dig inte! När spelet är släppt 2019 kan du slappna av och istället fortsätta vänta på Star Citizen.

MEG
Medlem

ARGHH hur ska man kunna vänta ända till 2019


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Fluffo:

Har inte den där release-stressen längre. Börjar jag bli gammal?

Gammal är du när du tänker "jag vet ju inte ens om jag lever längre när spelet släpps!"


signatur
Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Fluffo:

Har inte den där release-stressen längre. Börjar jag bli gammal?

Du börjar bli normal.

"Normalt" förknippas ofta med vad som är vanligast eller "majoriteten", och jag skulle vilja säga att Fluffo's metod är tyvärr inte vanligast, däremot den smartaste metoden.

Vanligast eller "normalast" skulle jag vilja påstå är att folk förköper spel med risk att få grisen i säcken, vilket förövrigt förstör spelbranschen, död åt förköp

Medlem
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Fluffo:

Har inte den där release-stressen längre. Börjar jag bli gammal?

Du börjar bli normal.

"Normalt" förknippas ofta med vad som är vanligast eller "majoriteten", och jag skulle vilja säga att Fluffo's metod är tyvärr inte vanligast, däremot den smartaste metoden.

Vanligast eller "normalast" skulle jag vilja påstå är att folk förköper spel med risk att få grisen i säcken, vilket förövrigt förstör spelbranschen, död åt förköp

Vad har crowdfunding med förköp att göra?
Och nej det är inget som blivit normal för dom inte vill stödja ett spel bara snåla, om ingen hjälper till att finasiera spelet här så blir det inget spel, hur kan man inte fatta det?
Och återigen nej man behöver säkert inte vänta till 2019 detta företagen har redan en lyckat crowfunding kampanj bakom sig, kolla på wasteland 2 innan du dömer bara för sakens skull.

Medlem
Skrivet av Petrik:
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Fluffo:

Har inte den där release-stressen längre. Börjar jag bli gammal?

Du börjar bli normal.

"Normalt" förknippas ofta med vad som är vanligast eller "majoriteten", och jag skulle vilja säga att Fluffo's metod är tyvärr inte vanligast, däremot den smartaste metoden.

Vanligast eller "normalast" skulle jag vilja påstå är att folk förköper spel med risk att få grisen i säcken, vilket förövrigt förstör spelbranschen, död åt förköp

Vad har crowdfunding med förköp att göra?
Och nej det är inget som blivit normal för dom inte vill stödja ett spel bara snåla, om ingen hjälper till att finasiera spelet här så blir det inget spel, hur kan man inte fatta det?
Och återigen nej man behöver säkert inte vänta till 2019 detta företagen har redan en lyckat crowfunding kampanj bakom sig, kolla på wasteland 2 innan du dömer bara för sakens skull.

Ursäkta, men ställ dig själv frågan varför utvecklaren väljer crowdfunding? Att du inte "fattar det"? Crowdfunding är det ultimata förköpet.

Medlem
Skrivet av Fluffo:

Vet inte om det är bara jag men jag väntar hellre tills det släpps och kommer på rea. Tills dess har man hört alla kommentarer och det har patchas några gånger.

Har inte den där release-stressen längre. Börjar jag bli gammal?

Nej då, du tänker helt rätt. Med ålder kommer ju visdom.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av Petrik:
Skrivet av ANZIKTE:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Fluffo:

Har inte den där release-stressen längre. Börjar jag bli gammal?

Du börjar bli normal.

"Normalt" förknippas ofta med vad som är vanligast eller "majoriteten", och jag skulle vilja säga att Fluffo's metod är tyvärr inte vanligast, däremot den smartaste metoden.

Vanligast eller "normalast" skulle jag vilja påstå är att folk förköper spel med risk att få grisen i säcken, vilket förövrigt förstör spelbranschen, död åt förköp

Vad har crowdfunding med förköp att göra?
Och nej det är inget som blivit normal för dom inte vill stödja ett spel bara snåla, om ingen hjälper till att finasiera spelet här så blir det inget spel, hur kan man inte fatta det?
Och återigen nej man behöver säkert inte vänta till 2019 detta företagen har redan en lyckat crowfunding kampanj bakom sig, kolla på wasteland 2 innan du dömer bara för sakens skull.

Ursäkta, men ställ dig själv frågan varför utvecklaren väljer crowdfunding? Att du inte "fattar det"? Crowdfunding är det ultimata förköpet.

När det gäller inexile så hade wasteland 2 aldrig blivit till utan crowdfunding, dom hade försökt att hitta en ugivare till det i över 15 år men hittade ingen som ville ge ut det, hur funkar det med din teroi ?
Edit : (dessutom är det ju känt att med crowdfunding så slipper företagen ha utgivare ovanför sig som ändrar och lägger till saker dom vill men inte dom som gör spelet, så spelskaparna får helt enkelt mer frighet genom crowfunding)

Medlem

Nån av er som har koll på villkoren för Fig? Finns något maxbelopp för hur mycket man kan finansiera spelet med som privatperson via Fig och hur stor andel av en eventuell vinst från spelförsäljningen kan man få ta del av?

Medlem
Skrivet av Incal:

Nån av er som har koll på villkoren för Fig? Finns något maxbelopp för hur mycket man kan finansiera spelet med som privatperson via Fig och hur stor andel av en eventuell vinst från spelförsäljningen kan man få ta del av?

Tror inte det finns ett maxbelopp.
Varje andel kostar $1000.
Dom delar ut 31% av vinsten upp till strax över 500k sålda exemplar och 10% på exemplar sålda över det antalet.
Break-even ligger vid ca 380k sålda exemplar.
Om dom säljer t.ex. lika många som Wasteland 1 så ger varje andel $1400.
(siffrorna är estimat, eftersom det beror på till vilket pris kunderna köper sitt exemplar)

Det finns självklart mer detaljer som är viktiga att sätta sig in i om man överväger att investera.
https://www.fig.co/campaigns/wasteland-3/invest

1
Skriv svar