Forza 6 har fått mikrotransaktioner

Robot
Forza 6 har fått mikrotransaktioner

Latmaskar kan nu betala för att få snabbare bilar.

#forza-motorsport-6, #microsoft, #forza-motorsport-5, #turn-10


Medlem
Forza 6 har fått mikrotransaktioner

Pay 2 win suger alltid. Att kunna köpa snabbare bilar med riktiga pengar skulle alltså få mig att tappa lusten rejält. Tack och lov är det inte min kopp te, bilspel.

Medlem

For fuck sake!

Gillar Forza-serien, men detta stinker lite

Medlem

I Gran Turismo 6 var ju mikrotransaktionerna med från början, så då hade de även gjort det jobbigare att samla ihop in-game currency på rätt sätt, genom att ge väldigt låga belöningar för tävlingarna.

Hur ser det ut i Forza, kan man fortfarande få skapligt med currency på rätt sätt?

KoP
Medlem
Skrivet av returpack:

I Gran Turismo 6 var ju mikrotransaktionerna med från början, så då hade de även gjort det jobbigare att samla ihop in-game currency på rätt sätt, genom att ge väldigt låga belöningar för tävlingarna.

Hur ser det ut i Forza, kan man fortfarande få skapligt med currency på rätt sätt?

Det är skitlätt att skrapa ihop deg i Forza. Dessutom vinner man bilar i princip hela tiden så köpa tokens är helt onödigt.

Redaktör
Skrivet av KoP:
Skrivet av returpack:

I Gran Turismo 6 var ju mikrotransaktionerna med från början, så då hade de även gjort det jobbigare att samla ihop in-game currency på rätt sätt, genom att ge väldigt låga belöningar för tävlingarna.

Hur ser det ut i Forza, kan man fortfarande få skapligt med currency på rätt sätt?

Det är skitlätt att skrapa ihop deg i Forza. Dessutom vinner man bilar i princip hela tiden så köpa tokens är helt onödigt.

Japp, därför ser i alla fall jag inga problem med den här grejen - det känns frivilligt. Annat var det i Forza 5 där man inte ens fick provköra bilarna innan köp, och bilvinsterna var oerhört snålt tilltagna.


signatur
Medlem

Helt ok med sådana mikrotransaktioner, att man kan köpa sådant man även kan vinna.
Om det däremot skulle vara så att vissa saker är exklusiva för köp så suger det, vilket inte gäller i detta fall


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Kimpur:

Helt ok med sådana mikrotransaktioner, att man kan köpa sådant man även kan vinna.
Om det däremot skulle vara så att vissa saker är exklusiva för köp så suger det, vilket inte gäller i detta fall

i F2P format ja

Medlem

Fyfan för denna modell. Bojkott utan att ens tveka. Tacka pCARS och assetto corsa, där alla bilar är tillgängliga direkt. Man vill ju inte behöva grinda i 50 timmar innan man får köra alla bilar. Det var denna modell som tog glädjen ur GT 5 och fick mig att stå över GT 6.

Visst, i ett karriärsläge kan det ju få finnas, om man gillar belöningen av nya bilar, men låt alla bilar vara tillgängliga för allt annat. I gran turismo 5 fick jag inte ens testa de riktiga vrålåken för jag blev less dessförinnan.

Medlem
Skrivet av snubben:

Fyfan för denna modell. Bojkott utan att ens tveka. Tacka pCARS och assetto corsa, där alla bilar är tillgängliga direkt. Man vill ju inte behöva grinda i 50 timmar innan man får köra alla bilar. Det var denna modell som tog glädjen ur GT 5 och fick mig att stå över GT 6.

Visst, i ett karriärsläge kan det ju få finnas, om man gillar belöningen av nya bilar, men låt alla bilar vara tillgängliga för allt annat. I gran turismo 5 fick jag inte ens testa de riktiga vrålåken för jag blev less dessförinnan.

Hela idén är ju att ge spelaren något att sträva efter. Du kan alltid växla till "Icke-karriärs"-läget och köra alla banor och alla bilar. Vet inget om GT5, men i GT6 finns det läget kvar.

Medlem
Skrivet av Tobs:
Skrivet av snubben:

Fyfan för denna modell. Bojkott utan att ens tveka. Tacka pCARS och assetto corsa, där alla bilar är tillgängliga direkt. Man vill ju inte behöva grinda i 50 timmar innan man får köra alla bilar. Det var denna modell som tog glädjen ur GT 5 och fick mig att stå över GT 6.

Visst, i ett karriärsläge kan det ju få finnas, om man gillar belöningen av nya bilar, men låt alla bilar vara tillgängliga för allt annat. I gran turismo 5 fick jag inte ens testa de riktiga vrålåken för jag blev less dessförinnan.

Hela idén är ju att ge spelaren något att sträva efter. Du kan alltid växla till "Icke-karriärs"-läget och köra alla banor och alla bilar. Vet inget om GT5, men i GT6 finns det läget kvar.

Är du säker på detta? Låter inte troligt, Du menar alltså att jag skulle köpa bilen(alternativt grinda) enbart för att få tillgång till bilen i karriärsläget, även om den redan finns att köra i andra lägen?

Som sagt GT 6 spelade jag aldrig men jag vet i GT 5 fanns de inte tillgängliga utan man var tvungen att köpa bilar för intjänade krediter.

Medlem
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av Kimpur:

Helt ok med sådana mikrotransaktioner, att man kan köpa sådant man även kan vinna.
Om det däremot skulle vara så att vissa saker är exklusiva för köp så suger det, vilket inte gäller i detta fall

i F2P format ja

Vad är så dåligt med det här? Det är ju knappast P2W


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Kimpur:
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av Kimpur:

Helt ok med sådana mikrotransaktioner, att man kan köpa sådant man även kan vinna.
Om det däremot skulle vara så att vissa saker är exklusiva för köp så suger det, vilket inte gäller i detta fall

i F2P format ja

Vad är så dåligt med det här? Det är ju knappast P2W

För att kan inte förlita sig på att dom inte slöar ner progressen så man ska vilja tänka att köpa bilar, det är riktigt shady, ett exempel är Halo 4 där dom har microtrasactioner för 10.000kr och det tar 600-900h att låsa upp allt om man inte betalar vilket där har man haltat progressen enormt.

Det är en F2P model som man betalar 600kr för.

1
Skriv svar