Älskat spelläge skrotat i Halo 5

Robot
Älskat spelläge skrotat i Halo 5

Det kommer att bli väldigt ensamt i spelsoffan...

#halo-combat-evolved, #343-studios, #halo-5-guardians


Medlem
Älskat spelläge skrotat i Halo 5

Jaha, då var en 14 år lång tradition över för mig och en polare som har kört co-op på delad skärm otaliga gånger sedan det första spelet. Det är liksom vad Halo ÄR för mig.

Medlem

Det är väl bara att sänka FPSen när man kör split/screen.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

TVI VALE! Jag har då åtminstone lagt ned mer än halva tiden i Halo på split-screen.

Medlem

Tack till alla som tjatar om 60fps! Nu blir jag äntligen av med coop. Det är ju inte det som gjort spelet så roligt precis.

Tar hellre stabila 30fps än att bli av med delar av spelet. Detta är helt sjukt. Mycket tråkigt!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Jaha, då var en 14 år lång tradition över för mig och en polare som har kört co-op på delad skärm otaliga gånger sedan det första spelet. Det är liksom vad Halo ÄR för mig.

Håller med. Möjligheten att spela hela kampanjen med en polare är ju en av de viktigaste skillnaderna mellan Halo och andra spel, i alla fall i mitt tycke.

Skrivet av Pretorian24:

Det är väl bara att sänka FPSen när man kör split/screen.

Precis. Sänk grafiken eller FPS i co-op läget? Förstår att de vill att spelet ska ha samma flyt i alla spellägen, men sänk antalet partiklar på skärmen tillräckligt för att det ska kunna flyta på i 60?
Skärmen är ju dessutom delad på hälften, så man ser ju ändå inte detaljerna lika bra. Tror precis varenda människa skulle ha förståelse för det - om alternativet var inget co-op alls.

edit: stavfel

Medlem

Är bara en fin ursäkt för att få folk att köpa 2x kopior och 2x konsoler för att lira tillsammans.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Ska ja vara helt ärlig med er så tror jag att det handlar mer om att kränga en till kopia av spelet!

För inte så länge sen kunde man köra många spel coop i splitscreen och mm men idag är är det mer eller mindre kört.

Varför? Jo för att på det sättet kränger dom ett spel mer på dom spel man vill köra coop hemma i soffan med polaren.

Tex gjorde jag och kompisen det naiva misstaget som man så sällan gör nuförtiden att köpa Dying Light och tro att det skulle gå att köra coop i splitscreen. Föga förvånat så märkte vi att det inte var så fallet. Nu får han köpa en kopia av spelet så att vi ska köra det i coop eftersom vi verkligen är sugna på det. Likadant är det med Far Cry 4. Jag gillar kampanjen men hur mycket roligare är det inte att ränna runt med kompisen coop och leka runt. Köper det spelet också mycket för coop än bara för singleplayerkampanj.

Visst nånstans handlar det säkert mycket om 60 fps! Men tänk! Hur många mer kopior tror ni speltillverkare inte kränger idag pga av denna ursäkten. Sen hur många spel som så kallat skulle ha 60 fps på dom nya nextgen konsolerna idag har fått 60 fps? Inte många!

Medlem

Jag tycker det var en otroligt dålig motivering.

Man ska inte låta känslorna ta över men det känns som att 343/MS vill säkra att varenda människa köper en egen kopia av spelet istället för att kunna lira hos sina polare.
Pengar, pengar, pengar!

Känns skittråkigt.

Att sitta i soffan och spela Halo med polarna har varit det som fått mig att ständigt välja Xbox före Playstation...suck...

Medlem

Får helt enkelt köra mcc med polarna

Medlem

Men va f*n! skrota nåt annat vad som helst utom just det!!! Story mode co-op är för mig det största/starkaste köp argumentet på ALLA spel!

Medlem

Cortana vrider sig i sin grav...

Vad mer kan de ha pajat tro?

Avstängd

Meh! Typ viktigaste funktionen!

Inaktiv

Det här är fan sjuukt dåligt, detta måste ändras.

Medlem

Och så måste man ha det satans live gold också eller?! Fan det här blir dyrt! Vem fan bryr sig om 60fps?!! Har fungarat bra utan hittills?

