Medlem
Skrivet av Saurz:

Simma och smyga låter inte så typiskt mafian men jag kan ha fel

Fanns en hel del smyga-uppdrag i första spelet iaf...

Medlem
Skrivet av anon_119148:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Dudinkalv:

Enormt många grammatiska konstigheter i denna texten, vacklade mig fram och fick läsa om vissa saker emellanåt.

Spelet ser för övrigt intressant ut, det är redan förhandsbokat och klart!

Good for you. Det fanns ju en risk att kopiorna tog slut.

Harsh men en känga var förtjänad där. Vi som spelkonsumenter måste sluta förhandsboka spel och låta spelföretagen köra över oss.

Har vi inte lärt oss efter Watch Dogs och No Mans Sky att man aldrig borde förhandsboka längre? Det är inte som att spelen tar slut om det visar sig vara så bra som PR utmålat.

Från egna erfarenheter kan jag säga att jag aldrig saknat någon pre-order bonus när jag spelat som något extra vapen eller skin.

Känga eller ingen känga, jag vet att jag kommer vilja spela detta spelet oavsett recensioner eller hur jäkla dåligt det blir, med tanke på att jag älskade båda föregångarna. Det handlar inte om att jag är rädd för att de ska ta slut, så korkad är jag inte, det handlar om att jag vill spela det direkt på release, och inget annat.

Medlem
Skrivet av Saurz:

Simma och smyga låter inte så typiskt mafian men jag kan ha fel

Här har vi en riktigt intressant observation


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Jag säger det igen.

Detta är ett Punisher spel. Inte Mafia. Återstår att se för personligt tycke.

Jag tror det kan bli riktigt kul spel för den som

1) Aldrig spelat GTA
2) Aldrig tröttnat på GTA
3) Aldrig spelat Mafia
4) Aldrig gillade Mafia
5) Gillar att vara gangster


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Skribent

Jag gillar ju den nya inriktningen i spelet, och hoppas verkligen att de lyckas med sina ambitioner att skildra tidsandan, att inte skygga för teman om rasism och så vidare.

Att spelet är ett stolligt actionspel behöver inte automatiskt betyda att det saknar finess i andra områden. Oerhört nyfiken på spelet, hur som helst.

Medlem

Älskar Tomas sätt att beskriva.
Dina texter är en fröjd att läsa och ett riktigt guldkorn (eller nugget) . FZ ska va stolt.

Skrivet av beron:

Älskar Tomas sätt att beskriva.
Dina texter är en fröjd att läsa och ett riktigt guldkorn (eller nugget) . FZ ska va stolt.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Redaktör
Skrivet av beron:

Älskar Tomas sätt att beskriva.
Dina texter är en fröjd att läsa och ett riktigt guldkorn (eller nugget) . FZ ska va stolt.

Kul, tack!


signatur
Medlem

Tomas snabb fråga igen första videos vi fick se start spelet blev utannonserad så såg man krock fysiken var dålig menar nu när man krockade in i en bil så började den typ direkt fatta eld är det damma nu eller har de fixat det nu? Och kan man stänga av drift mätaren?

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Striderna ser kassa ut. Ser ut som ett konsolspel. Cover systems passar inte i PC spel där det faktiskt går att aima.
Striderna i första spelet var svåra och roliga. I det spelet hade även vapnen riktig rekyl så att siktet åker uppår om man skjuter(så om man blir bra kan man kontrollera rekylen bättre), inte orealistisk cone of fire som i detta spel.

Jämför med detta liksom:

https://www.youtube.com/embed/vj9Uf2HwzJ0

Håller helt med, det där uppdraget var det man fick spela i Demot minns jag, spelade om det extremt många gånger, både p.g.a. att jag misslyckades och för att jag gillade det så mycket.

Mafia 1 var verkligen en guldklimp och tyvärr har vi inte sett ett open world spel likt det sedan dess. Ett där "realism" och story går före pampiga spelmekaniker och larvig action.

Spelat om ettan extremt många gånger, och kommer nog göra det igen, i alla fall tills vi får något liknande spel att handskas med.

Jag kommer nog skaffa Mafia 3, (Beror på recensioner antagligen) mest för att jag gillar tidsperioden och för att vi inte varit där tidigare. Aja, pray for it to be good!

Medlem

Som alltid för att få sammanhängande story är det bättre att se film eller serie. Spel blr inte storyn lika bra, var mer förr i så fall.

12
Skriv svar