Windows 10 verkar TAPPA användare

Medlem

Windows 10 har många problem när man är avancerad användare, t.ex programmering/ljuddesign/komponering finns det en del kernelfunktioner och annat som inte fungerar med gammal hårdvara (Studioutrustning för högre belopp än ett par nya datorer) så jag tror många, som jag, håller sig från att uppgradera tills man är helt säker på att windows 10 är stabilt.
Har redan i Windows 7 problem med TI firewire.
När funktionerna i OS:et kanske är grunden för din inkomst hoppar man inte på bara för att det står "nytt" "fräscht" osv.

Har en laptop som jag testar win10 på med och när den klarar av allt jag behöver den till kanske jag uppgraderar på min arbetsdator.

Medlem

Inte så konstigt att folk uppdraderar till Win7 igen.

Jag använder inte dubbla skärmar, jag har flera datorer och skärmar på skrivbordet.

DX12 är ett skämt... så här långt i alla fall. Kanske ändrar sig senare men så är det inte nu och har inte varit sen Win10 kom.

Så... Att byta OS för att man kan högerklicka på startknappen känns omotiverat.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Redaktör
Skrivet av conthox:

Gränssnittet är inte alls genomsyrat kasst, speciellt inte efter den stora uppdateringen. Många inställningar nås mycket snabbt, men folk vet inte hur. Det är som om dom ser gränssnittet, inte vet hur det fungear och sedan säger "fan va kass, det går inte att hitta X". En del gamla dialogrutor och osmidiga vägar finns kvar, men allvarligt, hur många gånger ändrar man inställningarna i windows? Jag brukar bara ställa in alla inställningar efter installation och sedan rullar det på ett par år. Vem är det som måste in och ändra inställningar hela tiden?

Problemet är att saker är skitsvåra, ibland omöjliga, att hitta när man väl måste ändra dem. Som tangentbordsinställningarna i senaste Win 10: öppnar jag kontrollpanelen finns tangentbordet i två av tre visningslägen, i "Kategori" (som visas default) syns det inte. Jag måste alltså öppna Kontrollpanelen och byta visningsläge för att hitta inställningen (eller använda sökfunktionen, men den är inte heller direkt tillförlitlig).

Mac OS X löser alla såna här problem på det självklara sättet: alla väsentliga inställningar ligger på ett ställe. DET är ett bra operativsystem om man vill hitta något.


signatur
Medlem

Jag var rätt positivt inställd till win10 tills igår då de forcerade en uppdatering på mig utan att jag enkelt hade möjlighet att avbryta det. Riktigt svinigt när ett företag "tar över" ens hårdvara även om det gäller bara en liten stund. Men som en del sagt, finns antagligen settings för det, fanns dock ingen "postpone" option.

Det som oroar mig mer dock är att microsoft i allt fler program trycker in reklam/bloatware och skräp som försämrar upplevelsen. Ett exempel är Skype, som redan från början var rätt skräpigt men nu har de tryckt in reklam i chattfönstret osv. Då kan man lika gärna sitta o chatta på mariabingo känns det som. Detsamma gäller hotmail/outlook.

Det skulle inte förvåna mig om vi börjar se reklam i exempelvis windows start meny för windows 11.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av conthox:

Gränssnittet är inte alls genomsyrat kasst, speciellt inte efter den stora uppdateringen. Många inställningar nås mycket snabbt, men folk vet inte hur. Det är som om dom ser gränssnittet, inte vet hur det fungear och sedan säger "fan va kass, det går inte att hitta X". En del gamla dialogrutor och osmidiga vägar finns kvar, men allvarligt, hur många gånger ändrar man inställningarna i windows? Jag brukar bara ställa in alla inställningar efter installation och sedan rullar det på ett par år. Vem är det som måste in och ändra inställningar hela tiden?

Problemet är att saker är skitsvåra, ibland omöjliga, att hitta när man väl måste ändra dem. Som tangentbordsinställningarna i senaste Win 10: öppnar jag kontrollpanelen finns tangentbordet i två av tre visningslägen, i "Kategori" (som visas default) syns det inte. Jag måste alltså öppna Kontrollpanelen och byta visningsläge för att hitta inställningen (eller använda sökfunktionen, men den är inte heller direkt tillförlitlig).

