Lista över nerladdingsbara spel till Wii?

Medlem
Lista över nerladdingsbara spel till Wii?

Har någon en länk till nåt ställe där man kan see hela listan över nerladdingsbara spel till Wii, ska helst inte vara allt för gammal då utan en ny uppdaterad lista.


signatur

<3

Medlem

Finns ingen lista vad jag vet, men alla Nintendos spel från NES, SNES och N64 ska finnas med på Virtual Console. Spel utvecklade av andra är upp till de utvecklarna/utgivarna om de kommer med. Tyvärr lär inte MS låta Rare-spel att finnas med eftersom de äger Rare numer. Från Sega Genesis/Megadrive och Turbo GrafX kommer "de bästa" och mest populära titlarna.
Så det blir en hel del spel, synd att inte Saturn-spel också kommer med bara


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Jag är nöjd så länge jag får R&D-spelen. Mer lär inte behövas då mycket av det andra bara va skit.


signatur
Medlem

yonaz är det inte så att rare gör spel till nintendo ds? Tyckte jag såg något om något donkey kong racing eller nått. Jag kan ju ha fel men men...
Tycker de borde få ge ut sina gammla spel ändå.


signatur

osv.

Medlem

I och med att nintendo ägde större delen av rare på den tiden är jag ganska säker på att nintendo har alla rättigheter till deras tidigare spel från SNES och N64 tiden. Har också sett en lista på en stor del spelen som kommer vara tillgängliga för nerladdning, om jag minns rätt så var rare's spel med där också. Listan såg jag på IGN.com för ca drygt ett år sen.


signatur

<3

Angående Rare så kommer inte deras egna titlar, dvs. Banjo Kazooie, Blast Corps, Killer Instinct och Perfect Dark, att finnas tillgängliga. Däremot de spel som Rare utvecklade under Nintendos varumärken, tex. Donkey Kong Country-spelen, kommer att finnas.

Nintendo DS är ju en annan sak eftersom MS inte konkurrerar på den marknaden

Medlem

Hur blir det med Perfect Dark? Det utgavs väl av Nintendo?


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

Nintendo sålde Rare men dom behöll rättigheterna till de spelserier som utgivits till deras maskiner, t.ex Starfox serien.

Perfect Dark utgavs av Nintendo, men varumärket är Rares eget. Det gäller inte Star Fox-serien, eftersom Star Fox är Nintendos egna varumärke från SNES-tiden

Medlem

Hm, jag kanske läste fel någonstans <_<

Medlem

I vilket fall som helst så har vi hundratals timmar retrogaming framför oss

Inaktiv

Ska bli nice, Wii är nog den enda enheten som värkligen stödjer dem gama maskinerna. Läste nånstans att PS3:an ska ha en liten inbyggd PS2:a i sig för att klara o spela ps2 spel på ps3... De e lite B.


signatur

sleeplezz

Medlem
Skrivet av FEvE:

Läste nånstans att PS3:an ska ha en liten inbyggd PS2:a i sig för att klara o spela ps2 spel på ps3... De e lite B.

Så är det med Ps2 också, den har en ett PSone chip i sig för att kunna spela upp PSone spel, det är ju faktiskt rätt bra annars får det ju bli som med X360 att den ska behöva emulera xboxen, det blir mindre bra.


signatur

<3

1
Skriv svar