Test – så presterar Assassin's Creed: Syndicate på pc

Robot
Test – så presterar Assassin's Creed: Syndicate på pc

Vi snabbtestar olika grafikinställningar i dagsfärska Assassin's Creed.

#assassins-creed-syndicate, #assassins-creed-unity


Medlem
Test – så presterar Assassin's Creed: Syndicate på pc

Ultra High inställningar, sänk shadows ett eller två snäpp och vips så har man 20-40 FPS till, och i stort sätt ingen skillnad visuellt.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av DeFeCT:

Ultra High inställningar, sänk shadows ett eller två snäpp och vips så har man 20-40 FPS till, och i stort sätt ingen skillnad visuellt.

Bra tips!


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av DeFeCT:

Ultra High inställningar, sänk shadows ett eller två snäpp och vips så har man 20-40 FPS till, och i stort sätt ingen skillnad visuellt.

Bra tips!

Det brukar ju vara standard i dagens spel, att använda presets brukar ju inte vara en höjdare, utan man ska tweaka själv Några enkla inställningar som inte syns speciellt mycket skillnad på men som kan ge bra med FPS

Medlem

Tills dess att dom lärt sig optimera ordentligt kommer jag undvika Ubisofts spel, har gjort det en längre tid med undantag för Rayman och liknande.

Det är inte det att jag inte kan lira det om jag sänker en massa inställningar, det är att jag ska inte behöva göra det på en konsol port när hårdvaran är flertalet gånger mer kraftfullt, skippa extra "PC exklusiva" effekter som knappt gör någon visuell skillnad och ge mig en ordentlig optimering i stället.

Dåliga inställningsmöjligheter.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

ställer man in Shadows på High, och sen max HBAO+ och skippar nVidias egna skitinställningar så fungerar det riktigt bra.

Har själv 2st 980Ti i SLI och kan inte ha dessa inställningar på, det är ju helt sjukt.
Men korten jobbar i max 70-75% så det är ju något som är fel.

Men har lirat några timmar med de Ultra-High intällningarna, sänkte shadows och ändrade till HBAO+, nu flyter det på mellan 65-120 FPS, oftast runt 90-100 så det är klart spelbart.

Edit: kan tillägga att jag kör 1440p monitor också.

Tyvärr så är det ju nästan alltid så, nVidia Gameworks är nog bland det sämsta skiten man kan aktivera i ett spel.
Jag har inte spelat ett enda spel där det faktiskt är värt att använda.
Ta tex The Witcher 3 och nVidia Hariworks, det går ju inte att ha på, även om man kommer upp i över 60FPS så hackar ju spelet i alla fall, det blir liksom inget flyt i bilden, och när man slår av det så fungerar det perfekt igen.

Undvik nVidiafunktionerna som pesten.

1
Skriv svar