Final Fantasy VII-remaken får fullständigt röstskådespeleri

Medlem
Skrivet av toern:

Jag är nog inte en sådan som vill ha min underhållning uppdelad i förbestämda episoder helt enkelt.

Snacka om att göra något enkelt komplicerat. Det är väl bara att vänta på att alla episoder kommit ut och sen börja spela?

Medlem
Skrivet av tricky:

Ju mer nyheter som släpps om det här spelet, ju mindre intresserad blir jag av det.

Då kommer du inte kommentera nästa nyhet om spelet räknar jag med.

Själv är jag intresserad av att se hur spelet artar sig! Blir intressant med alla nyheter, det är trots allt en remake och ingen remaster.

Liten anmärkning: FF VII har aldrig haft turordningsbaserade strider. ATB-systemet står för Active Time Battle och, precis som det låter, så är det inte turordningsbaserat. Riktiga turbaserade strider hittar man däremot i spel som t ex Dragon Quest.

I övrigt tror jag remaken säkert blir bra, men jag tror inte den blir så bra den hade kunnat vara. Square har knasat till det mesta med FF-serien de senaste 15 åren och jag har inget förtroende för att en pajas som Nomura ska kunna göra originalet rättvisa.

Medlem

...sen var det dethär med grafiken - det gick rakt utför efter 9an helt enkelt... nej tror inte alls på dethär - det kan bli hyfsat med en stor portion tur - men mot originalet så kommer man närmast komma pluto

Medlem
Skrivet av Proximately:

Wow, what's up with the negative vibe in here? Flertalet personer som jag har snackat med har haft ganska varierade åsikter om spelet, allt från folk som hatar det till de som älskar det. Jag är personligen riktigt glad att de gör om allt. Slagsmålsystemet ser ut att vara kapabelt, var själv en av de som tyckte om en del av stridssystemet i FFXIII.

Om de nu ska göra om "allting" kan de lika gärna släppa ett nytt FF.

Skrivet av Blackwolfe:

Kan inte svara på om det blir open world eller ej? Snart känns det som storyn kommer vara det enda som blir kvar från orginalet.

Open world är ju det som gjort att man spelat de FF spelen. FFXIII sög iomed att det inte var en open world.... imo

12
Skriv svar