Det här är framtiden för Stellaris

Robot
Medlem
Det här är framtiden för Stellaris

Det är inte utan att jag kan tycka en del av detta borde funnits med i spelet från start men hursom är det kul att veta att de tar till sig av kritik och faktiskt tänker arbeta med hela spelet framöver!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Geeks Gaming

Hittade ett slarvfel, släppa med två P ?
"att släpa oslipade diamanter"

Skribent
Skrivet av TheMadPanda:

Hittade ett slarvfel, släppa med två P ?
"att släpa oslipade diamanter"

Samt att jag missade att ge @Gabe cred. Tackar!


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Jag har lite andra spel på gång just nu så jag tänkte köpa Stellaris senare, om några veckor, så det här är helt perfekt

Kul att höra! Exakt detta jag vill ha fixat, ser dessutom fram mot en expansion. En del av detta borde varit fixat när spelet släpptes men... aja... bättre detta än inget.

Vill gärna ha lite mer religion... varför kan man inte sprida sin religion? Min ras av fanatiska ugglor vill gärna sprida sin religion i galaxen...

Och i sin federation bör man kunna bestämma om man t.ex är emot eller för slaveri och liknande... känns rimligt.

Medlem
Skrivet av Nemo:

Jag har lite andra spel på gång just nu så jag tänkte köpa Stellaris senare, om några veckor, så det här är helt perfekt

Om 18 månader, Då kommer det vara snudd på perfekt!


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

Medlem
Skrivet av Soulless:

Det är inte utan att jag kan tycka en del av detta borde funnits med i spelet från start men hursom är det kul att veta att de tar till sig av kritik och faktiskt tänker arbeta med hela spelet framöver!

Paradox ska börsnoteras väldigt snart så jag tror att det var ytterst viktigt för dom att få ut spelet innan dess för att få så många intresserade som möjligt.

Det kan även ha varit så att spelets release är inkluderad i priset på deras aktier och hade dom inte fått ut det hade aktien varit dyrare som kunde ha slutat med att många vill sälja sina aktier.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Citat:

EDIT: Corvettes are too good.

Förhoppningsvis så får äntligen en anledning till att bygga något annat än corvetter.

Sedan så hade det inte varit fel få lite mer "roleplaying" alternativ till spelet.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Living Solar Systems: Little civilian ships moving around, etc.

Myspys

Medlem
Skrivet av robbis:

Living Solar Systems: Little civilian ships moving around, etc.

Myspys

Oja, skulle va kul att se civila transportskepp etc åka från planet till planet. Handelsskepp, privata eller vad det kan tänkas vara.

Tycker spelet behöver fler funktioner för Ekonomi, i nuläget kan man inte bestämma alls hur ekonomin sköts i sitt rymdimperium.

Skulle även vara lite roligt om de la till lite fler typer av "raser" man kan spela och fler variationer av planeter.

Medlem

Det jag har stört mig mest på är att inte kunna korsa gränserna ens med civila skepp ens när många uppdrag kräver det, skönt att det fixas.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Det jag har stört mig mest på är att inte kunna korsa gränserna ens med civila skepp ens när många uppdrag kräver det, skönt att det fixas.

Går att göra genom diplomati.

Medlem

Har testat på i några dagar och känner inte att det är värt ett köp än. Väntar på rea eller en tillräcklig uppdatering.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Ahris:

Det jag har stört mig mest på är att inte kunna korsa gränserna ens med civila skepp ens när många uppdrag kräver det, skönt att det fixas.

Går att göra genom diplomati.

Inte när min ras är xenofobisk


signatur

I drank what?

Skribent
Skrivet av Dunder:

Har testat på i några dagar och känner inte att det är värt ett köp än. Väntar på rea eller en tillräcklig uppdatering.

Jag köpte det igår, är inte besviken, men du kan gott vänta på några uppdateringar. Känns lite fattigt just nu, men vilken potential det har!


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Newklear:

Har testat på i några dagar och känner inte att det är värt ett köp än. Väntar på rea eller en tillräcklig uppdatering.

Jag köpte det igår, är inte besviken, men du kan gott vänta på några uppdateringar. Känns lite fattigt just nu, men vilken potential det har!

Ja, jag har väntat länge på ett bra rymdstrategispel och det här ser ut att kunna bli riktigt bra efter några uppdateringar, precis som Civ 5 behövde t.ex.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Tycker faktiskt det här är ett riktigt bra spel ändå. Klart det finns mycket att göra och lägga till, men fullt spelbart.

Men, alla som gillar genren bör ha spelat Master of Orion 2 i original. Det spelet är oförglömligt.

1
Skriv svar