Gamestop: "Fysiska spel kommer aldrig att försvinna"

Medlem
Medlem

Måste man påminna gamestop om hur det gick för game?
Slutar snart med att gamestop får nedan skylt också rätt snart.

Medlem
Skrivet av t0rd:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av 1337Figaro:
Skrivet av Devan:
Skrivet av Joql:

problemet ligger väl på att några av favoritspelen går upp över 50gb. Kan dom inte sälja dom på usb?

Du kan enbart ha max 4 gig filer på usb

Det finns ju USB minnen med 512GB på webhallen har ocksp läst nånstans att det ska komma 1TB minnen om det nu inte redan har kommit

Han menade filstorleken, inte USB-minnets storlek.

Om det ändå hade varit tekniskt möjligt att dela upp 50 GB i si så där 13 st 4 GB stora filer... Låter som sci-fi jag vet, men kanske nån dag?

Varför ska du dela upp det i 4GB filer när USB minnen går att formatera i NTFS som tillåter filstorlekar över 4GB, har du bott under en sten sen 93 eller?

Medlem

Hoppas inte det försvinner iaf. Den dagen kommer jag nog inte bry mig om att spela spel längre.

Det är bra med fysiskt man kan lämna in sina spel och få en slant tillbaka osv.
Digitala så sitter man där och har spenderat sin peng och kan inte få en krona för skiten när man är klar.
Hur någon kan få för sig att betala fullpris för att göra en kopia på en digital fil är för mig en gåta. När de har reor och annat och digitala filer blir otroligt billiga. Steam med sina reor osv, då är det så klart en annan femma.

Men en digital kopia borde inte kosta mer än några tjugo lappar högst.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Det är bra med fysiskt man kan lämna in sina spel och få en slant tillbaka osv.
Digitala så sitter man där och har spenderat sin peng och kan inte få en krona för skiten när man är klar.
Hur någon kan få för sig att betala fullpris för att göra en kopia på en digital fil är för mig en gåta. När de har reor och annat och digitala filer blir otroligt billiga. Steam med sina reor osv, då är det så klart en annan femma.

Men en digital kopia borde inte kosta mer än några tjugo lappar högst.

Varför ska man få tillbaks pengar när man spelat klart ett spel? Jag betalar för att spela det, speciellt om det är bra.

Är det alltså en gåta för dig att en del faktiskt vill betala fullt pris för ett spel som de tycker är bra? Att man känner, det här var bra, det borde belönas. För 20 spänn köper jag spel som jag aldrig spelar.

-------
Ni som vill ha boxade spel. Hur tänker ni er kunna spela gamla spel som inte fungera på moderna OS längre? Det finns en del firmor som köper upp licenser och fixar gamla spel så att de går att köra på nya datorer och säljer dem sen digitalt. Är det helt enkelt så att ni bara vill ha boxen i hyllan?

En studio som gett ut ett antal gamla spel i fixade utgåvor är Night Dive Studios. Riktigt bra initiativ. Spelen är bara tillgängligt digitalt förstås.
http://www.nightdivestudios.com/

Medlem
Skrivet av Buio:

-------
Ni som vill ha boxade spel. Hur tänker ni er kunna spela gamla spel som inte fungera på moderna OS längre? Det finns en del firmor som köper upp licenser och fixar gamla spel så att de går att köra på nya datorer och säljer dem sen digitalt. Är det helt enkelt så att ni bara vill ha boxen i hyllan?

En studio som gett ut ett antal gamla spel i fixade utgåvor är Night Dive Studios. Riktigt bra initiativ. Spelen är bara tillgängligt digitalt förstås.
http://www.nightdivestudios.com/

Ja, tänk vad bra det vore om någon kunde lista ut hur man gör för att kunna ha två operativsystem installerade på samma dator...

123
Skriv svar