E3 – FZ betygsätter presskonferenserna!

Medlem
Skrivet av Leffe76:

Tycker Microsoft som presenterar ny konsoll borde vara i topp. Sony har många fanboys här på fz, rädd att trampa dom på tårna?

De flesta är intresserade av spelen som visas upp och när det gäller exklusiva spel verkar det ha tagit stopp i Microsofts maskineri.

Medlem
Skrivet av SoL:
Skrivet av Leffe76:

Tycker Microsoft som presenterar ny konsoll borde vara i topp. Sony har många fanboys här på fz, rädd att trampa dom på tårna?

Något sådant säger ju bara en xbox " fanboy" som inte kan acceptera att konkurrenten vann lol

Är inte mycket till fanboy alls. Tycker däremot det gått för lång tid mellan konsollgenerationerna tills nu. Om det beror på att xbox one inte levererat som ps4 hårdvarumässigt som dom kommer med en ny, det vet jag inte, men det glädjer mej som gamer iaf.

Medlem

Death Stranding och Days Gone såg intresanta ut från Sonys sida

Inaktiv

Sony öser på med cgi-trailers på spel som inte finns och lämnar inga datum eller ens år och ni ger dem bästa show. Pff :)Uppenbar partiskhet i mina ögon. Om ni tittar på spel som faktiskt existerar och som folk kan spela snart så var Sonys show till stora delar öde.

Medlem

Nej Sony var faktiskt en gäspning detta år. Microsoft var nog dom som hade mest intressanta grejer att visa upp.

Medlem
Skrivet av Allah snackbar:

Sony öser på med cgi-trailers på spel som inte finns och lämnar inga datum eller ens år och ni ger dem bästa show. Pff :)Uppenbar partiskhet i mina ögon. Om ni tittar på spel som faktiskt existerar och som folk kan spela snart så var Sonys show till stora delar öde.

Hur många CGI-trailers hade de då?

Jag misstänker att du tyckte MS vann E3 2014 när de visade upp Scalebound, Crackdown 3 och Phantom Dust med CGI-trailers. Hur många av de spelen är nära release?

Medlem

Forza Horizon 3. Ser oförskämt kul ut och gjorde MS till vinnare i mina ögon. Äntligen kan man skriva på däck-kanten och storefronten är tillbaka. Att kartan är 2x kartan i senaste och ser mycket mer varierande ut skadar ju inte heller.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

Personligen förstår jag inte hur ni kan ge Sony ett sådant högt betyg. Visst, de visade några riktiga pärlor, som förstås ska införskaffas! Men de var i den största anläggningen, och körde i princip en rullande film med olika spel. Jag blev lite besviken på upplägget. EA, i kontrast, blev för långdragna. Personligen tyckte jag att Microsoft och Ubisoft (skrattade gott åt South Park!) var bäst. Microsoft hade anordnat en proffsig tillställning, med lagomt prat, kanonspel (varav de flesta kommer I ÅR, till skillnad från Sonys), dessutom avslutade de med Projetct Scorpio.

PC Gaming show var helt OK. Intressant prat med utvecklare och en del fina spel

Jag vill även nämna Ubisofts Steep, som jag tycker ser helt fantastiskt ut!

Microsoft först, Ubisoft och Sony delad tvåa i min bok Med en ytterst liten fördel till Ubisoft, delvis på grund utav spelen som visades upp, men även på grund utav presentation och intervjuer.

Sonys var som sagt en besvikelse på den fronten. Slapp "konferens" som ändå får godkänt tack vare spelen som visades upp.

Medlem
Skrivet av Margy:
Skrivet av Allah snackbar:

Sony öser på med cgi-trailers på spel som inte finns och lämnar inga datum eller ens år och ni ger dem bästa show. Pff :)Uppenbar partiskhet i mina ögon. Om ni tittar på spel som faktiskt existerar och som folk kan spela snart så var Sonys show till stora delar öde.

