Miljöpartiet vill ha skatt på bredband – "Kulturen måste få kosta pengar"

Medlem

Alice Bah i politiken...förväntningar på henne är lika höga som ribban på en höjdhoppstävling på lågstadiet.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Om man likställer kultur med vård, skola och omsorg så är man helt tappad.

Nja, det tycker jag inte. Alla fyra är viktiga delar av ett fungerande samhälle.

Sen tycker jag att man borde fixa de andra tre innan man lägger extra pengar på kultur. Men det är min åsikt.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Fl3xus:

Löjligt med all denna censur för att man talar om reella problem när det berör ämnet på denna artikel,det verkar som de som modererar ej tål faktauppgifter samt har svårt att förstå enkla kausalitets samband, kanske var det därför denne röstade på miljöpartiet också

Jag får dock tacka att merparten som läser här, vet precis vad jag talar om och vet hur illa det är ställt är med kära Sverige. Det är som i all offentlig debatt, de saknar motargument och då är det bättre att radera faktauppgifter, det blir så mycket enklare att stoppa huvudet i sanden och låtsas som ingenting, eller skrika stigmatiserande epitet som saknar all form av nyans och precision.

Haha, men skärp dig. Det är inte första gången du ropar censur, ska du inte dra den där om yttrandefrihet också. Du är välkommen att radera ditt konto närsomhelst.


signatur
Medlem

Jag får väl faktiskt erkänna att jag är besviken på redaktionen här. I artikeln om partierna som spela mest går man noga ut med att man inte vill att det ska pågå någon politisk diskussion eller personliga attacker på grund av politiska åsikter. Sen väljer de själva att lyfta politiska budskap?? WOOT

Medlem

och jag som röstade på dem en gång i tiden! känner mig smutsig nu!


signatur

Dont force your weakness upon me!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av meajer:

Jag får väl faktiskt erkänna att jag är besviken på redaktionen här. I artikeln om partierna som spela mest går man noga ut med att man inte vill att det ska pågå någon politisk diskussion eller personliga attacker på grund av politiska åsikter. Sen väljer de själva att lyfta politiska budskap?? WOOT

Det vi inte vill ha är massa käbbel baserat på de punkter du tar upp. Kan man diskutera saken sakligt är det en annan sak, och med tanke på att vi tagit bort ett 20-tal kommentarer i denna tråd är det svårt för folk att hålla sig i skinnet.


signatur
Medlem

Att våran regering är fylld med sådana fårskallar får mig att må nedstämd. Hoppas dom åker ut inför nästa val. Så jävla trött på sånt

Medlem

Antar detta måste så klart igenom PTS och så vidare också. Någon som vet om de kommenterat?

Medlem

Som jag förstår det kommer vi inte börja betala mer för vårat bredband, utan stora internetaktörer så som Google, Facebook och Microsoft ska börja betala en vettig summa skatt till Svenska staten. Det i sig är ju vekrligen ingen dålig idé, för de företagen har jäääääääättemycket pengar de är skyldiga folket.

Inaktiv

HA, ja fortsätt att gräva eran egna grav miljöpartiet.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Citat:

Bredband ska byggas ut över hela landet och folkbildningsorganisationerna ska tilldelas ett särskilt ansvar för att alla får kunskap i hur man använder olika former av digital teknik.

Hela förslaget

Som då ska bekostas genom att beskatta befintligt bredband?

Sverige är på 5e plats i att ha det snabbaste genomsnittet av internet. Det ska vi så klart ändra på om man är Miljöpartist.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Ja, är de INTE intresserade av röster från internetanvändare så var det här en superidé!

Medlem
Skrivet av Harry Coma:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Rensat lite i tråden, håll er i skinnet!

Och mitt inlägg försvann för att?

Ifall du kommer ihåg vad du skrev är jag förvånad att du ens orkar fråga.

I övrigt så ligger mitt största ogillande i att det stinker av en "hitta-på" -skatt, ungefär som Copyswedes avgift på hårddiskar.
Internet är ett fenomen som fötts ur människans egen vilja att kommunicera och dela kunskap. Sådant kan inte ägas eller beskattas lika lite som att musik, humor, konst, poesi eller kunskap i sig kan det. Naturligtvis finns det gott om företag och organisationer runt om i världen som vill begränsa internet för sin egen vinning genom att ta betalt för det som ingen ska äga. Det är tillräckligt illa, och då kommer plötsligt lilla Miljöpartiet och tror att det är OK att lägga en skatt på det...suck säger jag bara!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Fl3xus:

Löjligt med all denna censur för att man talar om reella problem när det berör ämnet på denna artikel,det verkar som de som modererar ej tål faktauppgifter samt har svårt att förstå enkla kausalitets samband, kanske var det därför denne röstade på miljöpartiet också

Jag får dock tacka att merparten som läser här, vet precis vad jag talar om och vet hur illa det är ställt är med kära Sverige. Det är som i all offentlig debatt, de saknar motargument och då är det bättre att radera faktauppgifter, det blir så mycket enklare att stoppa huvudet i sanden och låtsas som ingenting, eller skrika stigmatiserande epitet som saknar all form av nyans och precision.

