Miljöpartiet vill ha skatt på bredband – "Kulturen måste få kosta pengar"

Medlem

Nu har de suttit tillräckligt länge och blivit höga på sin egen fis-lukt för att de ska komma på sådana här banala idéer.

Folkomröstning någon?
Avsett eller rösta ned vissa partier så att de förvinner?

Kan vi inte uttrycka vårat missnöje på något sätt så de slutar upp och drar ned vårat land i skiten som de suttit sig själva i?

Medlem

Ännu en anledning till varför MP inte har något att göra i politiken att göra.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

phi
Medlem

Jag vill att intelligentbefriade människor ska betala mer i skatt.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Wait, och här jag suttit och trott att det har varit moms på bredband hela tiden xD Så oinsatt man är.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Klubba en säl för mycket och du får en ohyra som sänker en hel nation, när ska de här jävla tomtarna röstas ut?

Medlem

Dumheter.

Klart kulturen ska få kosta pengar, men hur gör de den direkta kopplingen mellan Internet och kultur? Internet är ett verktyg för informationsspridning och även om en del av det är kultur så är det inte ett verktyg specifikt för kulturen. Faktum är att mycket av den kulturen som finns på Internet är något vi redan betalar för. Filmtjänster, musiktjänster och speltjänster tar betalt antingen med månadskostnader eller reklam så kulturen på Internet är redan avgiftsbelagd.

Ok, en del laddar ner kultur illegalt, men det brottet är knappast något som alla ska betala för med skatt på bredband.

Statliga museum har gratis inträde, är det den kulturen som vi ska betala för med skatt på Internet, och hur exakt navigerar du genom kulturlabyrinten för att komma fram till den lösningen?

Som sagt, dumheter!

Medlem

Världens mest meningslösa parti slår till igen.

Medlem

Dags att införa skatt på idioti.

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av FelixenS:

"fortbildningsinsatser i intersektionalitet, positiv särbehandling"
Så hela deras kulturpolitik är fullständigt idiotisk med andra ord? Jag är i stort sett fullständigt ointresserad av svensk politik, men får dessa idioter någonsin riktigt inflytande flyttar jag härifrån.

För övrigt, inb4 hälften av inläggen inklusive detta tas bort för att de diskuterar politik i kommentarerna under en artikel om politik.

Beviserligen är du lite intresserad av Svensk politik då du blir förbannad av beslut som påverkar dig negativt

Lite på samma sätt som jag är ointresserad av rysk politik men skulle reagera om de bestämde sig för att invadera Sverige.

Medlem
Skrivet av phi:

Jag vill att intelligentbefriade människor ska betala mer i skatt.

Folk som du då, eftersom det heter "intelligensbefriade".


signatur

I drank what?

Medlem

"Kultur måste få kosta pengar"

Bredband är inte kultur..

Medlem
Skrivet av phi:

Jag vill att intelligentbefriade människor ska betala mer i skatt.

Oj, då skulle det bli mycket skattepengar över!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

1: Detta är ett förslag från en arbetsgrupp, inte något MP tagit ställning till som parti ännu.

2. Ni har missat texten "Avskaffa uppdelningen i genrer i ansökningsförfarandet och lägg även in spelkulturen under Kulturrådet" när ni påstår att det inte finns något spelrelaterat

3. Ni har missat denna motion - som till skillnad från arbetsgruppens förslag faktiskt redan är MPs politik - om e-sport, gaming och spelutveckling från MP i riksdagen http://www.riksdagen.se/sv/Dokument-Lagar/Forslag/Motioner/Ga...

Medlem
Skrivet av joffjoff:

Wait, och här jag suttit och trott att det har varit moms på bredband hela tiden xD Så oinsatt man är.

Man betalar 25% moms på bredband, ja.

Medlem
Skrivet av Strumpa:
Skrivet av jamorro:

Suck. Kan inte ens kolla på fz.se utan att bli bombarderad av politisk propaganda

En liten artikel och du är nu bombarderad? Snacka om hysterisk!

Ja, sista fristaden har fallit!

Medlem

Förslaget berör oss, det pratas om spel (på sätt och vis).. därför anser jag att det är högst intressant (även om det är smått idiotiskt förslag)

Medlem

Frågan är varför staten ska hålla på med kultur.

Medlem

skäms över att vara svensk just nu! Börjar det bli tunt i skatteplånboken? kastar vi ut mer pengar än vad vi får in... eller var fan dillar dom om?!?!?!


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem
Skrivet av KrejzY:

"Det måste kosta pengar..."
De är ju på riktigt dumma i huvudet.

Din bild går så jävla bra ihop med det du skrev hehehehe

och där slutade kalle vara M partist


signatur

New life, New hope

phi
Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av phi:

Jag vill att intelligentbefriade människor ska betala mer i skatt.

Folk som du då, eftersom det heter "intelligensbefriade".

Orka rätta på mobilen eftersom att icke-intelligenSbefriade personer fattade vad jag menade. Gå och krama ett träd eller något istället.

Medlem
Skrivet av Strumpa:
Skrivet av jamorro:

Suck. Kan inte ens kolla på fz.se utan att bli bombarderad av politisk propaganda

En liten artikel och du är nu bombarderad? Snacka om hysterisk!

Själv blir jag väldigt kränkt av alla dessa kommentarer, funderar på att blogga om det.

Medlem

Varför inte lägga extra skatt på alla som målar, spelar musik eller skriver?

Lägg 1 öre skatt varje bokstav någon trycker på tangetbordet. Kultur måste få kosta pengar!


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Miljöpartiet suger


signatur

Meep!

Medlem

tycker förövrigt mp är nå ena hycklare om man kollar på åsa romson som använde sig av blyfärg. Hycklerin på hög nivå

Medlem
Skrivet av Thane:

Samtidigt i Finland räknas bredband som en laglig rättighet.

Nu håller Finland på att bli nästa Grekland - så snart så får dom väl ta och betala för sig kanske?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag brukade tycka att det var bra att iallafall ett parti värnade om miljön, kanske mer globalt än i Sverige. Saker som det här visar ju på att just Miljöpartiet inte är mogna uppgiften. Muppigare förslag får man ju leta riktigt länge efter.

Medlem
Skrivet av mill:

Höj trängselskatten i Stockholm ist!

Det sker redan vid årsskiftet. 105 kr i maxtaxa samt höjda belopp på enskilda passager. Även Essingeleden kommer beskattas.

Medlem

"Kulturen måste få kosta pengar, precis som vård, skola och omsorg."
Kulturen påverkar inte folks hälsa och framtid. Det går inte att jämnföra kultur med skola, vård och omsorg. Detta påstående är rent idiotiskt.

Medlem

Haha det här är alltså samma parti som ville legalisera fildelning för ett antal år sedan och låtsades vara intresserade av internetfrågor när det var hett och aktuellt. Man behöver inte riktigt sträcka sig långt för att inse att MPs starkaste punkt är dubbelmoral, det finns åtskilliga exempel kring detta (googla Gallorapporten bland annat).

Skriv svar