Hur många CGI-trailers hade de då?

Jag misstänker att du tyckte MS vann E3 2014 när de visade upp Scalebound, Crackdown 3 och Phantom Dust med CGI-trailers. Hur många av de spelen är nära release?

Sant. Dock kommer de flesta av spelen MS visade upp på årets E3 att släppas i år, medan flera av Sonys kommer senare. Men God of War, The Last Guardian, Horizon: Zero Dawn och Spider-Man såg alla fantastiska ut! Death Stranding vet vi ju inte ett skit om ännu, men visst, nog är man försiktigt peppad på det förstås!

Även PS VR vill man ju testa (Äger gamla bettan Oculus DK2 sedan tidigare).

Medlem
Skrivet av Allah snackbar:

Sony öser på med cgi-trailers på spel som inte finns och lämnar inga datum eller ens år och ni ger dem bästa show. Pff

Jag förmodar att du inte tittat på konferensen.

Medlem

Årets E3 var rätt kasst.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Breath of the Wind var väl mer Breath of the Wild?

Medlem
Skrivet av Leffe76:

Tycker Microsoft som presenterar ny konsoll borde vara i topp. Sony har många fanboys här på fz, rädd att trampa dom på tårna?

Inte ens FZ redaktionen kan hålla sig neutrala. Lätt att skriva ner Xbox och skriva upp Playstation.

Redaktör
Skrivet av omEn:
Skrivet av Leffe76:

Tycker Microsoft som presenterar ny konsoll borde vara i topp. Sony har många fanboys här på fz, rädd att trampa dom på tårna?

Inte ens FZ redaktionen kan hålla sig neutrala. Lätt att skriva ner Xbox och skriva upp Playstation.

Vi har ingen ambition att vara neutrala när vi sätter betyg på presskonferenserna (förstås). Vi måste kunna tycka att någon gör ett bättre jobb än någon annan utan att vara fanboys, eller hur? Om inte annat håller ungefär 2/3 av de som röstat med oss..


signatur
Medlem
Skrivet av psiko:

Tycker det var en ganska tråkig och medioker E3. Svårt att se vad som gör att Sony skulle sticka ut och få en 4:a, hade nog satt 2-3 rakt över på allihop.

Lite konstigt att ni sätter betyg på Nintendo innan dom har fått chansen att visa upp allt dock. Men det känns inte som att FZ:a är så intresserade av Nintendo längre rent allmänt heller.

Ärligt talat är ingen speciellt intresserad av Nintendo längre. Utom du kanske.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av psiko:

Tycker det var en ganska tråkig och medioker E3. Svårt att se vad som gör att Sony skulle sticka ut och få en 4:a, hade nog satt 2-3 rakt över på allihop.

Lite konstigt att ni sätter betyg på Nintendo innan dom har fått chansen att visa upp allt dock. Men det känns inte som att FZ:a är så intresserade av Nintendo längre rent allmänt heller.

Ärligt talat är ingen speciellt intresserad av Nintendo längre. Utom du kanske.

Här talar vi för hela mänskligheten märker jag...

Tror jag är långt ifrån ensam att tycka att PC + [Nuvarande Nintendo konsol] är en ganska bra kombination. Så kan jag låta alla tuffa killar (du) få leka fritt i MS vs. Sony sandlådan.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av omEn:
Skrivet av Leffe76:

Tycker Microsoft som presenterar ny konsoll borde vara i topp. Sony har många fanboys här på fz, rädd att trampa dom på tårna?

Inte ens FZ redaktionen kan hålla sig neutrala. Lätt att skriva ner Xbox och skriva upp Playstation.

Vi har ingen ambition att vara neutrala när vi sätter betyg på presskonferenserna (förstås). Vi måste kunna tycka att någon gör ett bättre jobb än någon annan utan att vara fanboys, eller hur? Om inte annat håller ungefär 2/3 av de som röstat med oss..

