Overwatch-fuskare bjuder på stor humor efter massavstängningar

Medlem
Skrivet av littleboss:

IP-banna asen, end of discussion.

Om folk vet om att det är så det funkar så kommer folk vara oehört mycket mer vakna när andra spelar på deras datorer/nätverk och, för en jävla gångs skull, faktiskt ta ANSVAR för vad personer gör vid deras dator/nätverk.

Dom gör så mycket mer än att IP banna - det har inte än luskats ut hur dom gör det. Men det hjälper inte att använda VPN osv om du får en ban. Går att googla lite tidigare "ban historier".

Medlem
Skrivet av littleboss:

IP-banna asen, end of discussion.

Om folk vet om att det är så det funkar så kommer folk vara oehört mycket mer vakna när andra spelar på deras datorer/nätverk och, för en jävla gångs skull, faktiskt ta ANSVAR för vad personer gör vid deras dator/nätverk.

Om de inte har fast IP adress (vilket nästan ingen privatperson har) så hjälper det inte samt att den personen som får en bannad IP tilldelad till sig nästa gång är helt plötsligt bannad utan att ha fuskat.

Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av Boomer:
Skrivet av slagzo:
Skrivet av MattiAce:

Vad gör andra slöa spelutvecklare om just Blizzard får så
starka reaktioner? Detta jävla daltande med fuskare är
så man blir spyfärdig.

Ny motor, tar tid att lära sig vad som funkar och inte funkar, men till slut kommer Overwatch ha lika stort fuskproblem som alla andra fps

Det verkar som att Blizzard inte bara stänger av konton, utan även permbannar på något vänster - om det är genom IP, hårdvara, eller MAC-adress, det vet jag inte - så fusk kommer aldrig bli lika stort som i exempelvis CSGO, eftersom det inte *bara* är att köpa spelet på nytt under superduper rean.

Fast det stämmer inte eftersom att flera fuskare har köpt nya konton och fuskat igen. Sen har de blivit bannade på nytt och då grinar de.

Nej. Folk har köpt ett nytt spel på ett separat konto och blivit bannad inom ett par minuter. https://www.vg247.com/2016/06/03/overwatch-perma-bans-really-...

Medlem

Tjah, man kan väl alltid lägga en liten nyckel i windows registry, förvisso också lätt att ta bort när man hittat den, men många sätt tillsammans gör det svårt för fuskarna som får köpa något rensningsprogram för att de inte klarar av det själv (de är ju fuskare trots allt).
Tyvärr alltför många företag som inte bryr sig om fuskarna, mest noterbart just nu lär väl vara Pokémon Go, Niantic bryr sig inte för fem öre, och har aldrig gjort det med Ingress heller. Men det är en av anledningarna till att många slutar med pvp när de blir äldre: För tråkigt med alla fuskarna, bättre spela co-op/solo eller pve mmo. Så länge fuskarna inte förstör för mig bryr jag mig inte. Har de köpt spelet får de göra vad de vill med det så länge andra inte påverkas negativt. It's just a game.

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Tjah, man kan väl alltid lägga en liten nyckel i windows registry, förvisso också lätt att ta bort när man hittat den, men många sätt tillsammans gör det svårt för fuskarna som får köpa något rensningsprogram för att de inte klarar av det själv (de är ju fuskare trots allt).
Tyvärr alltför många företag som inte bryr sig om fuskarna, mest noterbart just nu lär väl vara Pokémon Go, Niantic bryr sig inte för fem öre, och har aldrig gjort det med Ingress heller. Men det är en av anledningarna till att många slutar med pvp när de blir äldre: För tråkigt med alla fuskarna, bättre spela co-op/solo eller pve mmo. Så länge fuskarna inte förstör för mig bryr jag mig inte. Har de köpt spelet får de göra vad de vill med det så länge andra inte påverkas negativt. It's just a game.

Många slutar med pvp när de blir äldre? Trams.

Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av brandter:
Skrivet av Boomer:
Skrivet av slagzo:
Skrivet av MattiAce:

Vad gör andra slöa spelutvecklare om just Blizzard får så
starka reaktioner? Detta jävla daltande med fuskare är
så man blir spyfärdig.

Ny motor, tar tid att lära sig vad som funkar och inte funkar, men till slut kommer Overwatch ha lika stort fuskproblem som alla andra fps

Det verkar som att Blizzard inte bara stänger av konton, utan även permbannar på något vänster - om det är genom IP, hårdvara, eller MAC-adress, det vet jag inte - så fusk kommer aldrig bli lika stort som i exempelvis CSGO, eftersom det inte *bara* är att köpa spelet på nytt under superduper rean.

Fast det stämmer inte eftersom att flera fuskare har köpt nya konton och fuskat igen. Sen har de blivit bannade på nytt och då grinar de.

Nej. Folk har köpt ett nytt spel på ett separat konto och blivit bannad inom ett par minuter. https://www.vg247.com/2016/06/03/overwatch-perma-bans-really-...

Och det är flera fuskare som själva säger att de köpt nytt spel på ett nytt konto och det går utmärkt att spela igen så nej, det är inte permanent.

Gnällkuk

http://teknikensvarld.se/rattfulls-dom-formildrad-pga-fyllan-...