Haha, men skärp dig. Det är inte första gången du ropar censur, ska du inte dra den där om yttrandefrihet också. Du är välkommen att radera ditt konto närsomhelst.

Det är ju befogad kritik, det är relevant fakta som förklarar händelseförloppet varför nya skatter måste införas, samt varför det finns planer på att höja pensionsåldern etc. Eftersom det inte finns några hot, eller personangrepp i det jag skriver så är det givetvis en slags censur när ni tar bort inlägg. Finansministern är relativt känd för sin nära relation till flaskan.

I en yttrandefrihet får man tåla att alla inte tycker som du, du får tåla att jag länkar till Fria Tider som är en seriös media, och jag får tåla att du länkar till Henrik Arnstad/ aftonbladet eller annat. Givetvis bör man uttrycka sig nyanserat och ha så god ton det går i aktuella ämnet. Jag trivs rätt bra här även ifall jag måste påpeka på en del brister för att utveckla debatt klimatet positivt. Vi kommer säkert stöta på varann i framtiden

Medlem

De vill höja bensinskatten och ta bort all trafik, transporter mm. Å nu vill de även lägga skatt på bredband. Man blir ju verkligen rädd för vilka det är som styr Sverige. Det är en riktig lekstuga däruppe. Om frakbolagen inte har råd att köra ut sina transporter, mat mm och att folk inte kommer att ha råd med bredband. Ja mina vänner, då kan vi snacka om att Sverige stannar upp!!

Medlem

Ja, nu vill jag inte låta dryg, men om nivån i det här kommentarsfältet var en person så kommer den personen inte vinna Nobelpriset.

Vad MP bland annat vill är att bredbandsutbyggnaden i större utsträckning ska finansieras av samhället, i stället för som nu av föreningar där varje medlem/hushåll måste hosta upp ibland flera tiotusentals kronor.

Man vill också i högre grad beskatta bolag som Google och Facebook. Man må gilla Facebook och Google hur mycket man vill, men det är inte rätt att bolag som drar in miljarder knappt betalar någon skatt. Hur tror ni välfärden bekostas? Av tandfén?

Sen vill man också se över hur man kan finansiera kulturen på andra sätt än idag. Att som filmindustrin gör idag (erbjuda kunderna undermåliga tjänster samtidigt som man hotar med böter) är kanske inte det absolut bästa sättet...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Fl3xus:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Fl3xus:

Löjligt med all denna censur för att man talar om reella problem när det berör ämnet på denna artikel,det verkar som de som modererar ej tål faktauppgifter samt har svårt att förstå enkla kausalitets samband, kanske var det därför denne röstade på miljöpartiet också

Jag får dock tacka att merparten som läser här, vet precis vad jag talar om och vet hur illa det är ställt är med kära Sverige. Det är som i all offentlig debatt, de saknar motargument och då är det bättre att radera faktauppgifter, det blir så mycket enklare att stoppa huvudet i sanden och låtsas som ingenting, eller skrika stigmatiserande epitet som saknar all form av nyans och precision.

Haha, men skärp dig. Det är inte första gången du ropar censur, ska du inte dra den där om yttrandefrihet också. Du är välkommen att radera ditt konto närsomhelst.

Det är ju befogad kritik, det är relevant fakta som förklarar händelseförloppet varför nya skatter måste införas, samt varför det finns planer på att höja pensionsåldern etc. Eftersom det inte finns några hot, eller personangrepp i det jag skriver så är det givetvis en slags censur när ni tar bort inlägg. Finansministern är relativt känd för sin nära relation till flaskan.

I en yttrandefrihet får man tåla att alla inte tycker som du, du får tåla att jag länkar till Fria Tider som är en seriös media, och jag får tåla att du länkar till Henrik Arnstad/ aftonbladet eller annat. Givetvis bör man uttrycka sig nyanserat och ha så god ton det går i aktuella ämnet. Jag trivs rätt bra här även ifall jag måste påpeka på en del brister för att utveckla debatt klimatet positivt. Vi kommer säkert stöta på varann i framtiden

Det går inte att applicera yttrandefriheten på ett forum. Fria tider kallas av Statens medieråd "en del av den radikala högerpopulistiska nätmiljön". Du vill koppla bredbandsskatt till invandring. Vi ansåg att den kopplingen endast gjordes för att lyfta fram dina egna åsikter i frågan. Inlägget togs bort då det var en grogrund för att dra diskussionen åt fel håll. End of story.


signatur
Medlem

Någon annan som kommer ihåg Alice Bah som Disney presentatör?
https://www.youtube.com/watch?v=GSap-0XEJgg

Medlem

Släng ett snabbt öga på Joakim Bennets twitter och det är ganska enkelt att se att sådana här nyheter bara är ett sätt för honom att bedriva sin egen politiska agenda. Underligt bara att ingen annan i redaktionen reagerar.

