Medlem
Skrivet av IronCouncil:
Skrivet av Nielsen:

Fy f#n vad svår första bossen i "Tower of Latria" (Fools idol eller vad hon nu hette), innan jag förstod hur man skulle göra. Vill inte säga mer, denna måste upplevas av alla minst 6-7 ggr först

Tyckte inte hon var speciellt svår, men nästa boss du stöter på i Tower Of Latria...fy f*an...
Maneater heter bossen.

Nu kan detta låta som skryt, men MAneater var i ärlighetens namn inte svår alls för mig. Behövde bara heala mig en gång, och efter fyra till 6 attacker var den första död, utan några som helst problem. Kanske är svårare om man är caster. Men med en fet cleaver var det inget problem alls.

Inaktiv
Skrivet av Nielsen:
Skrivet av IronCouncil:
Skrivet av Nielsen:

Fy f#n vad svår första bossen i "Tower of Latria" (Fools idol eller vad hon nu hette), innan jag förstod hur man skulle göra. Vill inte säga mer, denna måste upplevas av alla minst 6-7 ggr först

Tyckte inte hon var speciellt svår, men nästa boss du stöter på i Tower Of Latria...fy f*an...
Maneater heter bossen.

Nu kan detta låta som skryt, men MAneater var i ärlighetens namn inte svår alls för mig. Behövde bara heala mig en gång, och efter fyra till 6 attacker var den första död, utan några som helst problem. Kanske är svårare om man är caster. Men med en fet cleaver var det inget problem alls.

Tyckte precis samma sak! alla sa att det var bland den svåraste bossen i spelet, men med en keel smasher så var det oerhört lät.

Medlem

Har full brushwood set och omkring 1k hp i soulform.

Doch snodde jäveln ett level från mig så jag kan inte längre andvända min sköld :/ Kuk e det


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Ladestam:

Har full brushwood set och omkring 1k hp i soulform.

Doch snodde jäveln ett level från mig så jag kan inte längre andvända min sköld :/ Kuk e det

Riktigt surt är det, själv ska jag börja om imorgon, då jag inte längre kan loota eller få ut mina grejer från snål-tompa i nexus 40h har jag spelat på den karaktären så det känns riktigt surt.

Medlem

Asså, vad är lättast för att bara klara spelet?

Villken klass?

Har kommit ganska långt med mage men glömde lägga poäng i vit, så jag dör alldeles för ofta.

Sen med melle klasser e jag fast på 1-4 (old king)


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Ladestam: Är och nosar dig i hälarna, klarade tre bossar nu när jag började om på 2 timmar och 45 minuter. Dog dock en gång Blev lite för hetsig under mötet med spindelbossen 2-1

Medlem
Skrivet av Nielsen:

Ladestam: Är och nosar dig i hälarna, klarade tre bossar nu när jag började om på 2 timmar och 45 minuter. Dog dock en gång Blev lite för hetsig under mötet med spindelbossen 2-1

Andra gången går mycket fortare ;P

Men ja skall nog hoppa kungafan lite och börja med 3-1 och fixa lite bättre gear och farma lite souls.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Aha, jag trodde att du som jag hade sparat honom till sist. Det kändes i alla fall som om den banan hade motstånd med högre level än de andra x-3-världarna. Så det låter som en bra idé att levla på. Jag tror att jag var på Soul level 50 när jag klarade honom och resten av spelet.

Medlem
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av Nielsen:

Ladestam: Är och nosar dig i hälarna, klarade tre bossar nu när jag började om på 2 timmar och 45 minuter. Dog dock en gång Blev lite för hetsig under mötet med spindelbossen 2-1

Andra gången går mycket fortare ;P

Men ja skall nog hoppa kungafan lite och börja med 3-1 och fixa lite bättre gear och farma lite souls.

Bästa stället jag hittat att farma på hittills är 3-2, alternativt 4-2 (döda fantomer är riktigt lönsamt).
Har dock horribla problem denna gången med Flamelurker vilket jag absolut inte hade förra gången. Stämmer det att om man dödar en boss i grupp, och du inte är den som invitar får du ingen själ för det?!

Medlem
Skrivet av Nielsen:
Skrivet av Ladestam:
Skrivet av Nielsen:

Ladestam: Är och nosar dig i hälarna, klarade tre bossar nu när jag började om på 2 timmar och 45 minuter. Dog dock en gång Blev lite för hetsig under mötet med spindelbossen 2-1

Andra gången går mycket fortare ;P

Men ja skall nog hoppa kungafan lite och börja med 3-1 och fixa lite bättre gear och farma lite souls.

