Istället för Elder Scrolls VI – Skyrim Special Edition till pc, PS4 och Xbox One

Medlem
Skrivet av Krejsy:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av Krejsy:
Skrivet av Godofcheese:
Skrivet av timpa:

Har dom fixat 60hz+ buggen? Spelet fuckade ur om man körde högre.

Correction
Över 60fps så är det speedat, du kan använda frekvenzer över 60
Och nej, det tvekar jag på att dom kommer fixa, för senaste motorn lider utav samma problem, samma som dom använder i Fallout 4.

Intressant, för jag spelade det från början till slut utan ett problem i 90 FPS, över det så fick jag problemet att alla fysik-objekt fick eget liv så fort jag gick in i ett hus, men jag drömde väl då?

Det är fakta att spelet går snabbare över 60 fps, även om du inte märker det själv, vissa säger att Fallout 4 funkar fint i 120 fps utan fysik fel.
Men det är fortfarande dubbelt så snabbare än vad motorn hade först blivit programmerad för.

Då borde du hitta lite bättre källor, det finns inget i Creation Engine förutom Havok fysikmotorn som inte fungerar(/fungerar rätt) i över 60 FPS, 80-90 är en sweet spot för när fysik fungerar och att man ska få så smooth gameplay som möjligt.
Jag har dock inte en aning om hur Fallout 4 fungerar.

Det är verkligen inte Havoc som lurar här, det är sätter Creation Engine är uppbyggd.
60fps är det som dom har utvecklat sina spel i "Bethesda that is"
Kollar man på t.ex. Skyrim eller fallout 4 till pc, när du går över 60fps så börjar det spöka... självklart så märker du det inte på direkten när du träffar 70fps, det är rätt svårt att se skillnad på 60 och 70 fps. men börjar du komma till högre framerates så börjar fysik problemen vara med tydliga.
Först så kommer du märka att musen blir snabbare, för musen är låst till fpsen du har i spelet, också ett fel creation engine har.
Du kan göra en google sökning på Fallout 4 eller Skyrim på exempel.

Eller så är jag snäll och länkar här.
Skyrim, V-sync troligen av, kan replikera det här med egen video om du vill,
https://www.youtube.com/watch?v=8hS2Ee0x7AQ&ab_channel=rainer...

Fallout 4, Här kan du faktiskt se i hörnet vilken fps han kör i
https://www.youtube.com/watch?v=r4EHjFkVw-s&ab_channel=LordSo...

och allt det här beror på att motorn är programmerad att köra i 60fps eller lägre..... men spelet segas också ner när fpsen går ner, inte precis traditionellt lagg.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

123
Skriv svar