Mac OS X löser alla såna här problem på det självklara sättet: alla väsentliga inställningar ligger på ett ställe. DET är ett bra operativsystem om man vill hitta något.

Eller så klickar man på "Startknappen" och börjar skriva "tangent" så kommer sökträffar upp som matchar sökningen. För min del kom "Skärmtangentbortet" upp som första alternativ och "Ändra inställningar för språk och tangenbort" som andra.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Kört win10 sen release, inte haft några som helst problem.
Även bytt mobo/cpu och det funkar fortfarande klockrent.
Inte haft en enda blåskärm/krash.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av walter_iego:

För mig blev allting bättre med Windows 10, märkligt hur olika det kan vara för folk.

Jag tror det beror på vilken kontroll man vill ha över sin dator. Jag misstänker att de allra flesta håller med dig, men det är onekligen så att om man gillar att tweaka med skruvar och muttrar så var faktiskt Win7 långt mycket bättre.

Bl a så körde jag den där stora uppdateringen för ett par dagar sedan och den lämnade kvar en ny Windows.old mapp. Enligt MS så skall den ta bort sig själv efter 30 dagar men har men en SSD med begränsat utrymme som system disk så kan man fan använda de 15 Gb till något bättre.

Edit: Dessutom återställer uppdateringen alla inställningar till Pyttemjuk default. Mediaspelare, filassociationer.. rubbet.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Kane:

Inte så konstigt att folk uppdraderar till Win7 igen.

Jag använder inte dubbla skärmar, jag har flera datorer och skärmar på skrivbordet.

DX12 är ett skämt... så här långt i alla fall. Kanske ändrar sig senare men så är det inte nu och har inte varit sen Win10 kom.

Så... Att byta OS för att man kan högerklicka på startknappen känns omotiverat.

Det finns inte så många directx12 spel så det är inte konstigt.
Det är dessutom spelutvecklare som måste lägga mer kraft för att directx12 ska fungera som tänkt, inte microsoft.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av walter_iego:

För mig blev allting bättre med Windows 10, märkligt hur olika det kan vara för folk.

Jag tror det beror på vilken kontroll man vill ha över sin dator. Jag misstänker att de allra flesta håller med dig, men det är onekligen så att om man gillar att tweaka med skruvar och muttrar så var faktiskt Win7 långt mycket bättre.

Bl a så körde jag den där stora uppdateringen för ett par dagar sedan och den lämnade kvar en ny Windows.old mapp. Enligt MS så skall den ta bort sig själv efter 30 dagar men har men en SSD med begränsat utrymme som system disk så kan man fan använda de 15 Gb till något bättre.

Edit: Dessutom återställer uppdateringen alla inställningar till Pyttemjuk default. Mediaspelare, filassociationer.. rubbet.

Fast hur mycket behöver man "tweaka" windows idag? Ur ren prestandasynvinkel så behövs det oftast inte alls, utan i så fall bara för ren kosmetika.

Angående den gamla installationsmappen så kör Diskrensning med knappen "Rensa systemfiler", då rensar den allt temporärt även val för gammal windowsinstallation.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:
Skrivet av Kane:

Inte så konstigt att folk uppdraderar till Win7 igen.

Jag använder inte dubbla skärmar, jag har flera datorer och skärmar på skrivbordet.

DX12 är ett skämt... så här långt i alla fall. Kanske ändrar sig senare men så är det inte nu och har inte varit sen Win10 kom.

Så... Att byta OS för att man kan högerklicka på startknappen känns omotiverat.

Det finns inte så många directx12 spel så det är inte konstigt.
Det är dessutom spelutvecklare som måste lägga mer kraft för att directx12 ska fungera som tänkt, inte microsoft.