Medlem

Nej, Miljöpartiet vill inte beskatta bredband. Rubriken och hela artikeln är klart vilseledande.
Det var ett förslag från en arbetsgrupp och partiet har redan offentliggjort att de inte tänker driva bredbandsskatt vidare.
Så frågan är hur både FZ och Sweclockers kan vara så lättmanipulerade att de dessutom håvar in Centerpartiets än mer förvirrade "svar" på en icke-fråga.
Osar lobbyism på långa vägar. Det skulle vara intressant att få svar på varifrån ni blivit matade med denna "nyhet", om ni vågar avslöja det dvs.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Fl3xus:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Fl3xus:

Löjligt med all denna censur för att man talar om reella problem när det berör ämnet på denna artikel,det verkar som de som modererar ej tål faktauppgifter samt har svårt att förstå enkla kausalitets samband, kanske var det därför denne röstade på miljöpartiet också

Jag får dock tacka att merparten som läser här, vet precis vad jag talar om och vet hur illa det är ställt är med kära Sverige. Det är som i all offentlig debatt, de saknar motargument och då är det bättre att radera faktauppgifter, det blir så mycket enklare att stoppa huvudet i sanden och låtsas som ingenting, eller skrika stigmatiserande epitet som saknar all form av nyans och precision.

Haha, men skärp dig. Det är inte första gången du ropar censur, ska du inte dra den där om yttrandefrihet också. Du är välkommen att radera ditt konto närsomhelst.

Det är ju befogad kritik, det är relevant fakta som förklarar händelseförloppet varför nya skatter måste införas, samt varför det finns planer på att höja pensionsåldern etc. Eftersom det inte finns några hot, eller personangrepp i det jag skriver så är det givetvis en slags censur när ni tar bort inlägg. Finansministern är relativt känd för sin nära relation till flaskan.

I en yttrandefrihet får man tåla att alla inte tycker som du, du får tåla att jag länkar till Fria Tider som är en seriös media, och jag får tåla att du länkar till Henrik Arnstad/ aftonbladet eller annat. Givetvis bör man uttrycka sig nyanserat och ha så god ton det går i aktuella ämnet. Jag trivs rätt bra här även ifall jag måste påpeka på en del brister för att utveckla debatt klimatet positivt. Vi kommer säkert stöta på varann i framtiden

Det går inte att applicera yttrandefriheten på ett forum. Fria tider kallas av Statens medieråd "en del av den radikala högerpopulistiska nätmiljön". Du vill koppla bredbandsskatt till invandring. Vi ansåg att den kopplingen endast gjordes för att lyfta fram dina egna åsikter i frågan. Inlägget togs bort då det var en grogrund för att dra diskussionen åt fel håll. End of story.

Klart det går, så länge man är Ont, eller är i dess periferi med relevanta inlägg vilket jag utgjorde. Jag har för dålig insyn i statens medieråd vilka som kontrollerar den, dock så verkar den vara ett typiskt "socialt liberalt vänsterpropaganda" organ som skall varna medborgare från att vara kritiska till maktetablissemanget och det som lärs ut via dess officiella kanaler, med tanke på deras definition på Friatider.

Jag trodde också att det stämde tills jag började läsa mer vad de skrev sedan insåg jag, att den definition är tagen ur tomma intet. Det får väl var och en bedöma, men att censurera inlägg till en alternativ tidning bara därför att är relativt svagbegåvat om du nu ej har för avsikt att tysta mig.

Det här inlägget kan väl stå kvar så kan du läsa denna http://www.friatider.se/fara-for-demokratin-att-regimtrogen-m...

Jag måste få utveckla vad som leder till att jag argumenterar som jag gör och där fanns det en relevant grogrund att fördjupa sig utan att dra diskussionen åt fel håll.

Vi är ju officiellt sett utav regimen som ett av världens rikaste länder då förstår jag inte kopplingen att man skall introducera nya skatter om det inte finns en stor utgift som ökar exponentiellt hela tiden. Sedan att det är tabu att prata om elefanten i vardagsrummet gör ju det allt mer skrattretande.

Medlem

Miljöpartiet - För Sverige in i medeltiden!

Den sloganen bjuder jag på och den kan de gå till val på vid det kommande ny-valet.

Medlem

hmm tyvärr kan copysweden få igenom att man ska beskatta media som kanske har olagligt material på sig .

Så ser jag inte några problem att nått sånt här kan gå igenom.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Skriv svar