Inaktiv

Tror rätt många bryr sig om 60 fps när det gäller rankade matcher Online men jag kan förstå att den inte klarar av 60 fps med splitscreen, det accepterar nog dom flesta människor också.

Medlem
Skrivet av soyd:

Men va f*n! skrota nåt annat vad som helst utom just det!!! Story mode co-op är för mig det största/starkaste köp argumentet på ALLA spel!

Story coop finns ju fortfarande kvar, sluta gråt.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Inaktiv

Fz, ni är lika förutsägbara som en stor påse skit. Efter den stora artikeln så lyfter ni bara fram det negativa och ignorerar allt annat.

Över 20 kartor vid lansering och över 15 kartor som GRATIS DLC för att inte splitta communityt.

Ni är så jävla patetiska.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av soyd:

Men va f*n! skrota nåt annat vad som helst utom just det!!! Story mode co-op är för mig det största/starkaste köp argumentet på ALLA spel!

Story coop finns ju fortfarande kvar, sluta gråt.

local?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Bullshit... enkel bortförklaring för att sälja fler spel, konsoller och Live-konton. Även om INGEN brytt sig ett skit om ifall spelet var i 60 eller 30 fps så hade det här gått igenom, bara med en annan ursäkt. Som sagts innan så finns det andra kompromisser man kan göra och de flesta skulle acceptera att splitscreen skulle bli 30fps, istället för att ta bort en av dom mest erkänt älskade funktionerna. Ett företag som på riktigt bryr sig om sina fans skulle löst detta annorlunda.
Spelföretag/publishers generellt sett skiter fullständigt i vad vi vill ha om de ser att de skulle tjäna mer pengar på motsatsen. Det är den stora risken med stora franchises med miljontals trogna fans sen många år tillbaka som Halo, CoD mm. De vet att de kommer sälja hur många ex som helst oavsett vad de gör så varför anstränga sig och lägga ner mer tid/pengar än vad man absolut måste? Man kan t.o.m. göra sig lite ovän med de flesta, visst dom kommer gnälla fram till release men sen går de iaf och köper spelet... varje år... efter år... osv.

Det här är ju iofs inget nytt så vet inte varför så många är förvånade. Det är den värld vi lever i idag, tyvärr. Även om jag tror att om internet och alla de möjligheter som finns idag hade funnits redan på 80-talet så skulle de ha varit likadant då. Skål för utvecklingen...!


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Medlem

Jahap, COOP i soffan är ju enda anledningen varför man köper Halo ens.
såklart.. finns folk som verkligen tycker om multiplayern.. men soff coop är ju fan bäst.

Dåligt move.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Men, herregud vad ni grinar. Oh no! Ni måste lira via internet istället för något så förlegat som split-screen. Sjukt hemskt.

Inaktiv
Skrivet av Paiden:

Bullshit... enkel bortförklaring för att sälja fler spel, konsoller och Live-konton. Även om INGEN brytt sig ett skit om ifall spelet var i 60 eller 30 fps så hade det här gått igenom, bara med en annan ursäkt. Som sagts innan så finns det andra kompromisser man kan göra och de flesta skulle acceptera att splitscreen skulle bli 30fps, istället för att ta bort en av dom mest erkänt älskade funktionerna. Ett företag som på riktigt bryr sig om sina fans skulle löst detta annorlunda.
Spelföretag/publishers generellt sett skiter fullständigt i vad vi vill ha om de ser att de skulle tjäna mer pengar på motsatsen. Det är den stora risken med stora franchises med miljontals trogna fans sen många år tillbaka som Halo, CoD mm. De vet att de kommer sälja hur många ex som helst oavsett vad de gör så varför anstränga sig och lägga ner mer tid/pengar än vad man absolut måste? Man kan t.o.m. göra sig lite ovän med de flesta, visst dom kommer gnälla fram till release men sen går de iaf och köper spelet... varje år... efter år... osv.

Det här är ju iofs inget nytt så vet inte varför så många är förvånade. Det är den värld vi lever i idag, tyvärr. Även om jag tror att om internet och alla de möjligheter som finns idag hade funnits redan på 80-talet så skulle de ha varit likadant då. Skål för utvecklingen...!

Det är därför alla dlc-kartor är gratis eller? Minst 37 kartor, säg något spel idag som kan toppa det.