Visst är det så men det ändrar ju inte på faktumet att det inte finns. Alltså inga pluspoäng. Det kanske kommer men det är ett rätt bra tag nu efter release och ännu ser vi sparsamt med det.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Redaktör
Skrivet av conthox:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av conthox:

Gränssnittet är inte alls genomsyrat kasst, speciellt inte efter den stora uppdateringen. Många inställningar nås mycket snabbt, men folk vet inte hur. Det är som om dom ser gränssnittet, inte vet hur det fungear och sedan säger "fan va kass, det går inte att hitta X". En del gamla dialogrutor och osmidiga vägar finns kvar, men allvarligt, hur många gånger ändrar man inställningarna i windows? Jag brukar bara ställa in alla inställningar efter installation och sedan rullar det på ett par år. Vem är det som måste in och ändra inställningar hela tiden?

Problemet är att saker är skitsvåra, ibland omöjliga, att hitta när man väl måste ändra dem. Som tangentbordsinställningarna i senaste Win 10: öppnar jag kontrollpanelen finns tangentbordet i två av tre visningslägen, i "Kategori" (som visas default) syns det inte. Jag måste alltså öppna Kontrollpanelen och byta visningsläge för att hitta inställningen (eller använda sökfunktionen, men den är inte heller direkt tillförlitlig).

Mac OS X löser alla såna här problem på det självklara sättet: alla väsentliga inställningar ligger på ett ställe. DET är ett bra operativsystem om man vill hitta något.

Eller så klickar man på "Startknappen" och börjar skriva "tangent" så kommer sökträffar upp som matchar sökningen. För min del kom "Skärmtangentbortet" upp som första alternativ och "Ändra inställningar för språk och tangenbort" som andra.

Jag vet. Men poängen är att i ett bra, användarvänligt operativsystem ska man inte behöva fundera var man hittar sakerna. Gör man inställningar i kontrollpanelen bör alla normala inställningar enkelt kunna hittas där. På andra sätt också förstås, vilket är en av storheterna med Windows: det finns många sätt att göra saker på. Men åter - Microsoft bör fixa användarvänligheten.

När jag ändå gnäller: Min Macbook från 2008 gav snabbare och bättre sökträffar än Windows 10 gör nu.


signatur
Medlem
Skrivet av Kane:
Skrivet av Snabeltorsk:
Skrivet av Kane:

Inte så konstigt att folk uppdraderar till Win7 igen.

Jag använder inte dubbla skärmar, jag har flera datorer och skärmar på skrivbordet.

DX12 är ett skämt... så här långt i alla fall. Kanske ändrar sig senare men så är det inte nu och har inte varit sen Win10 kom.

Så... Att byta OS för att man kan högerklicka på startknappen känns omotiverat.

Det finns inte så många directx12 spel så det är inte konstigt.
Det är dessutom spelutvecklare som måste lägga mer kraft för att directx12 ska fungera som tänkt, inte microsoft.

Visst är det så men det ändrar ju inte på faktumet att det inte finns. Alltså inga pluspoäng. Det kanske kommer men det är ett rätt bra tag nu efter release och ännu ser vi sparsamt med det.

Ja men det är ju inte heller jättekonstigt, tog ex inte Warhammer 3 år utveckla? Flertalet av spel som släpps tar ju åravis att utveckla och dirext12 har ju bara funnits i hur länge är det nu igen ?


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Tompa:

Jag vet. Men poängen är att i ett bra, användarvänligt operativsystem ska man inte behöva fundera var man hittar sakerna. Gör man inställningar i kontrollpanelen bör alla normala inställningar enkelt kunna hittas där. På andra sätt också förstås, vilket är en av storheterna med Windows: det finns många sätt att göra saker på. Men åter - Microsoft bör fixa användarvänligheten.

När jag ändå gnäller: Min Macbook från 2008 gav snabbare och bättre sökträffar än Windows 10 gör nu.

Å ena sidan så håller jag med, å andra sidan kan man inte begära, och det är såklart bara min åsikt, att man skall förstå allt med en gång. Då riskerar man att allt är nedlåst och fördummat, vilket är raka motsatsen till att kunna ändra inställningar och få det som man vill, som en del var inne på tidigare i tråden. Det finns snabbguider som går igenom det som man behöver för att komma igång. Orkar man inte läsa dom utan bara kör på så får man skylla sig själv. Man kan inte bygga bokhyllan utan att läsa ritningen och sedan skylla på IKEA för att det blev fel.

