Modkit – Witcher 3-moddarna besvikna på CD Projekt

k3m
Medlem

RED säger så här "we are looking to release the REDkit sometime after the game launches for the modding community." Jag tolkar det här som att de funderar på att släppa REDkit efter spelsläppet. Inte att de ska släppa REDkit'et. Hade RED sagt så här i stället ( we will release the REDkit after release ), då hade det varit helt annat. Som vanligt så blir det upplopp pga att folk är idioter.

k3m
Medlem
Skrivet av Soulless:

Bästa sättet att få kritik är att bli populär.
CDPR och TW3 har nått så stor popularitet och framgång att folk inte kan hålla sig från att göra hönor av fjädrar.

Jag försvarar inte några lögner (detta framstår iof inte som något brutet löfte utan snarare en grusad förhoppning) och CDPR, likt ALLA utvecklare, kommer även de att förvränga sanningar om det kan gynna deras intresse. Tråkigt men inget konstigt eller ovanligt.

Jag hade gärna sett vad duktiga moddare kan göra med TW3 men om så aldrig sker så är jag inte det minsta missnöjd med TW3 och CDPR. Har många andra utvecklare jag hellre lynchar än dem.

En grusad förhoppning är precis vad det är. Det är inget löfte som brutits.

Medlem
Skrivet av k3m:

RED säger så här "we are looking to release the REDkit sometime after the game launches for the modding community." Jag tolkar det här som att de funderar på att släppa REDkit efter spelsläppet. Inte att de ska släppa REDkit'et. Hade RED sagt så här i stället ( we will release the REDkit after release ), då hade det varit helt annat. Som vanligt så blir det upplopp pga att folk är idioter.

Du är den andra med denna tolkning. Jag själv har aldrig sett den tolkning av "looking to". Looking to betyder enligt mig att man planerar att göra det. Jag tror aldrig jag sett en engelsk mening där man använder "looking to" för att mena att man funderar på att göra någonting.

Medlem

pallar inte att folk blir helt butthurt

Medlem
Skrivet av AHTF:
Skrivet av k3m:

RED säger så här "we are looking to release the REDkit sometime after the game launches for the modding community." Jag tolkar det här som att de funderar på att släppa REDkit efter spelsläppet. Inte att de ska släppa REDkit'et. Hade RED sagt så här i stället ( we will release the REDkit after release ), då hade det varit helt annat. Som vanligt så blir det upplopp pga att folk är idioter.

Du är den andra med denna tolkning. Jag själv har aldrig sett den tolkning av "looking to". Looking to betyder enligt mig att man planerar att göra det. Jag tror aldrig jag sett en engelsk mening där man använder "looking to" för att mena att man funderar på att göra någonting.

https://translate.google.se/#en/sv/We%20are%20looking%20to

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av AHTF:
Skrivet av k3m:

RED säger så här "we are looking to release the REDkit sometime after the game launches for the modding community." Jag tolkar det här som att de funderar på att släppa REDkit efter spelsläppet. Inte att de ska släppa REDkit'et. Hade RED sagt så här i stället ( we will release the REDkit after release ), då hade det varit helt annat. Som vanligt så blir det upplopp pga att folk är idioter.

Du är den andra med denna tolkning. Jag själv har aldrig sett den tolkning av "looking to". Looking to betyder enligt mig att man planerar att göra det. Jag tror aldrig jag sett en engelsk mening där man använder "looking to" för att mena att man funderar på att göra någonting.

https://translate.google.se/#en/sv/We%20are%20looking%20to

http://sv.bab.la/lexikon/engelsk-svensk/looking-to som jag nog litar mer på en google translate faktist :). Men jag kan förstås ha fel. Kan dock aldrig komma på ett läge jag hört en engelsman eller amerikan använda looking to. När de menar "kanske/funderar".

Medlem
Skrivet av AHTF:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av AHTF:
Skrivet av k3m:

RED säger så här "we are looking to release the REDkit sometime after the game launches for the modding community." Jag tolkar det här som att de funderar på att släppa REDkit efter spelsläppet. Inte att de ska släppa REDkit'et. Hade RED sagt så här i stället ( we will release the REDkit after release ), då hade det varit helt annat. Som vanligt så blir det upplopp pga att folk är idioter.