Att två av tre håller med er var ju precis det många av oss menade.. Två av tre föredrar helt enkelt Playstation. Tror att dom flesta som röstade inte ens sett presskonferenserna, så den som referens är väl sådär.

Moderator | Testpilot
Skrivet av psiko:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av psiko:

Tycker det var en ganska tråkig och medioker E3. Svårt att se vad som gör att Sony skulle sticka ut och få en 4:a, hade nog satt 2-3 rakt över på allihop.

Lite konstigt att ni sätter betyg på Nintendo innan dom har fått chansen att visa upp allt dock. Men det känns inte som att FZ:a är så intresserade av Nintendo längre rent allmänt heller.

Ärligt talat är ingen speciellt intresserad av Nintendo längre. Utom du kanske.

Här talar vi för hela mänskligheten märker jag...

Tror jag är långt ifrån ensam att tycka att PC + [Nuvarande Nintendo konsol] är en ganska bra kombination. Så kan jag låta alla tuffa killar (du) få leka fritt i MS vs. Sony sandlådan.

Du är inte ensam kan jag säga på en gång!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Redaktör
Skrivet av Leffe76:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av omEn:
Skrivet av Leffe76:

Tycker Microsoft som presenterar ny konsoll borde vara i topp. Sony har många fanboys här på fz, rädd att trampa dom på tårna?

Inte ens FZ redaktionen kan hålla sig neutrala. Lätt att skriva ner Xbox och skriva upp Playstation.

Vi har ingen ambition att vara neutrala när vi sätter betyg på presskonferenserna (förstås). Vi måste kunna tycka att någon gör ett bättre jobb än någon annan utan att vara fanboys, eller hur? Om inte annat håller ungefär 2/3 av de som röstat med oss..

Att två av tre håller med er var ju precis det många av oss menade.. Två av tre föredrar helt enkelt Playstation. Tror att dom flesta som röstade inte ens sett presskonferenserna, så den som referens är väl sådär.

Felmarginalen lär vara massiv på omröstningen, ja. Men det spelar ingen roll, för två av tre FZ-besökare har inte PS4 som favoritplattform. Inte ens i närheten - pc är överlägset populärast. Om man röstar favoritpresskonfa efter favoritplattform så skulle Sonys ha många färre röster och PC Games-showen (samt de som avhandlade pc-spel också, t.ex. och Bethesda och Ubisoft) många fler.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Leffe76:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av omEn:
Skrivet av Leffe76:

Tycker Microsoft som presenterar ny konsoll borde vara i topp. Sony har många fanboys här på fz, rädd att trampa dom på tårna?

Inte ens FZ redaktionen kan hålla sig neutrala. Lätt att skriva ner Xbox och skriva upp Playstation.

Vi har ingen ambition att vara neutrala när vi sätter betyg på presskonferenserna (förstås). Vi måste kunna tycka att någon gör ett bättre jobb än någon annan utan att vara fanboys, eller hur? Om inte annat håller ungefär 2/3 av de som röstat med oss..

Att två av tre håller med er var ju precis det många av oss menade.. Två av tre föredrar helt enkelt Playstation. Tror att dom flesta som röstade inte ens sett presskonferenserna, så den som referens är väl sådär.

Felmarginalen lär vara massiv på omröstningen, ja. Men det spelar ingen roll, för två av tre FZ-besökare har inte PS4 som favoritplattform. Inte ens i närheten - pc är överlägset populärast. Om man röstar favoritpresskonfa efter favoritplattform så skulle Sonys ha många färre röster och PC Games-showen (samt de som avhandlade pc-spel också, t.ex. och Bethesda och Ubisoft) många fler.

Det har du helt rätt i. Ville mest kolla om mina konspirationsteorier höll, det gjorde dom inte. Gillar fz, gillar också min xbox. Vill bara höra något uppmuntrande om den någon gång.

Keep up the good work.

12
Skriv svar