Medlem
Skrivet av Törstig:

Fz, ni är lika förutsägbara som en stor påse skit. Efter den stora artikeln så lyfter ni bara fram det negativa och ignorerar allt annat.

Över 20 kartor vid lansering och över 15 kartor som GRATIS DLC för att inte splitta communityt.

Ni är så jävla patetiska.

Och där blev det lite gråt från en fanboy.

FZ har knappast en skyldighet att marknadsföra Halo. Däremot har dem en skyldighet att framföra nyheter. Jag tycker detta har mer nyhetsvärde än någonting som hänt med Halo sedan 2004.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Men, herregud vad ni grinar. Oh no! Ni måste lira via internet istället för något så förlegat som split-screen. Sjukt hemskt.

Låter som att du inte har några vänner, och jag kan förstå, när säger sånt där, <3


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Inaktiv
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av Törstig:

Fz, ni är lika förutsägbara som en stor påse skit. Efter den stora artikeln så lyfter ni bara fram det negativa och ignorerar allt annat.

Över 20 kartor vid lansering och över 15 kartor som GRATIS DLC för att inte splitta communityt.

Ni är så jävla patetiska.

Och där blev det lite gråt från en fanboy.

FZ har knappast en skyldighet att marknadsföra Halo. Däremot har dem en skyldighet att framföra nyheter. Jag tycker detta har mer nyhetsvärde än någonting som hänt med Halo sedan 2004.

Är du blind i hela ansiktet eller? Det är ganska uppenbart att de valde att slita ut alla nyheter från Game Informers artikel och skapa en enbart negativ nyhet av allt.

Medlem
Skrivet av Törstig:
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av Törstig:

Fz, ni är lika förutsägbara som en stor påse skit. Efter den stora artikeln så lyfter ni bara fram det negativa och ignorerar allt annat.

Över 20 kartor vid lansering och över 15 kartor som GRATIS DLC för att inte splitta communityt.

Ni är så jävla patetiska.

Och där blev det lite gråt från en fanboy.

FZ har knappast en skyldighet att marknadsföra Halo. Däremot har dem en skyldighet att framföra nyheter. Jag tycker detta har mer nyhetsvärde än någonting som hänt med Halo sedan 2004.

Är du blind i hela ansiktet eller? Det är ganska uppenbart att de valde att slita ut alla nyheter från Game Informers artikel och skapa en enbart negativ nyhet av allt.

Lugna könet lite nu va?

FZ rapporterar på samma sätt med alla spel. Det handlar inte om "alla nyheter i Halo 5" utan just att Microsoft tagit bort en gammalt och efterlängtat spelläge. Personligen skiter jag i hur många fler multiplayerkartor Halo 5 har om jag inte kan spela storyn i co-op.

FZ hade inte behandlat något spel annorlunda. Nyhetsrapportering handlar ofta om att rensa ut det mindre intressanta. Detta händer med alla nyheter.

Vill du göra saker bättre får du väl fixa din egna nyhetssite där du rapporterar allt bra som Halo 5 gör.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av Törstig:
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av Törstig:

Fz, ni är lika förutsägbara som en stor påse skit. Efter den stora artikeln så lyfter ni bara fram det negativa och ignorerar allt annat.

Över 20 kartor vid lansering och över 15 kartor som GRATIS DLC för att inte splitta communityt.

Ni är så jävla patetiska.

Och där blev det lite gråt från en fanboy.

FZ har knappast en skyldighet att marknadsföra Halo. Däremot har dem en skyldighet att framföra nyheter. Jag tycker detta har mer nyhetsvärde än någonting som hänt med Halo sedan 2004.

Är du blind i hela ansiktet eller? Det är ganska uppenbart att de valde att slita ut alla nyheter från Game Informers artikel och skapa en enbart negativ nyhet av allt.

Lugna könet lite nu va?

FZ rapporterar på samma sätt med alla spel. Det handlar inte om "alla nyheter i Halo 5" utan just att Microsoft tagit bort en gammalt och efterlängtat spelläge. Personligen skiter jag i hur många fler multiplayerkartor Halo 5 har om jag inte kan spela storyn i co-op.

FZ hade inte behandlat något spel annorlunda. Nyhetsrapportering handlar ofta om att rensa ut det mindre intressanta. Detta händer med alla nyheter.