Bästa stället jag hittat att farma på hittills är 3-2, alternativt 4-2 (döda fantomer är riktigt lönsamt).
Har dock horribla problem denna gången med Flamelurker vilket jag absolut inte hade förra gången. Stämmer det att om man dödar en boss i grupp, och du inte är den som invitar får du ingen själ för det?!

Ja det stämmer, du måste döda han själv. Men flamelurker går enkelt att glitcha. Om du lurar han så nära "the fog" när du kommer in till honnom som möjligt. När han springer mot dig dodgar du och rushar fort som in i helvete mot vänster och gömmer dig bakom en "ryggrad" denna "ryggraden" kommer hindra bossen från att slå på dig. Dock måste du fortfarande backa lite när han gör AOE.

Om du inte förstår var du skall gömma dig kan jag förklara. Vi säger att "NER" är därifrån du går in till bossen, då är det benhögen direkt till vänster du kan gömma dig bakom, men se till att lura flamelurker mot "the fog" först.

Hoppas det funkar...


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

jag ska börja på en ny gubbe snart och tror jag nog väljer royalty. visst vare den som började med soul arrow ? sen blir det nog att lägga stats så jag får en stabil båg/svärdgubbe. light armor med fett svärd och en båge. mmhmmm...

alla fz:are som spelar borde gå ihop och döda massa bossar, skulle vara awesome. det är så sjukt roligt att spela tillsammans i demon souls, och när man spelar med folk i sverige blir det inget lagg heller

Medlem

Låter nog som en fin fin ide' tycker jag, speciellt då jag behöver hjälp för o döda gubbar. Bara bestämm en tid och plats för summon i spelet så är jag på!

Och ja, royalty börjar med soul arrow villken gör sjuk skada i förhållande till allt annat så tidigt... tänk bara på livet... du har inte så mycket.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Jag är gärna på, behöver ha ner några bossar. Det hänger dock mycket på val av tid. Har två barn samt en sambo som mer än gärna sitter och upptar värdefull tid vid teven

Medlem

Mhm, de e ju just det... Hitta en tid som passar alla. :/ Sånt brukar vara svårt.

Nån som har något förslag på tid?
(jag kan nästan hela tiden)


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

precis, skriv tid här, så kör vi! om någon inte kan spela så äre antingen att bara hitta en ny tid eller så går det kanske bara för två. skulle dock vara roligt att lira 3 pers.

Medlem

Idag klockan 5.6.7.8 eller 9?

Samma tider imorgon eller i övermorgon?

(kommer bara med lite förslag)

Men Nielsen borde nog näga en tid han kan med tanke på sambo och barn etc som ska passa in i schemat :/


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem
Skrivet av Ladestam:

Idag klockan 5.6.7.8 eller 9?

Samma tider imorgon eller i övermorgon?

(kommer bara med lite förslag)

Men Nielsen borde nog näga en tid han kan med tanke på sambo och barn etc som ska passa in i schemat :/

Bestäm ni tiderna så hojtar jag till om jag kan vara med eller inte. Med den karaktären jag spelar med just nu har jag kvar följande bossar: 1-4, 4-2, 4-3 och samtliga i värld fem.

Medlem

Jag behöver exakt samma bossar som du!

Men okej... peppe? Kan du imorn klockan åtta? och villka bossar behöver du?


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Men shit... forum är ju inte det optimala komunikations sättet.

Hade vart lättare med msn, facebook eller annat med chatt funktion


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Inaktiv

har jag missat nått i det här spelet?

ligger på soul level 39 nu med min knight.
har haft samma armor igenom hela spelet, och samma vapen för den delen (iofs uppat bastard sword till +1..jippi).

går det att få nya saker?

merchant sålde nån armor, som var sämre än den man börjar med.

nu kanske jag spelat monster hunter 2G för mycket, men trode det här skulle vara liknande. farma ore och så för att skapa nya vapen och armor?

aja..
de är väll kul att grinda 4-1 om o om o om o om o om det oxå
lätt värt 600kr

Medlem

Du har missat Gaaaaanska mycket ja...

Du använder boss souls för att upgradera coola vapen hos Blacksmith Ed, annars hittar man ju vapen och grejer typ över allt.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Inaktiv

hittar inget
o surgubben har inget o erbjuda :/

aja..
tog flamelurker i alla fall med mina starter grejer.

