Se FZ och Sweclockers testa hyllade VR-spelet Budget Cuts

Robot
Se FZ och Sweclockers testa hyllade VR-spelet Budget Cuts

Vi stämmer in i lovsången sjungen av Valve och Cliff Bleszinski.

#neat-corporation, #valve, #budget-cuts


Medlem
Se FZ och Sweclockers testa hyllade VR-spelet Budget Cuts

Kommer bli inne med högt i tak igen ^^

Medlem

Inget om en O.R version?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Inget om en O.R version?

Själv ser jag gärna en IRL-version

Medlem
Skrivet av Ankh:

Inget om en O.R version?

"Beskrivning
Ett agentsmygarspel i virtual reality som utvecklas av Neat Corporation, en svensk indiestudio baserad i Stockholm. I första hand tänkt för HTC Vive."

http://www.fz.se/spel/budget-cuts

Tyder på att det kan komma även till OR.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Ankh:

Inget om en O.R version?

"Beskrivning
Ett agentsmygarspel i virtual reality som utvecklas av Neat Corporation, en svensk indiestudio baserad i Stockholm. I första hand tänkt för HTC Vive."

http://www.fz.se/spel/budget-cuts

Tyder på att det kan komma även till OR.

Men tyder på är inte det samma som att det kommer. Jag vet att Neat Corporation skulle ha möte med O.R men mer har de inte sagt. Dock har vi deras devs på fz så det var deras svar jag väntar på


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skrivet av deezel:

Kommer bli inne med högt i tak igen ^^

Hur kommer det låta denna gången när gamers måste röra på sig?

För ett par år sedan: Nintendo wii, "Vem har plats att stå och vifta som en idiot, guuuuud vad korkat hellre en riktig handkontroll, jag vill koppla av med spel inte gympa".

Nu: VR, omg zomgframtiden är skriven, ge mig action och handskar så jag rör mig i spelet.

Kommer bli lustigt att se hur som, snälla säg att det medföljer en webbcam som konstant filmar användaren och automatiskt lägger upp det youtube/twitch och alla socialamedier.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ankh:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Ankh:

Inget om en O.R version?

"Beskrivning
Ett agentsmygarspel i virtual reality som utvecklas av Neat Corporation, en svensk indiestudio baserad i Stockholm. I första hand tänkt för HTC Vive."

http://www.fz.se/spel/budget-cuts

Tyder på att det kan komma även till OR.

Men tyder på är inte det samma som att det kommer. Jag vet att Neat Corporation skulle ha möte med O.R men mer har de inte sagt. Dock har vi deras devs på fz så det var deras svar jag väntar på

Känns som en "seated experience" skulle hämma detta ordentligt.


signatur
Medlem
Skrivet av Ankh:

Inget om en O.R version?

Vi kommer testa och se om det funkar bra. Vi har precis fått våran Rift, men vi har inte hittat tid till att börja experimentera med den än!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Ankh:

Inget om en O.R version?

"Beskrivning
Ett agentsmygarspel i virtual reality som utvecklas av Neat Corporation, en svensk indiestudio baserad i Stockholm. I första hand tänkt för HTC Vive."

http://www.fz.se/spel/budget-cuts

Tyder på att det kan komma även till OR.

Men tyder på är inte det samma som att det kommer. Jag vet att Neat Corporation skulle ha möte med O.R men mer har de inte sagt. Dock har vi deras devs på fz så det var deras svar jag väntar på

Känns som en "seated experience" skulle hämma detta ordentligt.

"Seated experience" har inte varit en del av Oculus marknadsföringssnack öht senaste 1,5 åren vad jag vet. Palmer har sagt för senast någon vecka sen att Rift+Touch absolut fungerar till "room-scale" upplevelser.

Vad gäller Budget Cuts så har väl utvecklarna inte haft tillgång till Touch devkits förrän möjligen sedan väldigt nyligen. Svårt att göra några säkra uttalanden då. Min uppfattning är att det säkerligen stöd för Rift i någon form framöver. Varför skulle de begränsa sig i en redan begränsad marknad?

Medlem
Skrivet av cmdrsven:

"Seated experience" har inte varit en del av Oculus marknadsföringssnack öht senaste 1,5 åren vad jag vet. Palmer har sagt för senast någon vecka sen att Rift+Touch absolut fungerar till "room-scale" upplevelser.

Vad gäller Budget Cuts så har väl utvecklarna inte haft tillgång till Touch devkits förrän möjligen sedan väldigt nyligen. Svårt att göra några säkra uttalanden då. Min uppfattning är att det säkerligen stöd för Rift i någon form framöver. Varför skulle de begränsa sig i en redan begränsad marknad?

Det kanske kommer Rift stöd, men vi kan inte garantera det. Det är några saker som gör Rift krångligt (vilket dock inte är så förvånande med tanke på att vid designade spelet specifikt för Vive).

1. Rift marknadsförs för och riktas till content som använder två front-facing kameror på ett skrivbord. Oavsett om du står upp eller sitter ner. Budget Cuts behöver room-scale tracking, dvs två kameror upptill i hörnorna av ett större utrymme.
2. Även om Rift tekniskt går att sätta upp i room-scale, är det inte praktiskt. Konsumenterna kommer behöva köpa till extra kablage, USB repeaters och antagligen även utrustning för montering.
3. Rifts Touch-kontroller kommer inte med Rift. De släpps separat månader efter, vilket kan leda till fragmentering.

Med det sagt så ska vi såklart testa, så, vi får se!

Medlem
Skrivet av Acegikmo:
Skrivet av Ankh:

Inget om en O.R version?

Vi kommer testa och se om det funkar bra. Vi har precis fått våran Rift, men vi har inte hittat tid till att börja experimentera med den än!

Tack för ditt svar!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

1
Skriv svar