Men visst, det är en del saker kvar att fixa. Jag har inte påstått att 10an är perfekt. En del gamla gränssnitt ligger t ex kvar bland de nya. Men redan har en del krånliga saker fixats sedan release. T ex nätverksinställningarna och VPN har förbättrats. Så jag tror att dom kommer fixa resten med tiden.

När det gäller sökträffar så har jag nästan aldrig använt sökningen i själva windows. Om det nu är söka efter dokument som du avser. För de som söker mycket kan slå på indexeringstjänsten, det tillsammans med en SSD så borde det gå snabbt. Men det är inget som jag stor koll på då jag inte använder det själv, så möjligt att du har helt rätt där.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av walter_iego:

För mig blev allting bättre med Windows 10, märkligt hur olika det kan vara för folk.

Jag tror det beror på vilken kontroll man vill ha över sin dator. Jag misstänker att de allra flesta håller med dig, men det är onekligen så att om man gillar att tweaka med skruvar och muttrar så var faktiskt Win7 långt mycket bättre.

Bl a så körde jag den där stora uppdateringen för ett par dagar sedan och den lämnade kvar en ny Windows.old mapp. Enligt MS så skall den ta bort sig själv efter 30 dagar men har men en SSD med begränsat utrymme som system disk så kan man fan använda de 15 Gb till något bättre.

Edit: Dessutom återställer uppdateringen alla inställningar till Pyttemjuk default. Mediaspelare, filassociationer.. rubbet.

Fast hur mycket behöver man "tweaka" windows idag? Ur ren prestandasynvinkel så behövs det oftast inte alls, utan i så fall bara för ren kosmetika.

Angående den gamla installationsmappen så kör Diskrensning med knappen "Rensa systemfiler", då rensar den allt temporärt även val för gammal windowsinstallation.

Till att börja med så liknar Windows 10 Android mer och mer. En massa skit som körs som processer som jag inte är ett enda dugg intresserad av. Nu är jag lite miljöskadad eftersom jag började på gamla DOS-tiden, men det är likförbannat inte upp till MS att bestämma vad som skall köras. Och är det verkligen ok att hela OS ominstalleras?
Jag tycker inte det.

Jag skall kolla nu, eftersom jag glömt, men jag antar att alla inställningar som gör dig privat och anonym är tillbaka till hur MS vill ha det.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:
Skrivet av Kane:
Skrivet av Snabeltorsk:
Skrivet av Kane:

Inte så konstigt att folk uppdraderar till Win7 igen.

Jag använder inte dubbla skärmar, jag har flera datorer och skärmar på skrivbordet.

DX12 är ett skämt... så här långt i alla fall. Kanske ändrar sig senare men så är det inte nu och har inte varit sen Win10 kom.

Så... Att byta OS för att man kan högerklicka på startknappen känns omotiverat.

Det finns inte så många directx12 spel så det är inte konstigt.
Det är dessutom spelutvecklare som måste lägga mer kraft för att directx12 ska fungera som tänkt, inte microsoft.

Visst är det så men det ändrar ju inte på faktumet att det inte finns. Alltså inga pluspoäng. Det kanske kommer men det är ett rätt bra tag nu efter release och ännu ser vi sparsamt med det.

Ja men det är ju inte heller jättekonstigt, tog ex inte Warhammer 3 år utveckla? Flertalet av spel som släpps tar ju åravis att utveckla och dirext12 har ju bara funnits i hur länge är det nu igen ?

...och det är helt rätt men det gör inte Windows 10 bra IDAG. Alltså inga pluspoäng. Annars är det som när Norrmännen gav Obama fredspriset för vad han SKA göra (och inte gjorde).

När, för jag utgår från att det är när och inte om, DX12 blir standard så kan man byta. Då har dessutom Win10 hunnit patchas ännu mera och växt in i rollen som den nya stora och förhoppningsvis stabila.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Inaktiv

Gillade Windows 7 mest trots att det är ganska slött jämfört med nya Windows. Vad som förvånar mig i undersökningen är att över tio personer gillade Windows 98 mest!
Jag tycker följande två videoklipp bäst summerar min egen upplevelse av Windows 98 ;-):
https://youtu.be/WeBS-dNo0Bk
https://youtu.be/XKBJmDft328

Medlem

Win 10 fungerar jättebra för mig på alla datorer hemma (förutom att jag fick köpa ljudkort till htpc då drivrutinerna till inbyggda ej fungerade.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Jäkligt svår fråga att rösta som inte säger speciellt mycket eftersom så många svarar på samma fråga utifrån helt olika referenser.

