Nintendo 3DS, änvänder du den ofta?

Medlem
Nintendo 3DS, änvänder du den ofta?

Tjenare!
Under den senaste tiden har jag haft ett stort sug på att införskaffa new 3DS XL. Det som gör mig något osäker är om jag faktiskt kommer att använda den så mycket som jag hoppas. Självklart är det väldigt personligt men jag är nyfiken på er användning av er 3ds, ligger den mycket på hyllan?
Värt att nämna är att jag ska till Taiwan för utlandsstudier i höst och då skulle min eventuellt blivande 3DS definitivt få hänga med för att döda mitt spelsug!

Medlem

Det beror på vilka titlar du är intresserad av.

Äventyr? Zelda, Luigi's Mansion 2

Utmaning? Monster Hunter

Pussel? Puzzle Dragon Z, Angry Birds Trilogy, Professor Layton, Cut The Rope

Strategi? Pokémon, Fire Emblem

RPG? Bravely Default, Xenoblade Chronicles, Paper Mario Sticker Star

Plattform? Mario & Luigi Dream Team, Sonic Lost World, Batman Arkham Blackgate

Detta är vad jag kommer på rak arm, kolla in youtube videos på spel som du tror kan vara intresserad av.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Jag tänker mig titlar som Super smash bros, Mario kart, Zelda, Super Mario, eventuellt Pokémon. Många klassiska spel som för minnena tillbaka!

Medlem

Min ligger för nuvarande och samlar damm. Vet inte varför jag slutade spela på den, för det är en riktigt underhållande plattform. Antar att PC har tagit upp det mesta av min speltid med spel som GTA5, The Witcher 3 osv. Har inte rört PS4, XO eller Wii U heller på ett bra tag. Blir nog till att ta sig i kragen nu under sommarn och spela ut så många spel man bara kan.

Inaktiv

Jag skaffade mig en nyligen och måste säga att jag använder min ds mer än min PC, troligtvis för jag är så less på det som finns på PC. Känns som allt är spelat redan medan Nintendo titlarna har jag inte spelat så mycket.

Medlem

Befinner mig just nu i Spanien och var inne på media markt. Här får man en new 3ds XL för €191. Det är några hundralappar billigare än i Sverige. Dock var garantin endast giltlig hos spanska Media Markt. Någon som har erfarenhet av köp utomlands? Annars får jag helt enkelt vänta till jag befinner mig på Svensk mark.

Inaktiv

Däremot så skulle jag vilja byta min New Nintendo DS XL mot en Wii U, så om du har en Wii U du är trött på så byter jag gärna.

Medlem

Jag har också varit lite sugen på en 3DS, men spelutbudet känns inte tillräckligt brett för att jag ska kunna rättfärdiga ett köp. (Det kan komma att bli ändring på det när nya Pokémon släpps, samt hur Animal Crossing tas emot när det släpps nästa vecka)

Dessutom har jag redan ett Playstation Vita, så det känns inte så nödvändigt att införskaffa ytterligare en handhållen spelkonsol.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av anon_187600:

Jag skaffade mig en nyligen och måste säga att jag använder min ds mer än min PC, troligtvis för jag är så less på det som finns på PC. Känns som allt är spelat redan medan Nintendo titlarna har jag inte spelat så mycket.

Får man fråga vilka spel du kör? Har nyss skaffat en 3ds men har noll koll på spelutbudet, vet inte vad som är bra och värt att införskaffa.

Inaktiv
Skrivet av Chukkolatte:
Skrivet av Slevin:

Jag skaffade mig en nyligen och måste säga att jag använder min ds mer än min PC, troligtvis för jag är så less på det som finns på PC. Känns som allt är spelat redan medan Nintendo titlarna har jag inte spelat så mycket.

Får man fråga vilka spel du kör? Har nyss skaffat en 3ds men har noll koll på spelutbudet, vet inte vad som är bra och värt att införskaffa.

Jag har bara skaffat mig Monster Hunter 4 Ultimate, har planer på att skaffa mig remake på Zelda spelen också ifall jag inte byter ut den mot en Wii U.

Medlem
Skrivet av anon_187600:
Skrivet av Chukkolatte:
Skrivet av anon_187600:

Jag skaffade mig en nyligen och måste säga att jag använder min ds mer än min PC, troligtvis för jag är så less på det som finns på PC. Känns som allt är spelat redan medan Nintendo titlarna har jag inte spelat så mycket.

Får man fråga vilka spel du kör? Har nyss skaffat en 3ds men har noll koll på spelutbudet, vet inte vad som är bra och värt att införskaffa.

Jag har bara skaffat mig Monster Hunter 4 Ultimate, har planer på att skaffa mig remake på Zelda spelen också ifall jag inte byter ut den mot en Wii U.

Oh okay, thanks :3

Medlem
Skrivet av anon_187600:
Skrivet av Chukkolatte:
Skrivet av anon_187600:

Jag skaffade mig en nyligen och måste säga att jag använder min ds mer än min PC, troligtvis för jag är så less på det som finns på PC. Känns som allt är spelat redan medan Nintendo titlarna har jag inte spelat så mycket.

Får man fråga vilka spel du kör? Har nyss skaffat en 3ds men har noll koll på spelutbudet, vet inte vad som är bra och värt att införskaffa.

Jag har bara skaffat mig Monster Hunter 4 Ultimate, har planer på att skaffa mig remake på Zelda spelen också ifall jag inte byter ut den mot en Wii U.

Link to the Past är riktigt bra det med annars.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Har nu köpt ett newt 3ds XL

Inaktiv
Skrivet av bebban:

Har nu köpt ett newt 3ds XL

Härligt, hoppas du blir nöjd med den.

Medlem

Ifall att någon är intresserad har jag ett 3DS XL NEW, som bara ligger o dammar, Zelda ocorina of time och majoras mask! 2000kr!


signatur

Snusar till varje pris!

1
Skriv svar