The Witcher 3 är INTE årets mest hyllade spel

Robot
The Witcher 3 är INTE årets mest hyllade spel
Medlem
The Witcher 3 är INTE årets mest hyllade spel

Gött
MSGV:TPP var nog mitt kandidat för GOTY, tätt följt av Bloodborne.

The Witcher 3 är ingen toppkandidat för mig, men det är ett gediget hantverk så ser inte ner på den heller bara för att den inte var min tekopp.

Medlem

Phantom Pain är utan tvekan bästa spelet jag spelat i år.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Har sneglat på Undertale ett tag - från det som jag sett så ser det tråkigt ut. Men kanske blir ett köp av ren nyfikenhet eftersom det har fått såna positiva ord om det.

Praise Gaben.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Om det gick skulle jag skjuta in allt CD project gör rakt in i armen.

Sen bara rida på vågen av rollspel.

Medlem

Konstig artikel som skriker i rubriken. Är skribenten, Tomas Andersson, glad att The Witcher 3 inte är det mest hyllade? Jag tyckter bara att artikeln var konstigt skriven för att vara på en spelsida.

Publicerar du detta för att "försvara" varför ni inte - till skillnad från många andra - kommer ge W3 GOTY? Det är lungt. Vi som är fanboys av Witcher-serien är bara glada att ha ett till spel Ge priset till det spel ni tycker förtjänar det mest.


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem

The Phantom Pain hade varit mitt GOTY om den inte hade snubblat lite på storyn. Därför tar Witcher första platsen med Bloodborne och MGS5 TPP tät i hälarna imo.

Medlem
Skrivet av Bahoven:

Om det gick skulle jag skjuta in allt CD project gör rakt in i armen.

Sen bara rida på vågen av rollspel.

Haha! Jag håller med helt!


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem

The witcher och MSG:V har man ju spenderat mest tid på detta år,men måste nog säga att The Witcher 3 är ett av det bästa spelet jag spelat :D.

Medlem

MGSV var ju inget alls att ha, om det inte vore för att jag hade fått en gratiskod hade jag lämnat tillbaks det på en gång

Medlem

har lirat alla top spel iår, för mig är the witcher 3 spelet som alla andra spel ska buga till speciellt RPG spel

Medlem

Men snälla. Metacritic? Hjälp...

Medlem
Skrivet av Bahoven:

Om det gick skulle jag skjuta in allt CD project gör rakt in i armen.

Sen bara rida på vågen av rollspel.

Ger uttrycket "Följd draken" en helt ny mening.

FM-guru
F.d. Sisyr

Snälla, ge inte Metacritic mer rättfärdigande och status än skiten redan har. Spelbranschens (AAA-delen) största banemän.

Redaktör
Skrivet av wrangman:

Konstig artikel som skriker i rubriken. Är skribenten, Tomas Andersson, glad att The Witcher 3 inte är det mest hyllade? Jag tyckter bara att artikeln var konstigt skriven för att vara på en spelsida.

Publicerar du detta för att "försvara" varför ni inte - till skillnad från många andra - kommer ge W3 GOTY? Det är lungt. Vi som är fanboys av Witcher-serien är bara glada att ha ett till spel Ge priset till det spel ni tycker förtjänar det mest.

Efter alla hyllningar, både av medier och gamers, är det anmärkningsvärt att The Witcher 3 inte är spelet som fått högst betyg i år. Rubrikvrålet är för att betona hur överraskande det är.

Jag har inget att försvara än - FZ:s bäst 2015-utmärkelse släpper vi på tisdag nästa vecka.


signatur
Medlem

äh jag tror vi alla kan komma överens om att alla spelen är exemplariska på sina egna sätt och igentligen är alla 1or beroende på vilken typ av spel du tycker om.

Nu är det ju en sak som gör mig väldigt förbryllad, exempelvis rust, inte fått någon utdelad sak alls sen det slääptes folk kan säga men det är inte färdigt, det är ju trots allt sant, men samma sak gäller dota osv.

Gör detta att spel inte förtjänar att få poäng? låter ju löjligt, deras uppbyggnad är ganska revolutionerande tycka om det eller ej.

att inte fått någon award för technical eller något är ju rätt skumt i min bok.

Medlem

var väl inte oväntat

Medlem

Fel öga som är ärrat på bilden, immersion broken

Medlem
Skrivet av rooster:

Fel öga som är ärrat på bilden, immersion broken

Sopigt måste jag säga, nån har ju säkerligen lagt ner en hel del tid på bilden, det kanske är en ond tvilling från en spegeldimension?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Redstar:
Skrivet av rooster:

Fel öga som är ärrat på bilden, immersion broken

Sopigt måste jag säga, nån har ju säkerligen lagt ner en hel del tid på bilden, det kanske är en ond tvilling från en spegeldimension?

