Modkit – Witcher 3-moddarna besvikna på CD Projekt

Medlem
Skrivet av nostatement:

Jag köper besvikelsen, såklart. Mod-sekterna är mäkta utbrett och wild hunt hade varit ett perfekt spel att få tweaka. Se till Skyrim vad moddarna kan göra med lite svängrum. Men att basha cdpr så pass hårt efter att ha avnjutit 200+ timmar av fantastiskt gameplay är ändå att gå över gränsen. Det hela låter som en en flicka som skriker att hon hatar sin mamma för att hon inte fick de dyra skorna utan fick nöja sig med gympaskor som alla andra. Med tanke på vad den sketna budgeten de byggde det hela på så tycker jag att man kan tona ner sitt rage-war.

Anser nog inte att de bashas så hårt. Anledningen till att många fortsatt tar upp det och diskuterar det är för att en del, exempelvis jag, har tröttnat på hur en del utvecklare lyfts upp till skyarna som gudsgåva till gamers vad den en gör. Medan andra utvecklare skulle sågas med fotknölarna på forumen om de ens kom i närheten av samma sak. Ifall folk slutade hitta på de mest bisarra ursäkterna till dem så skulle nog folk sluta såga dessa ursäkter också

Jag gillar starkt cd projekts spel, men har aldrig förstått hur de fått sitt rykte som att tänka på gamers, förutom deras åsikt i pirat frågan då.

Medlem
Skrivet av AHTF:
Skrivet av nostatement:

Jag köper besvikelsen, såklart. Mod-sekterna är mäkta utbrett och wild hunt hade varit ett perfekt spel att få tweaka. Se till Skyrim vad moddarna kan göra med lite svängrum. Men att basha cdpr så pass hårt efter att ha avnjutit 200+ timmar av fantastiskt gameplay är ändå att gå över gränsen. Det hela låter som en en flicka som skriker att hon hatar sin mamma för att hon inte fick de dyra skorna utan fick nöja sig med gympaskor som alla andra. Med tanke på vad den sketna budgeten de byggde det hela på så tycker jag att man kan tona ner sitt rage-war.

Anser nog inte att de bashas så hårt. Anledningen till att många fortsatt tar upp det och diskuterar det är för att en del, exempelvis jag, har tröttnat på hur en del utvecklare lyfts upp till skyarna som gudsgåva till gamers vad den en gör. Medan andra utvecklare skulle sågas med fotknölarna på forumen om de ens kom i närheten av samma sak. Ifall folk slutade hitta på de mest bisarra ursäkterna till dem så skulle nog folk sluta såga dessa ursäkter också

Jag gillar starkt cd projekts spel, men har aldrig förstått hur de fått sitt rykte som att tänka på gamers, förutom deras åsikt i pirat frågan då.

Att mena att man aldrig mer tänker köpa en produkt ifrån det företaget anser jag som lite oproportionerligt mycket bash. Men så är jag förstås inte en moddare heller. Och sen håller jag med dig fullständigt att man inte bör lyfta upp ett företag till de nivåerna. Ett företag vill tjäna pengar. Det är orsaken till att de existerar. Man ger spelarna vad spelarna vill ha enbart av den anledningen att det lönar sig i slutändan. Och med det i åtanke tycker jag att cdpr har skött sig ypperligt med tanke på pris och kvalité av produkt. Modkit är en icke lönsam investering... Uppenbarligen


signatur

In a world gone mad only a lunatic is truly insane

Medlem
Skrivet av nostatement:
Skrivet av AHTF:
Skrivet av nostatement:

Jag köper besvikelsen, såklart. Mod-sekterna är mäkta utbrett och wild hunt hade varit ett perfekt spel att få tweaka. Se till Skyrim vad moddarna kan göra med lite svängrum. Men att basha cdpr så pass hårt efter att ha avnjutit 200+ timmar av fantastiskt gameplay är ändå att gå över gränsen. Det hela låter som en en flicka som skriker att hon hatar sin mamma för att hon inte fick de dyra skorna utan fick nöja sig med gympaskor som alla andra. Med tanke på vad den sketna budgeten de byggde det hela på så tycker jag att man kan tona ner sitt rage-war.

Anser nog inte att de bashas så hårt. Anledningen till att många fortsatt tar upp det och diskuterar det är för att en del, exempelvis jag, har tröttnat på hur en del utvecklare lyfts upp till skyarna som gudsgåva till gamers vad den en gör. Medan andra utvecklare skulle sågas med fotknölarna på forumen om de ens kom i närheten av samma sak. Ifall folk slutade hitta på de mest bisarra ursäkterna till dem så skulle nog folk sluta såga dessa ursäkter också

Jag gillar starkt cd projekts spel, men har aldrig förstått hur de fått sitt rykte som att tänka på gamers, förutom deras åsikt i pirat frågan då.