Du är den andra med denna tolkning. Jag själv har aldrig sett den tolkning av "looking to". Looking to betyder enligt mig att man planerar att göra det. Jag tror aldrig jag sett en engelsk mening där man använder "looking to" för att mena att man funderar på att göra någonting.

https://translate.google.se/#en/sv/We%20are%20looking%20to

http://sv.bab.la/lexikon/engelsk-svensk/looking-to som jag nog litar mer på en google translate faktist :). Men jag kan förstås ha fel. Kan dock aldrig komma på ett läge jag hört en engelsman eller amerikan använda looking to. När de menar "kanske/funderar".

Sidan du länkade till ger ju följande svar:
"Vårt team har meddelats att översättning av "looking to" saknas."

Det första användningsexemplet på den sidan du länkar till:
"The first is that thousands of Andalusian and Spanish families are looking to us."
"Först vill jag säga att tusentals andalusier och spanjorer håller ögonen på oss."

Ingen bra start direkt.

Då litar jag mer på min egen kunskap.

Medlem
Skrivet av AHTF:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av AHTF:
Skrivet av k3m:

RED säger så här "we are looking to release the REDkit sometime after the game launches for the modding community." Jag tolkar det här som att de funderar på att släppa REDkit efter spelsläppet. Inte att de ska släppa REDkit'et. Hade RED sagt så här i stället ( we will release the REDkit after release ), då hade det varit helt annat. Som vanligt så blir det upplopp pga att folk är idioter.

Du är den andra med denna tolkning. Jag själv har aldrig sett den tolkning av "looking to". Looking to betyder enligt mig att man planerar att göra det. Jag tror aldrig jag sett en engelsk mening där man använder "looking to" för att mena att man funderar på att göra någonting.

https://translate.google.se/#en/sv/We%20are%20looking%20to

http://sv.bab.la/lexikon/engelsk-svensk/looking-to som jag nog litar mer på en google translate faktist :). Men jag kan förstås ha fel. Kan dock aldrig komma på ett läge jag hört en engelsman eller amerikan använda looking to. När de menar "kanske/funderar".

Mer rent generelt använder de det uttrycker för något de vill göra.. inte något de med 100% kan göra

Medlem
Skrivet av Cnopt:

Nej men.. har CD Projekt lovat saker precis som många andra utvecklare gjort och inte hållt löftet? Vi sopar det under mattan eller hur?...

Hey, alla älskar ju CDP, vänta bara tills Cyberpunk kommer ut!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av aolbain:

Vilken annan utvecklare som helst hade blivit lynchade vid det här laget.

Absolut. Gamers är gnälliga idioter som inte kan läsa trots allt.

Faktum är att CDPR inte har brutit mot ett löfte. De har aldrig lovat att vi skulle få REDKIT till att börja med. De har lovat en enda grej, och den grejen har de levererat på: att de skulle se över möjligheterna för att släppa REDKIT. Det betyder inte att REDKIT är utlovat. Det finns oerhört många människor i den här tråden som borde sluta bete sig som self-entitled skitungar och istället gå tillbaka till högstadiet eftersom ni uppenbarligen inte kan läsa Engelska ordentligt.

Medlem

"When it rains it pours" som det brukar heta. Lögnerna från CDPR haglar tätt.

Medlem
Skrivet av kebbe:

"When it rains it pours" som det brukar heta. Lögnerna från CDPR haglar tätt.

Vilka lögner? Källa på påstående är relevant.

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av AHTF:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av AHTF:
Skrivet av k3m:

RED säger så här "we are looking to release the REDkit sometime after the game launches for the modding community." Jag tolkar det här som att de funderar på att släppa REDkit efter spelsläppet. Inte att de ska släppa REDkit'et. Hade RED sagt så här i stället ( we will release the REDkit after release ), då hade det varit helt annat. Som vanligt så blir det upplopp pga att folk är idioter.

Du är den andra med denna tolkning. Jag själv har aldrig sett den tolkning av "looking to". Looking to betyder enligt mig att man planerar att göra det. Jag tror aldrig jag sett en engelsk mening där man använder "looking to" för att mena att man funderar på att göra någonting.

https://translate.google.se/#en/sv/We%20are%20looking%20to

http://sv.bab.la/lexikon/engelsk-svensk/looking-to som jag nog litar mer på en google translate faktist :). Men jag kan förstås ha fel. Kan dock aldrig komma på ett läge jag hört en engelsman eller amerikan använda looking to. När de menar "kanske/funderar".

Mer rent generelt använder de det uttrycker för något de vill göra.. inte något de med 100% kan göra

Exakt. I sammanhanget betyder det att de vill göra det och tittar på om det är möjligt eller inte, och om det är logiskt att göra eller inte. De överväger möjligheten, om möjligheten finns.

