Vaskning, systembolagsköer och midsommar - Sweden Simulator 2015 har allt!

Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Jag tänkte genast på det här spelet:
http://www.johannesrojola.com/msc/

Finsk 90-tals sommarsimulator.
Man kan till och med fylla kylaren på ett speciellt sätt

Klockrent! Tack för tipset!


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av waeress:
Skrivet av Slashgibber:

Jag surfar också reddit. Kan jag få ett jobb på FZ?

Att hitta information till artiklar är en del i att vara journalist ja. Vad är problemet med att hitta den på reddit?

Man kan alltid vänta två dagar, och skriva om den när alla andra skriver om den, efter att ha hittat den på Reddit.


signatur
Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Soulless:

Jag fattar inte…
Är detta ett hån mot svenska traditioner, en protest mot invandring eller bara ännu ett random meningslöst spel?

Ta dig inte på så jävla stort allvar

Förklara gärna hur min fråga får mig att framstå som att jag tar mig själv så "jävla stort allvar?"


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av umegatron:
Skrivet av Soulless:

Jag fattar inte…
Är detta ett hån mot svenska traditioner, en protest mot invandring eller bara ännu ett random meningslöst spel?

Inte överanalysera så där, de kanske bara vill göra en kul grej

Haha jo, det räknar jag med också, men just detta concept kändes lurigt nog för att kunna vara nån sorts politisk protest som kan vinklas i två skilda riktningar.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

- Knyta näven i fickan när grannen spelar hög musik, och sedan låtsas som ingenting när man ses i trappuppgången.

Medlem
Skrivet av Soulless:

Jag fattar inte…
Är detta ett hån mot svenska traditioner, en protest mot invandring eller bara ännu ett random meningslöst spel?

Protest mot invandring? Wtf?
Foliehatt much?

Medlem
Skrivet av Soulless:

Jag fattar inte…
Är detta ett hån mot svenska traditioner, en protest mot invandring eller bara ännu ett random meningslöst spel?

DÄR har du det!!! Nästa DLC expansion till Sweden simulator "Simulate how you can get offended by anything as a Swede!" <3

//
puss! oj.. ok... bli inte kränkt av min puss...
kram! inte? nä? ... ok ok...
VH... ?

älskar fredagar

phi
Medlem
Skrivet av ibib:

Några idéer inför Norrlands DLC:et:

* Köra längs långa skogsvägar på vintern och sen behöva tvärnita för att det står en massa slöa renar på vägen och slickar i sig vägsalt. Sen följer ett evigt (evigt på riktigt) zickzackande mellan renarna
* Dricka kaffe med grannen, inte säga så mycket och den som äter sista bullen förlorar

- Stycka en älg
- Köra snöskoter och stanna mitt i ingenstans, göra upp en eld och grilla korv
- Hembränning i garaget
- Roadtrip till Ikea i haparanda och sedan över finska gränsen och köpa billig alkohol och lakrits i Torneå
- Bada bastu och piska varandra med björkris
- Klyva ved i fyllan med en trubbig yxa
- Sparkrace i branta nedförsbackar

Jo, nog hade de vari nå de.

Medlem
Skrivet av waeress:
Skrivet av Slashgibber:

Jag surfar också reddit. Kan jag få ett jobb på FZ?

Att hitta information till artiklar är en del i att vara journalist ja. Vad är problemet med att hitta den på reddit?

http://blogg.vk.se/wp-content/uploads/oldblog/4840/images/man...


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:
Skrivet av waeress:
Skrivet av Slashgibber:

Jag surfar också reddit. Kan jag få ett jobb på FZ?

Att hitta information till artiklar är en del i att vara journalist ja. Vad är problemet med att hitta den på reddit?

http://blogg.vk.se/wp-content/uploads/oldblog/4840/images/man...

Attans, det var som att titta sig i spegeln. Har till och med en sjukt lik mustasch. Och jag har ofta blivit beskylld för att vara för allvarlig (men som jag är ser jag det självklart inte som en brist).

Ha en gó helg!

Gen
Medlem

Pga jämställdhetsfrågan borde alla karaktärer i spelet vara androgyner så att ingen blir kränkt gällande könsfrågor.

Skrivet av Satheus:

Vad är vaskning? Efter en google sökning så blev jag besviken. Slösa bara för att du har råd att slösa.. Vilket jävla sätt!

Skyll på stekarna, det är deras tradition.

Medlem
Skrivet av umegatron:

Norrmännen i Strömstad

precis vad jag tänkte, kö utanför bägge hela sommaren. (:

Medlem

Annars verkar "We Happy Few" bli den perfekta Sverige-simulatorn.

Medlem
Skrivet av Nehcrom:

Avvaktar till Stockholmsexpansionen som inkluderar bl.a. att trängas på tunnelbanan, komma sent till att hämta sina barn på dagis för att folk inte kan köra bil samt att få köa till derby på friends arena.

Stockholmarna brukar dock köa till sin egen arena.