Körde man win8.1 och hade noll problem och gillade det och nu kör man win10 med samma resultat och så röstar man på win10 som sin favorit. Uh?

Rimligen är "bästa"-rösten lagd på det OS som varit bäst för sin tid och gett användaren mer än tidigare och därför är bäst. Steget mellan Wintendo 8.1 och Win10 är rimligen mindre än mellan WinXP och Win7. Eller mellan Win2k och WinXP eller mellan Win3 och Win9x.

Personligen tycker jag att Win10 som nåns favorit som haft ett par OS är helt absurdt. Det är ditt senaste OS, inte ditt bästa. Det kanske är din favorit men det är knappast för att det gett dig mest upgrade från tidigare utan för att du kör det nu.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av anon_319967:

Gillade Windows 7 mest trots att det är ganska slött jämfört med nya Windows. Vad som förvånar mig i undersökningen är att över tio personer gillade Windows 98 mest!
Jag tycker följande två videoklipp bäst summerar min egen upplevelse av Windows 98 ;-):
https://youtu.be/WeBS-dNo0Bk
https://youtu.be/XKBJmDft328

Win98B var för sin tid ett riktigt bra OS. Föregångarna var dodgy, Win98 version B var det sällan några problem med.

Röstade på Win2k själv. Gillar väl Win7 bäst men tvivels utan var Win2k stabilast och smidigast. Win2k får väl än idag räknas som själva måttstocken på ett stabilt OS.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:

Jäkligt svår fråga att rösta som inte säger speciellt mycket eftersom så många svarar på samma fråga utifrån helt olika referenser.

Körde man win8.1 och hade noll problem och gillade det och nu kör man win10 med samma resultat och så röstar man på win10 som sin favorit. Uh?

Rimligen är "bästa"-rösten lagd på det OS som varit bäst för sin tid och gett användaren mer än tidigare och därför är bäst. Steget mellan Wintendo 8.1 och Win10 är rimligen mindre än mellan WinXP och Win7. Eller mellan Win2k och WinXP eller mellan Win3 och Win9x.

Personligen tycker jag att Win10 som nåns favorit som haft ett par OS är helt absurdt. Det är ditt senaste OS, inte ditt bästa. Det kanske är din favorit men det är knappast för att det gett dig mest upgrade från tidigare utan för att du kör det nu.

Anledningen till varför jag har windows 10 som favorit är faktiskt mest pågrund utav hur snabb windows update är i 10:an. Jobbar på en verkstad och vi får in flera datorer i veckan som behöver ominstalleras/uppgraderas alternativt att vi byggt ett nytt system eller ska leverera ut en ny laptop. Den stora boven varför det tagit sån tid på vissa maskiner har varit hur extremt lång tid det tar att uppdatera med windows update i 7:an och 8:an/8.1. Vissa datorer kunde stå en hel dag och bara uppdatera medans nu kan vi få klart en dator på bara några timmar. Det underlättar vårt arbete väldigt mycket och vi får fler och nöjdare kunder.

Medlem
Skrivet av warmerspy:

Anledningen till varför jag har windows 10 som favorit är faktiskt mest pågrund utav hur snabb windows update är i 10:an. Jobbar på en verkstad och vi får in flera datorer i veckan som behöver ominstalleras/uppgraderas alternativt att vi byggt ett nytt system eller ska leverera ut en ny laptop. Den stora boven varför det tagit sån tid på vissa maskiner har varit hur extremt lång tid det tar att uppdatera med windows update i 7:an och 8:an/8.1. Vissa datorer kunde stå en hel dag och bara uppdatera medans nu kan vi få klart en dator på bara några timmar. Det underlättar vårt arbete väldigt mycket och vi får fler och nöjdare kunder.