Bilden är spegelvänd. Noterar ni inte att svärden hänger på fel sida också?

ELF
Medlem

Väldigt svårt att avgöra om GTA 5 förtjänar den högre poängen. Det är väldigt jämnt mellan GTA och TW.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Tycker personligen att Witcher 3 var så klent rent spelmekaniskt att jag som högst skulle vilja ge det en sjua i betyg. Att styra Geralt och hans häst är i vissa stunder rent olidligt och striderna är faktiskt imponerande flummiga och en aning för level-baserade för min smak. Bli instångad in i en vägg av en Fiend som är en level lägre än en själv gör knappt någon skada medan en Drowner som är två levels högre kapar av halva ens hälsa i en oengagerad viftning.

Medlem

Ganska trött år enligt mig, var mer hajp på The Witcher 2, än 3. Bästa i år för mig är nog SOMA. Har inte spelat MGS men det är väl till stor del för att baserat på tidigare spel antagligen inte är något för mig.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:

Har inte spelat MGS men det är väl till stor del för att baserat på tidigare spel antagligen inte är något för mig.

Intressant kommentar då MGS:V är mer likt Far Cry och än tidigare spel. Spelet har massor av möjligheter, väldigt snyggt och bra optimerat. Storyn lider mot slutet, men i överlag väldigt bra.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av wrangman:

Konstig artikel som skriker i rubriken. Är skribenten, Tomas Andersson, glad att The Witcher 3 inte är det mest hyllade? Jag tyckter bara att artikeln var konstigt skriven för att vara på en spelsida.

Publicerar du detta för att "försvara" varför ni inte - till skillnad från många andra - kommer ge W3 GOTY? Det är lungt. Vi som är fanboys av Witcher-serien är bara glada att ha ett till spel Ge priset till det spel ni tycker förtjänar det mest.

Efter alla hyllningar, både av medier och gamers, är det anmärkningsvärt att The Witcher 3 inte är spelet som fått högst betyg i år. Rubrikvrålet är för att betona hur överraskande det är.

Jag har inget att försvara än - FZ:s bäst 2015-utmärkelse släpper vi på tisdag nästa vecka.

Jag tyckte inte det framgick från artikeln. Men OK, tack för förtydligandet!


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

k3m
Medlem
Skrivet av Bahoven:

Om det gick skulle jag skjuta in allt CD project gör rakt in i armen.

Sen bara rida på vågen av rollspel.

gillar inte alls dina ord eller din liknelse. ändå måste jag hålla med dig. REDs spel WWH hade garanterat legat överst på alla listor om serien hade levt lika länge som MG/GTA har gjort. med tanke på Witcher seriens tid så har det enligt mig slagit GTA o MG god jul alla.

Medlem

Hahahaha GTA V. Seriöst, jag tröttnade på det där spelet så sjukt snabbt.

k3m
Medlem
Skrivet av ShaqAttack:

Hahahaha GTA V. Seriöst, jag tröttnade på det där spelet så sjukt snabbt.

haha, vet. jag undrade snabbt vilka som gillade GTA5. sen såg jag mina kusiner som är ungar sitta och digga och lovorda det som fan. och så var det med det

Medlem

Har inte vågat köpa MGS V av ett par enkla anledningar:
1. Det är del 5, känns som enormt tapp i story att börja nu.
2. Det är ett JRPG (eller ser ut som ett iaf) vilket kommer innebära att storyn kommer vara jävligt märklig och folk kommer ha sjukt underliga namn. Inte min tekopp alls.

Ni som spelat det, stämmer mina farhågor?


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Har inte vågat köpa MGS V av ett par enkla anledningar:
1. Det är del 5, känns som enormt tapp i story att börja nu.
2. Det är ett JRPG (eller ser ut som ett iaf) vilket kommer innebära att storyn kommer vara jävligt märklig och folk kommer ha sjukt underliga namn. Inte min tekopp alls.

Ni som spelat det, stämmer mina farhågor?

1: Kronologiskt så är spelet story-mässigt del 3. MGS 3 och MGS Peacewalker som är föregångarna finns på youtube som filmer, men sammanfattningar av storyn finns också.
2: Storyn är inte speciellt märklig. Huvudkaraktären vill bygga upp en egen privat militär och skurkarna vill ta över världen. Folk har inte japanska namn (om du tycker de är märkliga) däremot så har de kodnamn i stil med Big Boss, Skull Face, Ocelot och Octocon.

Hoppas detta hjälpte

1
Skriv svar