Se trailern på det svenska VR-spelet som imponerar stort på Valve

Robot
Se trailern på det svenska VR-spelet som imponerar stort på Valve

Agentsmygarspelet Budget Cuts ser ut att vara sjukt roligt.

#valve, #budget-cuts


Medlem
Se trailern på det svenska VR-spelet som imponerar stort på Valve

Såg riktigt häftigt ut

Medlem

Kanske bara jag som är tråkig men tyckte det såg ganska tråkigt ut? känns inte riktigt värt att slänga ut 7000kr ifall dom tycker detta är ett imponerade spel.

Medlem
Skrivet av bavver:

Kanske bara jag som är tråkig men tyckte det såg ganska tråkigt ut? känns inte riktigt värt att slänga ut 7000kr ifall dom tycker detta är ett imponerade spel.

Eh lugna dig.
Detta är INTE det enda spelet med VR-stöd.

Medlem
Skrivet av bavver:

Kanske bara jag som är tråkig men tyckte det såg ganska tråkigt ut? känns inte riktigt värt att slänga ut 7000kr ifall dom tycker detta är ett imponerade spel.

Som sith sa så kommer vi inte vara det enda VR spelet, så spelet i sig kommer inte vara så dyrt!
En sak som är rätt viktig att peka ut är att det är väldigt annorlunda att spela jämfört med att bara se. När du spelar med room-scale tracking, med två kontroller i handen, styr du inte en karaktär, utan det är du som är inne i spelet på ett sätt som traditionella spel aldrig har kunnat göra tills nu med VR
Vi har ofta sagt det att vårat spel skulle vara väldigt mediokert om det spelades med mus och tangentbord, men i VR blir det verkligen en helt annan sak.
Det är svårt att beskriva hur det känns utan att spela. Hoppas du får testa någon gång!
(Det kan ju också vara så att spelet inte är din cup of tea förstås )

Medlem

Tycker det påminner en aning om Spy vs Spy på Commodore.

Medlem

Står Steam/Vive...kunde gott ha funkat (kanske den gör iofs) med Oculus med!

Skrivet av Elixx:

Tycker det påminner en aning om Spy vs Spy på Commodore.

Positivt!!!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Står Steam/Vive...kunde gott ha funkat (kanske den gör iofs) med Oculus med!

Oculus har tagit kontakt med oss, vi har möte med dem nu på fredag
Däremot är det ingen garanti för att vi kommer kunna stödja Oculus, eller snarare, om Oculus kommer kunna stödja vårat spel.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Nu när vi ändå har en utvecklare skulle man snällt kunna be om att få DEMO kulturen tillbaka?


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem
Skrivet av Acegikmo:
Skrivet av Ankh:

Står Steam/Vive...kunde gott ha funkat (kanske den gör iofs) med Oculus med!

Oculus har tagit kontakt med oss, vi har möte med dem nu på fredag
Däremot är det ingen garanti för att vi kommer kunna stödja Oculus, eller snarare, om Oculus kommer kunna stödja vårat spel.

Ja jag hoppas ni kan använda deras hårdvara - åtminstone när de väl släppt sina handkontroller.
Tack för svaret förövrigt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av bavver:

Kanske bara jag som är tråkig men tyckte det såg ganska tråkigt ut? känns inte riktigt värt att slänga ut 7000kr ifall dom tycker detta är ett imponerade spel.

Du kan inte jämföra hur ett spel ser ut mot känslan att spela det, vilket är själva poängen med VR, och ett filmklipp kommer aldrig att kunna förmedla den känslan heller.
Inte för att jag själv kommer skaffa VR på 1-2 år, men värt att ha i åtanke ändå.

1
Skriv svar