Tror dig. Varför det blivit så vet jag inte. En ominstall av Win7>win8.1 tar en dag med winupdate. Minst.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Ambassadör
Xbox

Ah ny vecka och nya tag i anti-Microsoft-propagandan!
Det är uppskattade (!) siffror med en förändring som ligger långt inom felmarginalen och en alldeles för snäv mätperiod för att dra några som helst slutsatser. Allvarligt, skärpning.

De som tycker att Win 10 är svårt bör nog hålla sig långt borta från datorer i allmänhet. Tramspropaganda från surdegshotellsbokande hipster Mac-användare. Gå och brygg en nepalesisk råttbajsöl eller något i stället.


signatur

Jump in.

Medlem

Föga förvånande. Jag har haft väldiga problem. Sen tycker jag inte alls om utseendet, UI'et och framförallt alla bakgrundsprocesser som inte går att döda. Windows 7 är favoriten fortfarande om man talar om OS från Pyttemjuk. Det känns dock som Windows tynande existens inte är förvånande då det finns så många bra/bättre alternativ nu för tiden.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Gick tillbaka till sjuan nyligen.

Medlem

Men men.... vart är Windows CP?

Medlem
Skrivet av Mindrax:

Jag kör idag W10 Pro på mina två stationära och på tre laptops.
Har inga problem alls med mina maskiner och det flyter på riktigt bra.
Datorerna har olika uppgifter som mediemaskiner, spelrigg, servicedator och annat men inga problem har uppstått än.
Jag kör gamla spel utan problem, emulerar retromaskiner och lirar klassikerna och allt fungerar perfekt.
Vad är det folk har problem med?
är det verkligen W10 som är problemet?
Jag ställer mig tveksam till det.

Samma här, har inte haft några problem alls, men jag hade inte heller några problem med windows 8.1 heller så. Däremot uppskattar jag inte deras hantering av uppdateringar, jag vill kunna välja när jag ska starta om maskinen, även min pro maskin startar ibland om av sig själv trots att det är inställt att inte göra detta med GPO:er...

Skrivet av Mindrax:

Jag kör idag W10 Pro på mina två stationära och på tre laptops.
Har inga problem alls med mina maskiner och det flyter på riktigt bra.
Datorerna har olika uppgifter som mediemaskiner, spelrigg, servicedator och annat men inga problem har uppstått än.
Jag kör gamla spel utan problem, emulerar retromaskiner och lirar klassikerna och allt fungerar perfekt.
Vad är det folk har problem med?
är det verkligen W10 som är problemet?
Jag ställer mig tveksam till det.

Du har redan svarit på din fråga, du har 5 datorer som du ser efter, det fungerar okej.

Ett företag med 10 000 datorer, 100000 olika applikationer som måste stödjas, det tar lite längre tid att anpassa, världen är större än ditt hem.

Personligen så anser jag att Win 10 är ett onödigt operativsystem som man var tvungen att producera pga Win 8 floppen, att man även valde att i samband med detta forcera ut Windows 7 från marknaden är av ren lathet att man inte vill supportera för många operativ samtidigt.
Det finns ingen vettig anledning att gå över till Win10 förutom att Microsoft vill att man gör det.

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Hahaha... Tomas, jag tror du ska kolla upp vad trend betyder. En månads avvikelse är bara det, en avvikelse. Trenden har varit konstant uppåt.

En halv procentenhet ligger inom normal felmarginal under en oförändrad månad när man räknar statistik.

Bra försök dock. Eller, nä! Det var ett ganska dåligt försök faktiskt.

Men det är ju en negativ MS nyhet så det måste ju nämnas, när win 10 ökar igen så näms det inte för det är ju ointressant.

Avstängd

Det enda jag ser nedgång för Windows 10 är pressen och tvingad för att uppgradera. Min morsa blev helt vansinnig när hennes gamla bärbara dator med Windows 7 plötsligt installerade W10 utan hennes godkännande. Och för det andra problemen med 1 års utgåvan som många tycks ha enorma problem med.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

De som tycker att Win 10 är svårt bör nog hålla sig långt borta från datorer i allmänhet. Tramspropaganda från surdegshotellsbokande hipster Mac-användare. Gå och brygg en nepalesisk råttbajsöl eller något i stället.

Tack för dagens skratt! Kan inte göra annat än att hålla med!

123
Skriv svar