Tänkte direkt på denna när jag såg att någon ville skylla på att han var hög som ursäkt. Är väl samma individer som skulle stämma en bilförare om de blev påkörda när de spelade pokemon go och bara gick rakt ut i trafiken och sedan förklarade med att de omöjligt kunde se bilen eftersom han var både full, hög och hade allt fokus på spelet.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Preed:

Det är 2016!!!!!

Tänkte samma sak! Det var ju ganska roligt

Medlem
Skrivet av MrStrange:

Well done Blizzard!

Skit ska skit ha helt enkelt.

Fast tycker de borde kunna ha ett system som känner igen folks ip samt mac-adress och bannar även de, allt för att göra det ännu svårare för fuskare att kunna komma tillbaka.

Om de inte redan har det dvs..

Om du har blivit bannad så verkar det som att om du köper en ny key samt gör ett nytt konto så är du fortfarande bannad, även om du formaterar hårddisken. Finns massa historier om du googlar så det verkar som att Blizzard är hårda på det här.

Medlem

Känns som om att vissa borde läsa igenom användaravtalet

https://www.youtube.com/watch?v=MAdu6GHV3tQ


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Komiskt var ordet. Det är synd om människorna.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Bara detta gör mig sugen att spela ow. Go blizz!

Medlem

Spydde lite i munnen när jag läste inläggen.

Medlem
Skrivet av brandter:
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av brandter:
Skrivet av Boomer:
Skrivet av slagzo:
Skrivet av MattiAce:

Vad gör andra slöa spelutvecklare om just Blizzard får så
starka reaktioner? Detta jävla daltande med fuskare är
så man blir spyfärdig.

Ny motor, tar tid att lära sig vad som funkar och inte funkar, men till slut kommer Overwatch ha lika stort fuskproblem som alla andra fps

Det verkar som att Blizzard inte bara stänger av konton, utan även permbannar på något vänster - om det är genom IP, hårdvara, eller MAC-adress, det vet jag inte - så fusk kommer aldrig bli lika stort som i exempelvis CSGO, eftersom det inte *bara* är att köpa spelet på nytt under superduper rean.

Fast det stämmer inte eftersom att flera fuskare har köpt nya konton och fuskat igen. Sen har de blivit bannade på nytt och då grinar de.

Nej. Folk har köpt ett nytt spel på ett separat konto och blivit bannad inom ett par minuter. https://www.vg247.com/2016/06/03/overwatch-perma-bans-really-...

Och det är flera fuskare som själva säger att de köpt nytt spel på ett nytt konto och det går utmärkt att spela igen så nej, det är inte permanent.

Kan ju va så att dom blir bannade i nästa våg?

Medlem
Skrivet av Bl4ckh4wk:
Skrivet av brandter:
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av brandter:
Skrivet av Boomer:
Skrivet av slagzo:
Skrivet av MattiAce:

Vad gör andra slöa spelutvecklare om just Blizzard får så
starka reaktioner? Detta jävla daltande med fuskare är
så man blir spyfärdig.

Ny motor, tar tid att lära sig vad som funkar och inte funkar, men till slut kommer Overwatch ha lika stort fuskproblem som alla andra fps

Det verkar som att Blizzard inte bara stänger av konton, utan även permbannar på något vänster - om det är genom IP, hårdvara, eller MAC-adress, det vet jag inte - så fusk kommer aldrig bli lika stort som i exempelvis CSGO, eftersom det inte *bara* är att köpa spelet på nytt under superduper rean.

Fast det stämmer inte eftersom att flera fuskare har köpt nya konton och fuskat igen. Sen har de blivit bannade på nytt och då grinar de.

Nej. Folk har köpt ett nytt spel på ett separat konto och blivit bannad inom ett par minuter. https://www.vg247.com/2016/06/03/overwatch-perma-bans-really-...

Och det är flera fuskare som själva säger att de köpt nytt spel på ett nytt konto och det går utmärkt att spela igen så nej, det är inte permanent.

Kan ju va så att dom blir bannade i nästa våg?

Eller att de fortsätter fuska men testar andra program och därför blir bannade igen.

Medlem

Jättebra. Fuskare är kräk som fick smaka på Karma.

Dock tycker jag att alla ska få en chans o komma tillbaks o spela legit. Tidsbegränsad ban på t.ex. 3 månader första gången de fuskar och sen addas det på med tre månader andra gången. Men strike three and your out.

Bannad för livet är inte för hårt om de inte vill sköta sig utan bara fuckar upp för andra i spelet.


signatur

Acta Non Verba - Verba Non Acta

Medlem

Ni förstår väll att de inte har någon intention som helst att ens försöka permabanna folk? Kanonkul att folk köper spelet flera gånger. Uppenbarligen cirklejerkar ju ni allihopa också på det faktumet, så PR får de ju med.

Med detta menar jag då givetvis inte att jag tycker folk ska fuska. Kul insikt bara.

Inaktiv

Hahahaha! Vilka underbara kommentarer. Ibland måste man bara älska gamers och deras kultur. Live´n kick´n. Mer än vad man kan säga om övrig, mer samhällsorienterad "tyckande", förlåt kultur.

Inaktiv

Jag tror verkligen inte att fuskaren tänker köpa spelet igen. Möjligen stjäla det, eller försöka ljuga sig till det. Men verkligen inte köpa det två gånger. Det är inte dennes sätt att agera på, hur dum får man bli...

12
Skriv svar