Att använda det som grund för att påstå att CDPR ljuger är bisarrt

Medlem

CDPR har gått från att vara en av de mest respekterade utvecklarna till de minst respekterade. riktigt sorgligt att se vad pengar och kommersiellisering gör med människor.. 8 patchar är släppta och spelet är fortarande en enda buggig röra, bl.a så är vattnet numera helt platt för mig och många andra.

Bara en vecka innan spelet släpptes så lovade CDRP dyrt och heligt att det inte var några nedgraderingar, för att någon vecka efter spelet var släppt säga att de övergav den mer avancerade renderingsmotorn för över 2 år sedan (men de fortsatte visa bilder från denna snyggare motor, bara någon månad från release).

Sen hade de även mage att beskylla fansen för att jämföra ett ofärdigt spel med det färdiga, när det ju var dom själva som hela tiden sa att spelet skulle se betydligt BÄTTRE ut än vad det gjorde i de äldre filmerna och screenshotsen.

Nä detta är helt klart det sista spel jag köper från dessa skojare, om lagarna fungerade som de skulle för spel så skulle de varit bötfällda..

Tråkigt att se fanboys försvara detta beteende, det kommer inte göra nästa spel bättre, tvärtom.


signatur
Medlem

Seriöst, det här börjar låta som en diskussion på facebook mellan religiösa och ateister eller något.

CDPR är ingen gudomlig entitet som är ofelbar. Ja, de är bland de bättre utvecklarna som finns MEN de har ändå gjort en tabbe i det här läget.
Varför inte bara tänka typ... "Det var dumt av de att säga nåt sånt och sen inte göra det"? Man måste ju kunna se fel även hos saker man älskar?

Klart som fan vissa blir riktigt besvikna som hoppades på ordentligt modstöd som de mer eller mindre lovat, och klart som fan vissa inte bryr sig för att de är nöjda med spelet.

Världen går inte under för det.

CDPR är topp 10/5/3/whatever bland utvecklarna till PC, ändra siffra eller vad ni tycker själva
Men de gör fel de med.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av kebbe:

"When it rains it pours" som det brukar heta. Lögnerna från CDPR haglar tätt.

Vilka lögner? Källa på påstående är relevant.

Vad vinner du på att försvara en utvecklare som varken håller sitt ord samt ljuger sina kunder rätt upp i ansiktet? (Dagarna innan release: "Grafiken är inte nedgraderad", två veckor efter release: "Grafiken är nedgraderad")

CDPR är värre än Ubi och EA tillsammans.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av kebbe:

"When it rains it pours" som det brukar heta. Lögnerna från CDPR haglar tätt.

Vilka lögner? Källa på påstående är relevant.

Vad vinner du på att försvara en utvecklare som varken håller sitt ord samt ljuger sina kunder rätt upp i ansiktet? (Dagarna innan release: "Grafiken är inte nedgraderad", två veckor efter release: "Grafiken är nedgraderad")

CDPR är värre än Ubi och EA tillsammans.

Helt klart, och extra tråkigt då man respekterade dessa utvecklare förr.. De beter sig rent av grisigt. Det är ju en sak om det blir fel en gång, dålig kommunicering osv, men det är ju inte riktigt det vi pratar om alls. Vi snackar om utvecklare som ljuger rakt ut, utan att bry sig om ifall de måste ta tillbaka det veckan efteråt. Haha, otroligt lågt, och på så många nivåer och så många ggr nu. De förtjänar all skit de får, och mer därtill.


signatur
Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av kebbe:

"When it rains it pours" som det brukar heta. Lögnerna från CDPR haglar tätt.

Vilka lögner? Källa på påstående är relevant.

Vad vinner du på att försvara en utvecklare som varken håller sitt ord samt ljuger sina kunder rätt upp i ansiktet? (Dagarna innan release: "Grafiken är inte nedgraderad", två veckor efter release: "Grafiken är nedgraderad")

CDPR är värre än Ubi och EA tillsammans.

Du kan med andra ord inte bevisa att de har ljugit? Självklart visste jag att du inte kunde bevisa det, eftersom det inte stämmer, men det är intressant att se dig fortsätta spä på myterna.

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Du kan med andra ord inte bevisa att de har ljugit? Självklart visste jag att du inte kunde bevisa det, eftersom det inte stämmer, men det är intressant att se dig fortsätta spä på myterna.

Är du på riktigt? Jag följde TW3 sedan starten, sett alla screenshots som släppts, läste alla intervjuer.

http://www.pcgamer.com/cd-projekt-promises-no-visual-downgrad...

här säger dom att det absolut inte är någon downgrade OCH att det kommer se bättre ut. Detta sade man ända till en vecka innan släpp.. När spelet var släppt gick man ut med att det var en stor downgrade i och med att man to.m bytt till en ny motor.

