Fallout 4: Automatron

Robot
Fallout 4: Automatron

Robotarna intar Boston i Fallout 4:s första dlc-paket, och byggbegäret gör sitt bästa för att ta tankarna från hur trasigt spelet fortfarande är.

#fallout-4, #the-elder-scrolls-v-skyrim, #bethesda, #fallout-4-automatron, #valve


Medlem
Fallout 4: Automatron

Jag älskar Automatron man kan samtidigt hålla med, man måste nog vara inbiten Fallout-fanatiker för att få ut många timmar ur detta DLC.
Inbiten Fallout-fanatiker som jag är så har jag faktiskt lyckats med att lägga drygt 30 timmar till på spelet.
Än så länge

Medlem

Ada är inte så pjåkig med cryo och minigun-armar.

Medlem

Roligaste var nog när jag gjorde om codsworth till en sentrybot med missiler och eld kastare

Inaktiv

svartlock satte ord på hur även jag känner för Fallout 4's första DLC. Var det fantastiskt? Nej, men jag hade ändå väldigt roligt och storyn var sådär lagom spännande men absolut inte under mina förväntningar.

Sen så var det skönt med mer story då jag kände en viss tomhet efter att jag klarade ut Main Storyn med den förlorade sonen.

Tror att Far Harbour kommer vara minst lika bra eller förmodligen bättre. Gillar verkligen karaktären Valentine.

Relik 📜
Skrivet av anon_119148:

svartlock satte ord på hur även jag känner för Fallout 4's första DLC. Var det fantastiskt? Nej, men jag hade ändå väldigt roligt och storyn var sådär lagom spännande men absolut inte under mina förväntningar.

Sen så var det skönt med mer story då jag kände en viss tomhet efter att jag klarade ut Main Storyn med den förlorade sonen.

Tror att Far Harbour kommer vara minst lika bra eller förmodligen bättre. Gillar verkligen karaktären Valentine.

Far Harbour har absolut potential, inte minst för att det handlar om ett nytt område. Även jag uppskattar Valentine, han är lätt min favoritkompanjon i Fallout 4.

Det jag upplever i Automatron är att berättandet i stort går på tomgång, med samma tugg som tidigare.. fast robotar. Undantaget är vissa scener, framför allt i slutet, som lyfter det hela. Är egentligen inte besviken, men önskar ändå att det hade funnits.. mer.


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

Fallout 4 mmm längtar tills man kan börja spela det om ca 1år kanske när allt är "fixat"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Fallout 4 mmm längtar tills man kan börja spela det om ca 1år kanske när allt är "fixat"

Oj, du har episkt tålamod

Medlem

tycker dialogerna, valen och ja rpg delen i det stora hela av fallout 4 är fruktansvärd jämfört med tidigare spel.

Förstår inte hur dom kunde skrota både karma systemet och factions.

Medlem
Skrivet av Loltron:

tycker dialogerna, valen och ja rpg delen i det stora hela av fallout 4 är fruktansvärd jämfört med tidigare spel.

Förstår inte hur dom kunde skrota både karma systemet och factions.

Karma systemet fungerade ju inte mer eller mindre. Du kunde göra något dåligt, utan att någon såg eller var i närheten att se öht och ändå fick det negativ konsekvens från karma (och ibland även factions i samma veva). Så nej, den biten saknas inte för min del.

Men dialogvalen i FO4 är ju mindre bra kan jag hålla med om.

Medlem
Skrivet av Nemo:
Skrivet av Molotov:

Fallout 4 mmm längtar tills man kan börja spela det om ca 1år kanske när allt är "fixat"

Oj, du har episkt tålamod

http://new1.fjcdn.com/gifs/Patience+level+9000+over+9000_6e02...

Jo men tanke på att fallout 3 och nw spelade jag först för ca 2år sen så kan jag vänta.
Jag ska ta mig an metal gear nu snart


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det där med pathfinding hade jag stora problem med. Framförallt hundjävlen hade en förmåga att knuffa ner en när man stod på någon avsats. Irländskan lyckades inte öppna en enda loot för mig. Bara stod där som ett fån för hon kunde inte hitta fram till lådan/skåpet eller vad det nu var.
Jag har lite överseende med sandbox spel när det gäller sådant eftersom jag begriper att det i princip är omöjligt att testa varenda pixel på kartan. Det kommer att finnas buggar. Vad jag däremot inte fattar är hur man kan släppa en DLC UTAN ATT FIXA en sådan här rudimentär sak.

Jag har lagt F4 åt sidan ett tag. Vill återuppväcka det igen när jag har glömt bort lite av storyn.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Jh
Medlem

Fallout 4 känns gammalt, fult, livlöst. Dialogen och valen är katastrofalt dåliga. Vad är det som är kvar då.. ett tomt skal där miljöerna stundtals ser bra ut. Vilken besvikelse. Det här dlc:t verkar vara mer av samma sak utan några förbättringar.
Det enda positiva med Fallout 4 är att det har sålt bra, vilket innebär uppföljare..


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Relik 📜
Skrivet av Jh:

Det enda positiva med Fallout 4 är att det har sålt bra, vilket innebär uppföljare..

Satt och tittade på mina gamla texter, läste den här kommentaren. Hur känns det såhär några år senare när uppföljaren du såg fram emot blev.. Fallout 76?


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Jh
Medlem
Skrivet av emilakered:

Satt och tittade på mina gamla texter, läste den här kommentaren. Hur känns det såhär några år senare när uppföljaren du såg fram emot blev.. Fallout 76?

Det känns inte bra alls 😂 vilket fiasko. Är det ens möjligt att Bethesda kan komma tillbaka med Fallout 5? 🤔 Tveksamt. Bethesda känns så omoderna i sin speldesign och service för sina kunder. CDPR satte ribban högt med The Witcher 3 och den nivån är det minsta vad jag förväntar av framtida crpg.


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

1
Skriv svar