Det här får du om du ger 1100 kr för Star Wars: Battlefront

Medlem
Skrivet av Tomtampong:

Inflation ÄR den allmänna prisökningen.
Sen vette tusan vad du menar med justerting för bransch, utveckla gärna.

Nja. Inflation är minskning av penningvärdet, vilket oftast resulterar i en generell prisökning. Men visst, man kan säga att det är ungefär samma.

Med justering för bransch menar jag att priserna för branschen av olika anledningar utvecklats olika jämfört med andra branscher. Många anledningar men en del av dem är t ex hur utvecklingskostnader, teknik, konsumentkrav, konsumentteknik osv osv påverkar hur spel utvecklas och hur slutprodukten blir - och (därmed) priset. Saker som påverkat som man kanske inte tänker på i första hant är t ex synen på mikrotransaktioner och DLC.

Det sistnämna speglas ganska bra i denna tråden: en del tycker att DLC är kass och "det borde vara med från början, nu släpps ofärdiga spel till samma pris som förut" medans en del tycker att det är Ok; "man får bra värde för pengarna i grundspelet och om DLC också är prisvärt så är det inga problem".


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag gillar inte EA dlc modell i BF och nu detta.
Jag accepterar betal dlc i vapen och hjältar och kanske att dom skulle lägga in kosmetiska saker.
Men banor är inte bra, det gör bara att spelarantalet sjunker så spelarbasen blir delad.
Förstår inte varför dom inte fattar detta.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har jag pengar så...
Köpte ett bränslelock till min hoj för 1500, vad fick jag? Snyggare lock och en extra nyckel.

Så 1100 är ett ganska bra pris för det man får.

Medlem
Skrivet av krqkan:

Har jag pengar så...
Köpte ett bränslelock till min hoj för 1500, vad fick jag? Snyggare lock och en extra nyckel.

Så 1100 är ett ganska bra pris för det man får.

Ja precis. Jämför man med andra hobbys, så är datorspel inte så mycket dyrare. Det kanske är svårt att greppa och värdera när det kommer till digitala produkter? Lättare om man har en hockeyhjälm, ett par skidor eller en cykel. Ta en proffscykel t ex, stannare det på 50 000 kr för en lättmetallram, kvalitetsdäck och sadel? Helt plötsligt känns en dator för 20k billig...


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av krqkan:

Har jag pengar så...
Köpte ett bränslelock till min hoj för 1500, vad fick jag? Snyggare lock och en extra nyckel.

Så 1100 är ett ganska bra pris för det man får.

Ja precis. Jämför man med andra hobbys, så är datorspel inte så mycket dyrare. Det kanske är svårt att greppa och värdera när det kommer till digitala produkter? Lättare om man har en hockeyhjälm, ett par skidor eller en cykel. Ta en proffscykel t ex, stannAllare det på 50 000 kr för en lättmetallram, kvalitetsdäck och sadel? Helt plötsligt känns en dator för 20k billig...

Precis! Bara ett par fotpinnar till min hoj går lös på 500 sek.
Allt är relativt!

Har man datorer som hobby så måste man förvänta sig att saker kommer kosta.

Medlem

folk köper ju DLCn hela tiden och med deras siffror kan dom inte sluta göra DLC.. för dom ser att vi konsumenter köper skiten trots allt!

Vi får nog leva med det tills vidare... man väljer själv om man vill köpa det!


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Teo
Medlem

Precis som med BF3, BF4, Hardline så är detta uppenbart för mig.
Förbokade spelet + Premium direkt :).

Kommer aldrig att sluta förboka, ÄLSKAR DET!

Medlem

Hade kunnat köpa det om det inte kostade lika mycket som spelet.. Jag köpte Battlefront för 448kr och season pass kostar 499 kr eftersom origin är det enda stället man hittar det (Har inte kollat men det fanns inte på prisjakt).

123
Skriv svar