En av de mer slående jämförelserna som finns är väl detta screenshot:

http://i.imgur.com/JjyfctD.png

Det finns ju utvecklare som ljugit förr om sånt här, men inte till denna grad, och de har iaf haft vett att säga sanningen och inte hållt på och dragit samma vals ända tills spelsläppet för att sen säga "okej, vi bytte till en annan motor".

http://www.eurogamer.net/articles/2015-05-19-cd-projekt-red-t...

här erkänner CDPR deras lögner rakt av, i en senare intervju:

"If you're looking at the development process," Iwinski begins, "we do a certain build for a tradeshow and you pack it, it works, it looks amazing. And you are extremely far away from completing the game. Then you put it in the open-world, regardless of the platform, and it's like 'oh shit, it doesn't really work'. "

Ha i åtanke att de flera ggr sagt att spelet kommer se bättre ut, vid release. te.x i den första artikeln jag länkar till, men även i andra intervjuer (googla).

"Maybe it was our bad decision to change the rendering system," he mulls, "because the rendering system after VGX was changed."

VGX trailern släpptes 2013. Bilder från denna äldre renderingsmotor visade man ända fram till release i stort sett (fram till 1 mån innan release, sen började man släppa de riktiga bilderna, varvid klagomålen från de som följt spelet från start började strömma in och CDRP svarade då oss "nej, absoult ingen downgrade!".. kolla in gamespot galleriet te.x, man ser tydligt att det är en annan motor (ljuset är HELT annorlunda, mycket bättre ljus på LODs osv osv), man kan även se där när bilderna släpptes officiellt.

För andra produkter så hade man fällts för falsk marknadsföring. Tyvärr fungerar det ännu inte så för spel, då kan man ljuga konsumenterna rakt i ansiktet.


signatur
Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av kebbe:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av kebbe:

"When it rains it pours" som det brukar heta. Lögnerna från CDPR haglar tätt.

Vilka lögner? Källa på påstående är relevant.

Vad vinner du på att försvara en utvecklare som varken håller sitt ord samt ljuger sina kunder rätt upp i ansiktet? (Dagarna innan release: "Grafiken är inte nedgraderad", två veckor efter release: "Grafiken är nedgraderad")

CDPR är värre än Ubi och EA tillsammans.

Du kan med andra ord inte bevisa att de har ljugit? Självklart visste jag att du inte kunde bevisa det, eftersom det inte stämmer, men det är intressant att se dig fortsätta spä på myterna.

Vurt gav tillräckligt med länkar angående den grafiska nedgraderingen ovan. Här kommer (ytterligare) en länk om REDkit:

http://wccftech.com/witcher-3-mod-support-tools-confirmed-cd-...

Medlem

De vanligaste argumentet från fanboys när man kommer med bevisen är alltid de samma, så jag kan lika gärna svara på en gång

JA, spelet är forfarande snyggt. JA det är ett bra spel. Det spelar ingen roll, det är inte vad det handlar om eller vad som diskuteras. Det är inget ARGUMENT att säga att det är bra spel, när det inte är vad som diskuteras.

Jämför med att du beställer en pizza. Pizzabagaren säger "ja absolut, det är 10 olika ingredienser i denna inbakade pizza, vi har mottagit över 30 olika priser för vår pizza så givetvis håller vi vad vi lovar, vi har to.m förbättrat den sedan dess." Du får din pizza och den är visserligen god, men du märker att det bara är 2 ingredienser. Pizzabagaren tror helt enkelt här att han ska komma undan eftersom de fixat förtroendet men skiter egentligen i kunden.

Tycker inte heller att argument så som "ja men det är ju bara x antal kronor, inget att käbbla om.". Samma med en pizza, den är inte så dyr den heller, men inte ska man komma undan med att ljuga för det. Det är inte bara pengarna det handlar om.

Sen är det dåligt att man släppt 8 patchar och att att spelet forf. är otroligt buggigt, speciellt grafiskt. Enda hållhaken vi har är att de inte tänkt lägga ned så de kommer iaf vara relativt tvingade till att fortsätta patcha..


signatur
Medlem

Man blir nästan mörkrädd när man läser alla kommentarer här på fz. Som någon annan nämnde, det börjar se ut som en religiös diskussion på facebook.

