Köp Star Citizens senaste rymdskepp - det kostar bara drygt 4000 kr

Medlem
Skrivet av delli:

Som nån skrev de här är nog en fin bubbla.
Att man ens vågar lägga dom kulorna på ett spel med utvecklingsproblem och vad gör man om man tycker spelet suger?
Sitter man där med sin koloss.

Ser på SC med skepsis dom har dragit in sjukt mycket cash å frågan är hur slutprodukten blir kontra om dom bara fått in de som krävdes??

Som sagt jag hoppas dom överraskar till de positiva.

Folk ska sluta gnälla på dlc osv för de här spelet slår alla andra spel i den genren.

Ojoj lilla vän.. Du vet inte mycket om spel- eller mjukvaruutveckling, det är så tydligt som jag vet inte vad.. -ALLA- spel- och mjukvarutillverkare stöter på problem under utveckling av ny mjukvara, så är det bara. Vissa buggar löser man på 30 sekunder, andra tar flera månader. Att skriva mjukvarukod (dvs. det som blir programmet) är ungefär som att skriva en triologi fantasy-böcker, men om du gör en felstavning eller sätter ett kommatecken/punkt fel i en bok så kan ingen läsa hela triologin innan du lyckats fixa det.

Därmed inte sagt att allt är guld och gröna skogar och kommer bli fantastiskt redan imorgon, utvecklingsplanen verkar (enligt min uppfattning) vara något försenad (sett från när de fick överblick över vilken budget de faktiskt hade att jobba med, att jämföra med tidsplanen de hade när de trodde sig ha 2 miljoner dollar att utveckla för är varken relevant eller rättvist nu när de har 70+ miljoner dollar som de facto är öronmärkta för spelets utveckling och drift, att då inte göra om tidsplanen och använda åtminstone majoriteten av pengarna och längre tid till att utveckla ett bättre spel, det vore ju rent kriminellt).

Medlem
Skrivet av humancentipede:

cryengine 3 är jävligt utdaterad vid det här laget .. har inget att hämta mot unrealengine 4.

Har du spelat det? jag har.. ser sjukt ut..bland dom mest detaljerade faktiskt..och hur ska dom lyckas göra som No man Sky att kunna landa på planeter som har fullt med liv i unreal 4? spelet är i demo fas som kanske är 1/100 av full game, och tar "bara" så där 50 GB..
4k demo: https://www.youtube.com/watch?v=smrAa-uKKQs

Medlem
Skrivet av joeh:
Skrivet av humancentipede:

cryengine 3 är jävligt utdaterad vid det här laget .. har inget att hämta mot unrealengine 4.

Har du spelat det? jag har.. ser sjukt ut..bland dom mest detaljerade faktiskt..och hur ska dom lyckas göra som No man Sky att kunna landa på planeter som har fullt med liv i unreal 4? spelet är i demo fas som kanske är 1/100 av full game, och tar "bara" så där 50 GB..
4k demo: https://www.youtube.com/watch?v=smrAa-uKKQs

Den där filmen va ju rätt nice. Fan va jag hoppas på Star Citizen men känner fan oro hela tiden

Medlem
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av joeh:
Skrivet av humancentipede:

cryengine 3 är jävligt utdaterad vid det här laget .. har inget att hämta mot unrealengine 4.

Har du spelat det? jag har.. ser sjukt ut..bland dom mest detaljerade faktiskt..och hur ska dom lyckas göra som No man Sky att kunna landa på planeter som har fullt med liv i unreal 4? spelet är i demo fas som kanske är 1/100 av full game, och tar "bara" så där 50 GB..
4k demo: https://www.youtube.com/watch?v=smrAa-uKKQs

Den där filmen va ju rätt nice. Fan va jag hoppas på Star Citizen men känner fan oro hela tiden

Vi sitter i samma båt här;) allt man kan göra är att hoppas att detta projekt blir som dom utlovar.. det kommer bli när det e klart for sure bland det största spelen som ngnsin släppts. Mkt buggar för dom att fixa, men det jag spelat i nuläget är jävligt lovande.. med en fet joystick och VR så kommer detta bli något du inte spelat tidigare..

123
Skriv svar