Diskussion: Vad tycker du om avsnittsbaserade spel?

Medlem

Funkar bra avsnitten släpps med jämna mellanrum och inte alltför lång tid emellan. Men det ska vara rätt spel också.

Medlem

Det enda avsnittsbaserade (förutom HL2) jag spelat är nog Alan Wake. Och det spelade jag nu under sommaren, så jag behövde inte vänta på nya avsnitt. Hur det känns vet jag alltså inte. Men jag tyckte det var ganska skönt med uppdelningen i avsnitt. Det gjorde att spelet fick ett antal naturliga delar som var lagom att spela 1-2 i sträck. Visst hände det att jag fick bryta mitt i, men generellt kunde jag planera mitt spelande så att jag skulle hinna klart ett avsnitt, vilket kändes bra. Dessutom kändes det som en TV-serie, på ett bra sätt. När jag satte mig ner för att spela så började det lugnt så att jag kom i stämning och avslutades också med en skön känsla. Så jag kommer definitivt testa fler avsnittsbaserade spel framöver.

Medlem

Jag gillar dom som får ett avslut.

*Kollar MYCKET surt på HL2: EP3 som aldrig blev av*

Medlem

För mig passar det oftast bra, episodtänket gör ju att spelen delas upp i delmål och känns mer genomförbara när man inte har så mycket tid för spel. Däremot tycker jag att det ska finnas fasta släppdatum, med ungefär en månads mellanrum.

Medlem

Brukar hålla mig tills alla delar är släppta av spelet och sedan köper jag dem på en gång.
TellTales spel är otroligt bra dock, mer interaktiv film än spel förvisso, men never the less så är de väldigt roliga.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Brukar hålla mig tills alla delar är släppta av spelet och sedan köper jag dem på en gång.
TellTales spel är otroligt bra dock, mer interaktiv film än spel förvisso, men never the less så är de väldigt roliga.

Är ett big fan av telltale men spelade precis igenom de 4 första episoderna av Life is Strange och tycker de har lyckats bättre med valmöjligheter i det spelet, förhoppningsvis så blir det lite konkurans så att telltale gör bättre o bättre spel.

12
Skriv svar