Medlem

I'm looking to stop posting in this thread sometime after this post. Kommer jag sluta posta eller kommer jag att fortsätta eller menar jag att jag kommer sluta men vet inte när?

Medlem
Skrivet av Gullet:

Man blir nästan mörkrädd när man läser alla kommentarer här på fz. Som någon annan nämnde, det börjar se ut som en religiös diskussion på facebook.

haha, men om ämnet är för involverande och för djupgående så är det väl kanske så enkelt att det är ett ämne som inte intresserar dig speciellt? det där argumentet kan ju appliceras på precis allt som inte intresserar en, men kanske intresserar andra (jobbar själv med spel och grafik).


signatur
k3m
Medlem
Skrivet av vurt:

CDPR har gått från att vara en av de mest respekterade utvecklarna till de minst respekterade. riktigt sorgligt att se vad pengar och kommersiellisering gör med människor.. 8 patchar är släppta och spelet är fortarande en enda buggig röra, bl.a så är vattnet numera helt platt för mig och många andra.

Bara en vecka innan spelet släpptes så lovade CDRP dyrt och heligt att det inte var några nedgraderingar, för att någon vecka efter spelet var släppt säga att de övergav den mer avancerade renderingsmotorn för över 2 år sedan (men de fortsatte visa bilder från denna snyggare motor, bara någon månad från release).

Sen hade de även mage att beskylla fansen för att jämföra ett ofärdigt spel med det färdiga, när det ju var dom själva som hela tiden sa att spelet skulle se betydligt BÄTTRE ut än vad det gjorde i de äldre filmerna och screenshotsen.

Nä detta är helt klart det sista spel jag köper från dessa skojare, om lagarna fungerade som de skulle för spel så skulle de varit bötfällda..

Tråkigt att se fanboys försvara detta beteende, det kommer inte göra nästa spel bättre, tvärtom.

Sluta överdriva! De ljög om några grafiksaker. Fast i början var det oavsiktligt. Sedan la de till fler detaljer. De märkte då att konsolerna klarar inte det här. Att de därefter hållit tyst till efter släpp är fel. Fast inget mega fel, spelet är gudomligt snygg. REDkit har de dock inte lovat.

Medlem

@k3m

Nej, de har ju faktiskt ljugit om en mängd grejer, om du hängt med lite.

De använde avsiktligt screenshots från en motor de övergav för 2 år sedan, ända fram till release (1 mån. ifrån).. Vi snackar om grova nedgraderingar vad gäller shaders (helt annan renderingsmotor) samt to.m negraderingar vad gäller geometri på te.x byggnader (finns bevis i screenshots om man googlar). Sen skröt dom flera ggr om att spelet skulle ha exakt 0 (noll) fetch quests, vilket också är en grov lögn.

Ang. RedKit så jo, ", Marcin Iwinski confirmed that there will be mod support for the Witcher 3, including a toolset like REDkit."

Det finns andra utvecklare som inte heller varit perfekta, men detta är faktiskt värre än vad jag någonsin sett. Inte ett öre till kommer dom få från mig, hoppas många inser vilka skojare detta är..


signatur
Medlem
Skrivet av Bennii:

Man kan ju dock försvara CD Projekt med att citatet "we are looking to release the REDkit sometime after the game launches" är långt ifrån ett löfte. "We are looking to" kan ungefär översättas med "vi funderar på".

Men självklart tråkigt för de som köpte spelet i tron att det var Elder Scrolls.

Nja, "We are looking to..." översätts bäst med "Vi avser att..."

Säger man "Looking to" så meddelar man att något är mer än en idé, det är något man ser framför sig, något man avser att göra - något som är planerat.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem

Fan är världen på väg? Inte fasen köper man ett spel för att kunna modda det.

Medlem

Jag köper besvikelsen, såklart. Mod-sekterna är mäkta utbrett och wild hunt hade varit ett perfekt spel att få tweaka. Se till Skyrim vad moddarna kan göra med lite svängrum. Men att basha cdpr så pass hårt efter att ha avnjutit 200+ timmar av fantastiskt gameplay är ändå att gå över gränsen. Det hela låter som en en flicka som skriker att hon hatar sin mamma för att hon inte fick de dyra skorna utan fick nöja sig med gympaskor som alla andra. Med tanke på vad den sketna budgeten de byggde det hela på så tycker jag att man kan tona ner sitt rage-war.


signatur

In a world gone mad only a lunatic is truly insane

Medlem

De har fortfarande kvar 2013 gameplay bilderna på steam. Tycker de borde uppdatera dem eftersom de visar något man inte får när man köper spelet.

123
Skriv svar