Medlem
Skrivet av =FFM=FH:
Skrivet av Soulless:

Jag fattar inte…
Är detta ett hån mot svenska traditioner, en protest mot invandring eller bara ännu ett random meningslöst spel?

DÄR har du det!!! Nästa DLC expansion till Sweden simulator "Simulate how you can get offended by anything as a Swede!" &lt;3

//
puss! oj.. ok... bli inte kränkt av min puss...
kram! inte? nä? ... ok ok...
VH... ?

älskar fredagar

Suck, vart och varför tror du jag är kränkt av något här? (förutom då kanske hur snabbt och effektivt FZs läsare kan missuppfatta ett inlägg).

Jag undrade bara om det fanns ett politiskt syfte med spelet, såsom att "skapa debatt" vilket brukar kunna få folk att skapa/göra precis vad som helst.

Hitills har endast en svarat, resten har anklagat mig för att vara "kränkt" och försökt dumförklara mig. Begåvat.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av =FFM=FH:
Skrivet av Soulless:

Jag fattar inte…
Är detta ett hån mot svenska traditioner, en protest mot invandring eller bara ännu ett random meningslöst spel?

DÄR har du det!!! Nästa DLC expansion till Sweden simulator "Simulate how you can get offended by anything as a Swede!" &amp;lt;3

//
puss! oj.. ok... bli inte kränkt av min puss...
kram! inte? nä? ... ok ok...
VH... ?

älskar fredagar

Suck, vart och varför tror du jag är kränkt av något här? (förutom då kanske hur snabbt och effektivt FZs läsare kan missuppfatta ett inlägg).

Jag undrade bara om det fanns ett politiskt syfte med spelet, såsom att "skapa debatt" vilket brukar kunna få folk att skapa/göra precis vad som helst.

Hitills har endast en svarat, resten har anklagat mig för att vara "kränkt" och försökt dumförklara mig. Begåvat.

Med tanke på att det är en vr simulator så kan man nog utgå ifrån att det inte finns en politisk agenda bakom. Tror inte jag har sett någon simulator som har ett annat syfte än att simulera och lära.

Den närmaste slutsatsen borde väl vara att det är en/flera personer som vill lära sig något och har använt vardagen/sverige som mall i övningarna. Något dom alla kan relatera till och flöden som är lätta att dokumentera inför byggandet av simulatorn.

Undrar om det är bönderna som är på gatorna i Bryssel just nu som ligger bakom Farming simulator?

Jag, och tror jag andra, blev nog nyfikna på grunden till att du valde de exempel du gjorde till din första fråga. Dom låter väldigt långsökta i min mening. (Ja, förutom att det skulle vara ytterligare ett meningslöst spel då)

Medlem

Jag hade önskat att dem la till att köra barnvagn inne på ICA.

Jag hade inte stannat för något... Bara kört på.... No f**ks given.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Soulless:

Jag fattar inte…
Är detta ett hån mot svenska traditioner, en protest mot invandring eller bara ännu ett random meningslöst spel?

Ta dig inte på så jävla stort allvar

Förklara gärna hur min fråga får mig att framstå som att jag tar mig själv så "jävla stort allvar?"

Kan du inte se satiren i det här spelet så tar du dig på åt helvete för stort allvar.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Soulless:

Jag fattar inte…
Är detta ett hån mot svenska traditioner, en protest mot invandring eller bara ännu ett random meningslöst spel?

Ta dig inte på så jävla stort allvar

Förklara gärna hur min fråga får mig att framstå som att jag tar mig själv så "jävla stort allvar?"

Kan du inte se satiren i det här spelet så tar du dig på åt helvete för stort allvar.

Klart jag kan se satiren, men ibland ÄR det ju inte ens satir trots att de framstår som det. För helvete.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av waeress:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av =FFM=FH:
Skrivet av Soulless:

Jag fattar inte…
Är detta ett hån mot svenska traditioner, en protest mot invandring eller bara ännu ett random meningslöst spel?

DÄR har du det!!! Nästa DLC expansion till Sweden simulator "Simulate how you can get offended by anything as a Swede!" &amp;amp;lt;3

//
puss! oj.. ok... bli inte kränkt av min puss...
kram! inte? nä? ... ok ok...
VH... ?

älskar fredagar

Suck, vart och varför tror du jag är kränkt av något här? (förutom då kanske hur snabbt och effektivt FZs läsare kan missuppfatta ett inlägg).

Jag undrade bara om det fanns ett politiskt syfte med spelet, såsom att "skapa debatt" vilket brukar kunna få folk att skapa/göra precis vad som helst.

Hitills har endast en svarat, resten har anklagat mig för att vara "kränkt" och försökt dumförklara mig. Begåvat.

Med tanke på att det är en vr simulator så kan man nog utgå ifrån att det inte finns en politisk agenda bakom. Tror inte jag har sett någon simulator som har ett annat syfte än att simulera och lära.

Den närmaste slutsatsen borde väl vara att det är en/flera personer som vill lära sig något och har använt vardagen/sverige som mall i övningarna. Något dom alla kan relatera till och flöden som är lätta att dokumentera inför byggandet av simulatorn.

