Mad Max - inte för alla.

Testpilot
Mad Max - inte för alla.

Då skall vi summera #Mad Max

Jag var lite osäker på om det skulle vara nåt kul men efter att köpt det riktigt billigt så tyckte jag att vatusan skitsamma , vi testar!

Det var kul! Verkligen ett spel i min smak.
Nu skall jag dra fram brasklappen och säga att alla har ju inte min smak särskilt då det gäller open-world spel.

Jag spelar enligt följande i de flesta openworldspel = Alla saker på kartan skall göras , det skall dammsugas och alla saker skall upptäckas.
Dock brukar jag alltid hitta saker som jag inte gör , saker som är omöjliga pga buggar i spelet eller saker som är helt enkelt för jäkla puckade eller enformiga.

Fanns saker i #Far Cry 4 jag hoppade då de var buggade och tråkiga , finns saker i de flesta spel som jag hoppat över då de inte varit möjliga.

Iallafall över till #Mad Max , i det spelet är det inbyggt i spelet att du måste gnida varendaste liten pryl på flera kartor för att låsa upp de bästa uppgraderingar du kan sätta på bilen.

Det är säkert många som inte gillar det , att de är tvungna att riva alla torn , invadera alla baser och desarmera alla minfält innan man klarar av det.

Men för mig , jag som kutat många timmar extra i fiendebaserna för att hitta 100% av alla saker i dem, jag som rensat alla små läger på skrot , uppgraderat alla baserna till max.
För mig är det inte nåt problem det hela med att låsa uppgraderingar bakom en sån sak.

Men , är det roligt?

Javisst , precis som sagts innan så är hela biten med bil-strider helt underbart kul. Konvojerna är särskilt roliga att ta sig an och jag önskade att det slumpades ut fler sådana .
Harpunen och alla vapen du har på bilen tillsammans med slow motion gör att du verkligen kan plocka isär motståndarna.

Synd nog har de inte utvecklat det till max , jag hade gärna sett lite av metoden att skala en lök för att ta ner fiender medan de har en lite spretig modell just nu men trots detta är det hiskeligt kul!

Stridsbiten på fot är inte lika rolig men det funkar helt okej.
Det är en ganska enkel metodik men kameran är sämre än Batman spelen.

I Batman flyger han automatiskt till nästa gubbe och vänder kameran till skillnad mot Mad Max och det gör att flytet försvinner lite och man får manuellt skapa en annan typ av flyt i striderna.

Miljöerna och baserna är grymt bra uppbyggda och det återanvänds väldigt få miljöer , finns dessutom en del helt unika , särskilt en liten bas ute i öknen som var helt unik och ingen annan såg likadan ut vilket verkligen fick mig att uppskatta arbetet de lagt ner.

På tal om miljöer , allt är såå grymt vackert ute i öknen. Oavsett om man susar fram i 200 blås i sin pimpade skrothög eller vandrar med gubben så är miljöerna i toppklass.
Stormarna som dyker upp är så klockrent våldsamma , man får verkligen känn på detta att naturen inte är nåt att leka med!

[ia=1100031; large]

Storyn däremot är ju rätt B , ganska kort är den också så man får ta det väldigt lugnt med huvudstoryn för att kunna hinna med allt annat runtomkring innan man kommer till sista uppdraget.

En annan sak som man MÅSTE nämna är att Mad Max är gjort av Avalanche , det är svenskar såklart och inte nog med det , de är BRA på PC.

De skämmer bort oss PC ägare med ett spel som i dagens urusla miljö där det släpps trasiga spel stup i kvarten så släpper de #Mad Max , som är slipat , buggfritt och som rullar snabbt och smidigt på alla typer av hårdvara.

Min maskin kunde ha det mesta på max och ändå flyta i 120fps med dippar ner till 90 som sämst och det gör en grym skillnad i känslan då man kör eller slåss.

Som slutsats , #Mad Max är ett bra spel men det passar inte alla.
Jag ser fram emot en Mad Max 2 där de slipat bort kanterna och utvecklat bil-striderna till max och kanske byggt en lite roligare story.

KIRI OUT!

#blogg

Medlem
Mad Max - inte för alla.

Tyckte det var ganska kul att samla och samla och samla typ

Medlem

Jag brukar få panik när det ska letas en massa och vändas på varje sten. I Mad Max gör detta inget.

Köper det på någon rea, men inte innan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Testpilot
Skrivet av walter_iego:

Köper det på någon rea, men inte innan.

Greenman Gaming hade 40% rabatt redan innan det släpptes

Råkade på en grymt skum bugg igår då jag skulle göra de sista 2 utposterna för att hitta alla saker.

TAB för att få fram kartan funkade inte!?
Startade om och resettade key bindings och annat utan resultat.

En snabb googlesökning hittade lösningen.

* Man skall gå ur sin bil och TANKA den?!

Jäpp , gjorde det och VIPS så fungerade TAB och få fram kartan igen! HUH?!

Märkligaste buggen på länge!

Medlem

För varje gång jag läser något om det här spelet så blir jag mindre sugen på att testa. Troligtvis kommer jag köpa det på någon Steamrea bara för att prova.

1
Skriv svar