Disney Infinity 3.0

Robot
Disney Infinity 3.0

Det känns ofta konstigt att som 33-åring, och därför en rent juridiskt vuxen person, spela något ämnat för en 25 år yngre målgrupp. Vissa försöker släta över detta genom att ta in proffshjälp, det vill säga riktiga barn, men vi vet ju alla att kids inte har någon känsla för kvalité.

#ninja-theory, #dmc-devil-may-cry-3


Medlem
Disney Infinity 3.0

"Yoda är ingen slaktare".
Japp. Därför episode 1-3 var rent av hemska. De framställde kraften som någon slags supermegaultra-kraft. I de äldre filmerna var "the force" mer mystiskt.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Tur att jag inte har några barn (som jag känner till). Priserna på den där skiten är ju vansinniga. Och jag som tycker det är gränsfall med 2 dollar för en nedladdningsbar DLC-karaktär i ett spel. De där jä-la plastfigurerna kostar ju 10 gånger så mycket.

Medlem

Är skylanders eller Lego dimensions bättre alternativ?

Medlem

Äsch, köpte Pokémon kort för flera 1000 kronor när jag var liten synd att Max i klassen lurade mig att byta charizard mot massa vattenkort :/ tog min hämd när jag vann hans samtliga gogo's...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av newlaseridea:

Är skylanders eller Lego dimensions bättre alternativ?

Rent prismässigt är de likvärdiga och spontant känns Skylanders som mer kompletta spel. Har dock inte testat årets version.


signatur
Medlem

Jämfört med de tidigare Disney Infinity-spelen känns detta mer välpolerat. Toy Box har blivit mycket bättre och grabben har spenderat timmar där. Då vi haft de tidigare köpte vi enbart den digitala versionen för 299:- och alltså inget startpaket. Star Wars-världen eller Insidan Ut kan vänta till senare.
Med det sagt tror jag dock att Lego Dimensions blir det bästa alternativet (redan förbeställt ) då de sitter på grymma licenser, beprövat gameplay (samma stuk som övriga Lego-spel) samt att alla figurer kan delta i alla äventyr.

Gnällkuk

Co-op, Coop är ett varumärke Annars, bra recension!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Skrivet av tricky:

Co-op, Coop är ett varumärke Annars, bra recension!

Varumärket skrivs med stort "C", förkortningen inte.

Mvh,
Viktig


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av tricky:

Co-op, Coop är ett varumärke Annars, bra recension!

Varumärket skrivs med stort "C", förkortningen inte.

Mvh,
Viktig

Om förkortningen kommer först i en mening så har den stort "C".

Mvh, Lagom nödvändig


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Redaktör
Skrivet av floke:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av tricky:

Co-op, Coop är ett varumärke Annars, bra recension!

Varumärket skrivs med stort "C", förkortningen inte.

Mvh,
Viktig

Om förkortningen kommer först i en mening så har den stort "C".

Mvh, Lagom nödvändig

Korrekt. I såna fall framgår ordets betydelse av sammanhanget. Som att vi sällan skriver om matvarukedjor på spelsajten FZ.

Mvh,
Den där jobbiga fan som inte ger sig


signatur
Medlem

Gillar blinkningen åt Tina Mischas åsikter om barnarbete

Medlem

Alltså sänt här är rent skit och bygger bara på att man ska köpa gubbar åt sina barn.
Jag har 2 mindre barn, jag introducerar överhuvudtaget inte skit som skylanders eller Disney infinity för man vet vart det slutar.
Nej det finns bättre spel att spela med barn tex legospelen och Rayman och Mario och minecraft tex


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Garibald:

Jämfört med de tidigare Disney Infinity-spelen känns detta mer välpolerat. Toy Box har blivit mycket bättre och grabben har spenderat timmar där. Då vi haft de tidigare köpte vi enbart den digitala versionen för 299:- och alltså inget startpaket. Star Wars-världen eller Insidan Ut kan vänta till senare.
Med det sagt tror jag dock att Lego Dimensions blir det bästa alternativet (redan förbeställt ) då de sitter på grymma licenser, beprövat gameplay (samma stuk som övriga Lego-spel) samt att alla figurer kan delta i alla äventyr.

Tack för betydligt mer information än vad själva recensionen innehöll. Precis som för er så är det Toybox som gäller för min son. Han gillar att bygga och skapa sina egna världar där han kan koppla samman flera moment av händelser osv.

Den här delen av spelet tycker jag som förälder är riktigt bra och kreativ. Men det är också den som recensenter ofta missar och andra föräldrar inte har en aning om finns tillgänglig.

@Molotov: Tycker då inte infinity är något skit, mycket på grund av det jag sett min son skapa i spelet. Det är ju inte så att du blir tvingad till att köpa en massa gubbar.

Gnällkuk
Skrivet av Tompa:
Skrivet av tricky:

Co-op, Coop är ett varumärke Annars, bra recension!

Varumärket skrivs med stort "C", förkortningen inte.

Mvh,
Viktig

Som personen skrev nedanför mig, begynnelsebokstaven i en mening är stor. Poängen var ju att det ska vara ett bindestreck vilket du inte använder, då blir det ju matvarukedjan och inte att man kan spela tillsammans.

/Viktigt att ha rätt!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Är lite förvånad, har fått väldigt bra betyg från många andra recensioner. Har fått 8, eller högre, av 10 från de flesta andra Tar denna recensionen, samt de höga kostnaderna för figurer, som ett tecken att inte köpa spelet.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av tricky:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av tricky:

Co-op, Coop är ett varumärke Annars, bra recension!

Varumärket skrivs med stort "C", förkortningen inte.

Mvh,
Viktig

Som personen skrev nedanför mig, begynnelsebokstaven i en mening är stor. Poängen var ju att det ska vara ett bindestreck vilket du inte använder, då blir det ju matvarukedjan och inte att man kan spela tillsammans.

/Viktigt att ha rätt!

Det var Calle som skrev artikeln och inte Tompa.

/Viktigpettern

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av newlaseridea:

Är skylanders eller Lego dimensions bättre alternativ?

Rent prismässigt är de likvärdiga och spontant känns Skylanders som mer kompletta spel. Har dock inte testat årets version.

Lego Dimensions kommer att gå på hela tusenlappen så det känns lite väl dyrt kan jag nog tycka. Mina grabbar (5 och 6 år) gillar både Skylanders och Disney Infinity men då de tillhör Minecraft-generationen så kör de oftast hellre Disney Infinity då de kan bygga egna banor och leka runt på där. Skylanders är mer "från a till ö" även om det också är ganska kul.

Så är det så att du har barn och är nyfiken på vilket de gillar bäst så är det nog olika från barn till barn. Mina tjatar om Lego Dimensions enbart för att där finns Doctor Who men tusen spänn för grundspelet plus 300 för fler gubbar känns i värsta laget. ^^

1
Skriv svar