Att mena att man aldrig mer tänker köpa en produkt ifrån det företaget anser jag som lite oproportionerligt mycket bash. Men så är jag förstås inte en moddare heller. Och sen håller jag med dig fullständigt att man inte bör lyfta upp ett företag till de nivåerna. Ett företag vill tjäna pengar. Det är orsaken till att de existerar. Man ger spelarna vad spelarna vill ha enbart av den anledningen att det lönar sig i slutändan. Och med det i åtanke tycker jag att cdpr har skött sig ypperligt med tanke på pris och kvalité av produkt. Modkit är en icke lönsam investering... Uppenbarligen

Håller med i allt det du säger. Den nivån du beskriver har ju helt klart en del sagt och tycker också det är överdrivet.

De flesta anmärker väl dock mest på att det är dåligt av CDPR. Vilket jag tycker stämmer, då grafik uttalandena var felaktiga och redkit sköttes inte smidigt av dem. Men alla bolag måste precis som privat personer kunna uttala sig felaktigt/missvisande ibland utan att bli hängda. Annars kommer vi inte ha några uttalanden alls förutom komplett meningslösa och så vill vi knappast ha det.

CDPRs produkter håller i allmänhet hög kvalité eller stöds till de har det (hint hint witcher 1). Det är det som jag tycker ska vara det som avgör. Den måttstocken används dock tyvärr inte för alla bolag på gaming forum

Medlem
Skrivet av Locktail:

Fan är världen på väg? Inte fasen köper man ett spel för att kunna modda det.

Varför inte det? Jag har gjort det flera gånger, men du påstår att det var fel? Förklara?

Medlem

"We are looking to..." betyder knappast "vi funderar på..." på precis samma sätt som "must not" inte betyder "behöver inte", utan snarare "får inte".

"these things, including x, y and z, blablabla" betyder inte samma sak som "these things, including, but not limited to, x, y and z"

Vissa uttryck är ganska svåra att översätta. "Looking to" betyder närmast "avser att" som redan sagts ovan. Man gör ju som man vill, jag har personligen aldrig spelat något av Witcher-spelen, men jag köper inte spel från företag som ljuger såhär för mig. Inte för att jag moddar, men det är en principsak, kan man inte hålla löften så ska man inte ge dem. Det lärde man sig när man var typ 12 så...

Kommer nog aldrig förstå mig på er som försvarar dessa lögner. Tror ni verkligen att företaget behöver er för att försvara deras lögner? Oavsett ja eller nej på den frågan blir min följdfråga: varför gör ni det? Företag som inte klarar av att stå på sina egna ben, fatta sina egna beslut, och sen överleva konsekvenserna av de besluten, förtjänar inte att överleva. Det är bara företag, kom igen liksom, det är inte värt ett skit utöver de produkter det kan leverera.

Och ni som anser att det är värt bonuspoäng/brownie points/goodwill för att ett företag patchar buggar och sådär i sitt spel efter release: Ett mer konsumentrationellt perspektiv att ta vore att anse att företaget är skyldigt dig dessa patchar efter problemen buggarna orsakade dig. Den dagen ett spel levereras helt buggfritt kommer jag anse att företaget inte längre är skyldig mig något. Tills dess kommer jag kräva det jag blev lovad.

Medlem

“Yes, yes, yes we will. There will be an editor,” Iwinski said. “For Witcher 2 we released it quite late. For Witcher 3 it will be faster.”

dvs han jämför här med Witcher 2's Redkit, så självklart antar alla att det är Redkit för TW3 han pratar om. Jag menar varför ens göra jämförelsen med RedKit annars, om det inte är det man tänkt släppa?

Hur än vissa fanboys vänder på det så har dom åter igen gjort fel här.


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Pierre:

Eller så nöjer man sig med vad man får för samma summa som en halv utekväll på stan.

Halv utekväll på stan? Består din utekväll av fyra öl och sen gå hem?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:
Skrivet av Pierre:

Eller så nöjer man sig med vad man får för samma summa som en halv utekväll på stan.

Halv utekväll på stan? Består din utekväll av fyra öl och sen gå hem?

Nja men räknade på 600 spänn, folk tror dom äger spelföretaget och allt runt om när dom köper ett så dyrt spel


signatur
123
Skriv svar