Undrar om det är bönderna som är på gatorna i Bryssel just nu som ligger bakom Farming simulator?

Jag, och tror jag andra, blev nog nyfikna på grunden till att du valde de exempel du gjorde till din första fråga. Dom låter väldigt långsökta i min mening. (Ja, förutom att det skulle vara ytterligare ett meningslöst spel då)

Ja det var långsökt måhända men folk verkar tro att jag själv uppfattade det som ett "hån mot svensk kultur" när poängen snarare var att det säkert finns andra som skulle kunna se det så.

Det finns väl många spel som vill väcka tanke och debatt kring ett ämne, dock kanske inte som sitt enda syfte men ändock.
Farming Sim har ju ett tydligt syfte och mål i spelet själv och såklart inte politiskt engagerande.
Men spel där man städar upp efter kemiska/radioaktiva utsläpp, där man ska ta sig levande ur WTC eller där man rent och slätt ska döda/tortera oskyldiga människor på gatan. Det är exempel på spel där jag skulle misstänka att det finns ett politiskt syfte bakom det hela.

Nasa försöker locka intresse för sin verksamhet via spel.

Amerikanska armen likaså.

Jag erkänner igen att det säkert var långsökt men FZ skrev "Genom detta initiativ kan våra svenska traditioner leva vidare" vilket självklart var på skoj och med glimten i ögat, som hela spelet är, men jag tycker inte det är konstigt att man frågar hurvida det kan finnas en politiskt ide bakom spelet isf?

Var och än till sitt, det roliga är ju att se hur man endast pga en liten textrad som varken uttrycker missnöje eller ilska får äran att bli stämplad som kränkt och att man tar sig på för stort allvar.
Alla vet verkligen bäst.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Var och än till sitt, det roliga är ju att se hur man endast pga en liten textrad som varken uttrycker missnöje eller ilska får äran att bli stämplad som kränkt och att man tar sig på för stort allvar.
Alla vet verkligen bäst.

Ja. Tyvärr blir väl många påverkade av det debattklimat som för närvarande råder i sociala medier och på vissa forum. Vet inte om man kan göra annat än att acceptera att det flyger ord och förhastade slutsatser åt alla håll

Trevlig helg!

Medlem
Skrivet av waeress:

Trevlig helg!

Du me!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av SorbP:
Skrivet av erson:

Längtar till Dlc´t Europe´s worst roads expansion pack.

Du har uppenbarligen aldrig besökt exempelvis england.

Faktiskt inte. Dock har jag besökt många och Sverige har sämre vägar överlag än vissa U-länder (asfalterade) Bor nära finska gränsen och det är fan som natt och dag.

Medlem
Skrivet av Fleshcutter:
Skrivet av Soulless:

Jag fattar inte…
Är detta ett hån mot svenska traditioner, en protest mot invandring eller bara ännu ett random meningslöst spel?

Protest mot invandring? Wtf?
Foliehatt much?

De hyllade ju inte invandringen och sade den kunde bota cancer, aids, och lite mer random åkommor. Alltså är de emot den!!! *svensklogik*


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av erson:
Skrivet av SorbP:
Skrivet av erson:

Längtar till Dlc´t Europe´s worst roads expansion pack.

Du har uppenbarligen aldrig besökt exempelvis england.

Faktiskt inte. Dock har jag besökt många och Sverige har sämre vägar överlag än vissa U-länder (asfalterade) Bor nära finska gränsen och det är fan som natt och dag.

Vi ska inte närmare in på det men det finns verkligen värre exempel. Är rätt imponerad hur bra vägar vi har när man tänker på landets yta mängden invånare och det bistra klimat... Främst vintern som sliter ordentligt på infrastruktur.


signatur

P.L.U.R

Inaktiv

Haha var kul å spruta champange på flickan's stjärt

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Fleshcutter:
Skrivet av Soulless:

Jag fattar inte…
Är detta ett hån mot svenska traditioner, en protest mot invandring eller bara ännu ett random meningslöst spel?

Protest mot invandring? Wtf?
Foliehatt much?

De hyllade ju inte invandringen och sade den kunde bota cancer, aids, och lite mer random åkommor. Alltså är de emot den!!! *svensklogik*

"Genom detta initiativ kan våra svenska traditioner leva vidare"

Nope ingen foliehatt, bara ett uppmärksammande hur det inte hade förvånat om det varit en liten främlingsfientlig indieutvecklare som gjort spelet.

Det är inte som att jag antog det utan ställde mest bara en fråga rent allmänt om varför folk lägger tid på sånt här.
Men svaret är väl dels för att de kan och dels som en del i teknikutveckling.

Men det är tydligen fler än jag som "tar sig själv på jävla stort allvar".


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

När kommer lapp-DLC:t? Jag vill skriva passivt aggressiva lappar åt mina grannar, och lämna arga lappar i tvättstugan.

Medlem

något saknas i bilden med systembolaget..ja just det en zigenare borde ju sitta vid porten.. och midsommardans utan barn..ok

12
Skriv svar