5 saker Nathan Drake lärt oss om äventyr – och gameplay från Uncharted 4

Robot
5 saker Nathan Drake lärt oss om äventyr – och gameplay från Uncharted 4
Medlem
5 saker Nathan Drake lärt oss om äventyr – och gameplay från Uncharted 4

lite tröttsamt börjar det bli med den obligatoriska "nathan drake är massmördare trots att han vill verka trevlig"-kritiken som alltid dyker upp. den var ny när uncharted 2 blev poppis.

det dör inte särskilt mycket fler fiender i uncharted än i andra actionspel.

Medlem

Mattias Frost: Jag vet inte men rubriken känns inte helt grammatiskt korrekt?

Medlem
Skrivet av boota:

lite tröttsamt börjar det bli med den obligatoriska "nathan drake är massmördare trots att han vill verka trevlig"-kritiken som alltid dyker upp. den var ny när uncharted 2 blev poppis.

det dör inte särskilt mycket fler fiender i uncharted än i andra actionspel.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Det måste alltid finns något att klaga på hahahaha

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av boota:

lite tröttsamt börjar det bli med den obligatoriska "nathan drake är massmördare trots att han vill verka trevlig"-kritiken som alltid dyker upp. den var ny när uncharted 2 blev poppis.

det dör inte särskilt mycket fler fiender i uncharted än i andra actionspel.

Nä, man är ju en massmördare i de flesta andra actionspel också så det är ju inte så konstigt.

Kruxet är väl snarare att Drake framstår som en skön kuf annars, men ändå slaktar sönder. Ungefär som i Tomb Raider när utvecklaren ville att Lara skulle verka "sårbar" och att spelaren skulle känna sig "protective" över henne, trots att hon mördade hundratals snubbar.

Det blir två olika toner som rimmar illa med varann, helt enkelt. Man upplever inte samma sak i ett spel där huvudkaraktären porträtteras som en soldat eller i allmänhet en snubbe man inte skulle vilja möta i en mörk gränd.

Medlem

I min spelrundan dödade jag 650 pers varav 47 av dem knäckte jag nacken på ^^ Nathan Drake är ett psykologiskt under då han ändå kan skämta med sina vänner trots denna Killing Spree

Rafe - "These guys are not cold blooded killers"

Err... Right

Medlem

något jag gillar med 4:an är att man faktiskt kan undvika att döda väldigt många av fienderna.

Medlem

Boota : är d så? Kan man bara sneaka förbi dem?

Medlem

Mass Effect 3 Citadel DLC har ju lite av samma "problem" där under uppdraget man utför så skämtas det fram och tillbaka mellan karaktärerna under tiden man går Auschwitz mot fienderna. Vi ser detsamma i Indiana Jones filmerna.

Jag tycker att det är onödigt av kritiker som tar Uncharted och Tomb Raider alltför stort allvar, det är en sak om utvecklarna kommer med förutfattade meningar som du skapar förväntningar över - en annan om du bara tar spelet utan dem.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

1
Skriv svar