E3 2015, en sammanfattning

Medlem
E3 2015, en sammanfattning

Ja, så vad säger man. E3 2015 är över, och frågar ni mig ser det ut som vi har ett upptaget år framför oss. För min del så lämnar mässan mig allt annat än besviken då jag tycker att det finns en hel del titlar framöver som ser intressanta ut. Jag tänkte mig att jag skulle försöka mig på att lista dem nedan, samt inkludera en trailer åt er för smidig åtkomst.

#Fallout 4
Har någon av er missat det här, shame Detta är the game of games i år, och behöver nog ingen vidare introduktion från min sida. Ytterligare kommentarer kring trailern/presentationen i sig hittar ni i ett tidigare inlägg här: [http://www.fz.se/bloggar/ssrr/20150615/10e-november-galler-de...] Och ja, jag kommer att spela #Fallout: Shelter också, men det är inte riktigt samma hype där. Mer som en tröstnapp i väntan på "det riktiga spelet".

#Rainbow Six: Siege

En i övrigt fantastisk spelserie får en uppföljare, som tillsynes verkar vara 100% fokuserad på Co-Op och kommunikation spelarna emellan. Ojojoj vad många långa nätter med grabbarna

#XCOM 2

Yes! Vi får även den här efterlängtade uppföljaren. Jag lyckades plöja ner en hel del timmar redan i ettan. Det är svårt, det är turn-baserat och har mycket stort omspelningsvärde. Det bästa med ettan är ju att man har fått till en kombination av squadbaserat stridsspel och basebuilding/strategi. Det är ju lite annorlunda, men #XCOM: Enemy Unknown gör det riktigt bra. Så vi hoppas att 2:an gör det lika bra om inte bättre, och jag har ingen anledning att tro något annat. Jag gillar redan twitchen de har fått till i spelet, där de invaderande utomjordingarna faktiskt lyckades ta över jorden och hjärntvätta dess befolkning. XCOM är nu en underjordisk motståndsrörelse istället för en försvarsstyrka, vilket jag verkligen tror kan flytta storyn i rätt riktning och berika gameplayen.

#Hitman: Agent 47

Allvarligt talat, vem har inte saknat Agent 47 och lite vanligt hederligt lönnmörderi? Har själv spelat serien ända sedan #Hitman: Codename 47 och tycker att det är riktigt trevliga spel. Tyvärr föll dock inte #Hitman: Absolution mig riktigt i smaken, då jag tyckte spelet tappade känsla till förmån för teknisk utveckling. Dock hoppas jag att nästa spel i serien har kommit ikapp, och att jag har många timmars underhållning att se fram emot. Tyvärr visades ju bara en teatralisk trailer på E3, den hittar ni nedan, sen får vi hoppas att vi får se gameplay så snart som möjligt.

#Just Cause 3

Explosioner...STORA explosioner. Me like Utvecklarna själva säger sig ha spenderat en hel del tid på just den förstörelsen i spelet, vilket jag inte har någon som helst anledning att tvivla på. De tidigare 2 spelen har varit väldigt underhållande, och det ser ut som att det kommer att hålla i sig även i 3:an. NU är det bara att hoppas att de inte har tappat hela storyn till förmån för saker som smäller. Även stora explosioner blir tråkiga efter sjuttonde gången du utför dem, om det inte har något faktiskt syfte. Men jag håller tummarna för #Just Cause 3, och tror att det kommer att bli riktigt bra. Tyvärr har ju utvecklarna hittills inte velat svara på annat än frågor kring explosioner, men jag är säker på att spelet innehåller mer än så.

#Ghost Recon: Wildlands

Det här spelet är nog årets överaskning, och definitivt en positiv sådan. Det bästa av allt: Det luktar Co-Op lång väg. Squad-baserad actionknarkbaronsmördande at its peak! Dock är ju spelet fortfarande Pre-Alpha, så det lär ju dröja innan vi faktiskt får spela det. Ser verkligen fram emot det här spelet och ska försöka följa utvecklingen så gott jag kan.

#Mad Max

Ja, jag kommer testa det. Inte så mycket för att jag är särskilt imponerad av det vi fick se på E3, utan tycker snarare att man kunde ha gjort så mycket mer med temat Mad Max. Utan jag kommer att testa det för att det är post-apokalyptiskt (and i löööv it) och det heter Mad Max (vilket är en av de bästa filmserier som någonsin gjorts). Så jag testar, absolut, men jag är tveksam till att jag kommer lägga så jättemycket tid på det. Men men, jag hoppas verkligen att jag har fel, och att det är riktigt bra. Det enda som egentligen riktigt tilltalar är väll möjligheten att modifiera bilarna, och bygga något riktigt fränt.

Det får väll summera årets E3 för min del. Finns en del andra titlar som också kan vara värda att testa, men ovan har ni väll de där jag och Russinet kommer att lägga mest krut som det ser ut just nu. Vad säger ni, är det något jag har missat som jag borde ta en närmare titt på? Vad är ser du fram emot mest under kommande år?

War, war never changes

//Sviskonet

#blogg


signatur

Because war, war never changes
//Sviskonet

Testpilot
E3 2015, en sammanfattning

Dishonored 2 och Deus Ex : Mankind divided är lir som kommer 2016 som jag ser fram emot.

Men håller med om att Fallout 4 och XCOM 2 ligger där och frestar som smaskiga godbitar!

Ghost Recon såg riktigt trevligt ut också faktiskt , ganska överraskande bra!

1
Skriv svar