Medlem

Det är först efter att ha gett surgubben Flamelurkers själ han erbjuder saker.

Inaktiv

blacksmith ED?!
va falls, har bara Boldwin

att man ska behöva googla walktrough
ni får inte skvallra för nån!

edit:
där e han

Medlem

Bra... du måste ge han stenen som du fick af Flamelurker... sen kan du börja uppgradera...

Guide är nästan ett måste dock... omöjligt att veta var man hittar vad till villket och sånt utan en guide.

Använd guide... de är inte fusk till detta spelet!


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Armors hittas liter "här och där" i spelet, sedan får man granska statsen för den. Mest i "PhysDef" betyder inte alltid att den är bäst. Glömt för allt i världen inte att kolla så att du har tillräckligt med endurance, i annat fall kommer du röra dig som ett skadeskjutet kylskåp.

Medlem

jag spelar fan inge demon souls längre anledningen är för att jag vet inte om jag ska starta en ny gubbe eller inte. jag vill köra knight, men jag vill få ihjäl flamelurkern för att få lite nya vapen också. tycker att närstrid är mycket roligare och med givande än bara pilbåge och magier. kanske man borde köra fegstilen och försöka döda honom med pilar eller nåt. har ju bara något skitvapen som inte tar något så det är svårt att få ihjäl honom med bara slag.

alltså, måste man köra bossarna själv för att komma vidare eller kan man köra med någon till ?

okej Ladestam, vilka bossar behöver du hjälp med ? säg en tid, helst imorgon om du kan, och skriv gärna i pm eller nåt, så hjälper jag dig. beroende på vad det är för boss du ska döda. måste fan komma igång nu, det är ju ett svinbra spel egentligen.

Medlem

jag spelar fan inge demon souls längre anledningen är för att jag vet inte om jag ska starta en ny gubbe eller inte. jag vill köra knight, men jag vill få ihjäl flamelurkern för att få lite nya vapen också.
kanske man borde köra fegstilen och försöka döda honom med pilar eller nåt. har ju bara något skitvapen som inte tar något så det är svårt att få ihjäl honom med bara slag.

alltså, måste man köra bossarna själv för att komma vidare eller kan man köra med någon till ?

okej Ladestam, vilka bossar behöver du hjälp med ? säg en tid, helst imorgon om du kan, och skriv gärna i pm eller nåt, så hjälper jag dig. beroende på vad det är för boss du ska döda. måste fan komma igång nu, det är ju ett svinbra spel egentligen.
sen får du hjälpa mig med flamelurker sen om det ter sig kan vi köra lite längre eller nåt

Medlem
Skrivet av Peppeoll:

jag spelar fan inge demon souls längre anledningen är för att jag vet inte om jag ska starta en ny gubbe eller inte. jag vill köra knight, men jag vill få ihjäl flamelurkern för att få lite nya vapen också. tycker att närstrid är mycket roligare och med givande än bara pilbåge och magier. kanske man borde köra fegstilen och försöka döda honom med pilar eller nåt. har ju bara något skitvapen som inte tar något så det är svårt att få ihjäl honom med bara slag.

alltså, måste man köra bossarna själv för att komma vidare eller kan man köra med någon till ?

okej Ladestam, vilka bossar behöver du hjälp med ? säg en tid, helst imorgon om du kan, och skriv gärna i pm eller nåt, så hjälper jag dig. beroende på vad det är för boss du ska döda. måste fan komma igång nu, det är ju ett svinbra spel egentligen.

Jo, Flamelurker är en klåda i rumpan så att säga, men han är absolut inte omöjlig. Har klarat honom med två olika karaktärer (en gång genom att rulla och hugga som en tok, en gång genom utnyttjandet av en glitch). Måste säga att det är fasiken så mycket roligare att köra närstrid gentemot magi, framför allt när det kommer till Maneater-bossen som alla magiker verkar ha sådana problem med. Har precis klarat spelet för första gången och är nu inne på New Game+ vilket är snuskigt mycket svårare än vad jag vågat tro. Däremot blev jag nog lite brun i brallan då jag efter avklarat spel sprang omkring med 310.000 själar i mina byxor, och efter som jag ännu inte klarat första bossen i New Game+ kunde jag inte heller göra mig av med dessa genom att levla. Men jag klarade det

Medlem

Grattis dude!

Jag och peppe testa och spela tillsammans idag... Fan omöjligt.
Oddsen för att han skall se just mitt märke på marken finns inte.

Skulle funnits invite funktion.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Skriv svar