Vill du göra saker bättre får du väl fixa din egna nyhetssite där du rapporterar allt bra som Halo 5 gör.

Det verkar snarare var du som är lite fanboi av fz. Att slopa betal-dlc helt finns det ingen annan som gör och är något som alla gnäller på jämt och ständigt iom att det splittar communityt. Att ignorera det visar snarare att FZ är de som blivit fanbois.

Medlem
Skrivet av Törstig:
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av Törstig:
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av Törstig:

Fz, ni är lika förutsägbara som en stor påse skit. Efter den stora artikeln så lyfter ni bara fram det negativa och ignorerar allt annat.

Över 20 kartor vid lansering och över 15 kartor som GRATIS DLC för att inte splitta communityt.

Ni är så jävla patetiska.

Och där blev det lite gråt från en fanboy.

FZ har knappast en skyldighet att marknadsföra Halo. Däremot har dem en skyldighet att framföra nyheter. Jag tycker detta har mer nyhetsvärde än någonting som hänt med Halo sedan 2004.

Är du blind i hela ansiktet eller? Det är ganska uppenbart att de valde att slita ut alla nyheter från Game Informers artikel och skapa en enbart negativ nyhet av allt.

Lugna könet lite nu va?

FZ rapporterar på samma sätt med alla spel. Det handlar inte om "alla nyheter i Halo 5" utan just att Microsoft tagit bort en gammalt och efterlängtat spelläge. Personligen skiter jag i hur många fler multiplayerkartor Halo 5 har om jag inte kan spela storyn i co-op.

FZ hade inte behandlat något spel annorlunda. Nyhetsrapportering handlar ofta om att rensa ut det mindre intressanta. Detta händer med alla nyheter.

Vill du göra saker bättre får du väl fixa din egna nyhetssite där du rapporterar allt bra som Halo 5 gör.

Det verkar snarare var du som är lite fanboi av fz. Att slopa betal-dlc helt finns det ingen annan som gör och är något som alla gnäller på jämt och ständigt iom att det splittar communityt. Att ignorera det visar snarare att FZ är de som blivit fanbois.

Vad har detta med betal-dlc att göra? Artikeln handlar ju om en bortagen funktion.

Och varför ska man slopa betal-dlc:s? Strunta bara i att köpa dem om du inte är intresserad.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv
Skrivet av Propy:
Skrivet av Törstig:
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av Törstig:
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av Törstig:

Fz, ni är lika förutsägbara som en stor påse skit. Efter den stora artikeln så lyfter ni bara fram det negativa och ignorerar allt annat.

Över 20 kartor vid lansering och över 15 kartor som GRATIS DLC för att inte splitta communityt.

Ni är så jävla patetiska.

Och där blev det lite gråt från en fanboy.

FZ har knappast en skyldighet att marknadsföra Halo. Däremot har dem en skyldighet att framföra nyheter. Jag tycker detta har mer nyhetsvärde än någonting som hänt med Halo sedan 2004.

Är du blind i hela ansiktet eller? Det är ganska uppenbart att de valde att slita ut alla nyheter från Game Informers artikel och skapa en enbart negativ nyhet av allt.

Lugna könet lite nu va?

FZ rapporterar på samma sätt med alla spel. Det handlar inte om "alla nyheter i Halo 5" utan just att Microsoft tagit bort en gammalt och efterlängtat spelläge. Personligen skiter jag i hur många fler multiplayerkartor Halo 5 har om jag inte kan spela storyn i co-op.

FZ hade inte behandlat något spel annorlunda. Nyhetsrapportering handlar ofta om att rensa ut det mindre intressanta. Detta händer med alla nyheter.

Vill du göra saker bättre får du väl fixa din egna nyhetssite där du rapporterar allt bra som Halo 5 gör.

Det verkar snarare var du som är lite fanboi av fz. Att slopa betal-dlc helt finns det ingen annan som gör och är något som alla gnäller på jämt och ständigt iom att det splittar communityt. Att ignorera det visar snarare att FZ är de som blivit fanbois.

Och varför ska man slopa betal-dlc:s? Strunta bara i att köpa dem om du inte är intresserad.

Hahahahahaha... Åh, herrejävlar!

12
Skriv svar