Fallout 4 – vad vill du se i spelet?

Sida 1 av 2
Nyhet
2015-06-04 16:00
Fallout 4 – vad vill du se i spelet?
2015-06-04 16:07
Fallout 4 – vad vill du se i spelet?

Inga fordon, Dogmeat + 5 "Expansioner", massor av Nuka-Cola och fula fiskar överallt.

2015-06-04 16:09

Livfulla och spännande karaktärer och tung atmosfär.

2015-06-04 16:09

Horse armor

tisse
2015-06-04 16:10

Jag vill ha mer Nuka-Cola i Fallout 4!

Bennii
2015-06-04 16:14

Levande karaktärer. Det är fortfarande alldeles för mycket copy pastade karaktärer och återanvända röster.

Lite andra färger än brunt. Wasteland 2 visade att man kan blanda in lite färg i ödelandet och ändå ge det känslan av katastrof.

Moralsystem som inte är så förbaskat svartvitt. I Fallout 3 kändes alla val onda eller goda. Och det var verkligen inget tvivel om vad som var rätt att göra i ett visst läge. Ge mig lite gråskalor och ge mig gärna tillfällen när jag tvingas leva med konsekvenserna. Även här kan Bethesda hämta lite inspiration från Wasteland 2.

Och försök göra något intressant med striderna. Det var otroligt stelt att slåss i Fallout 3.

Cybersoul
2015-06-04 16:14

Fordon bil/motorcykel
Hardcore läge med vatten/mat behov
Crafting

Ghan
2015-06-04 16:17

- Lite färg i omgivningarna.

- Mindre buggit än vad Bethesda ofta har sina spel. Tills något fan släpper unofficial patches som fixar sånt som aldrig borde vart problem. Många quester som inte gick att fixa utan att göra massa irriterande konsol-kommandon bara för att spelet buggat för 30 speltimmar tidigare

- Bullet-bullet drop, så oss som gillar att köra marksman (rifles/snipers) får lite mer att tänka på när man skjuter.

- Bättre follower A,.tex att dom inte snor allt dom ser som ligger i ens hus. Tänker mestadels på kasinotakvåningen i Fallout:NV där man kunde ha alla sina followers vänta. Fick ju modda spelet bara för att slippa att dom plocka upp saker ur låder/lösliggande items.

För att nämna några punkter, går säkert att komma på mer.

waeress
2015-06-04 16:17

Konkurs och försäljning av IP

Nej, men allvarligt talat. En mångfaceterad story där det faktiskt spelar roll vad man gör, olika fraktioner som i NV.
Men #1..... UTMANING! Annars kan dom lika gärna göra en 40-80 timmars film....det var typ så FO3 kändes.

Mattiass
2015-06-04 16:24

GORE!

Ftmch
2015-06-04 16:25

Ny spelmotor där det inte känns som att man är en kamera som glider fram, med lite fysisk "tyngd" i karaktärerna, mer levande karaktärer och animationer i allmänhet, mycket skägg, stoooora landområden med möjlighet till långa vandringar och utforskning, mycket crafting.

(hardcore-läge som i New Vegas men ännu mer utvecklat vore smaskigt också)

MacNille
2015-06-04 16:29

Om Encalve är med, då vill jag att de inte är superonda.

electric8
2015-06-04 16:42

Allt ifrån Witcher 3 gör en rena copy past fast i en postapokalyptiskt värld fast first person och utvecklad till 3rd person som skyrim sedan en massa fordon helst och ink. hästar!

SnelHest
2015-06-04 16:45

En ny motor, men det är väl för mycket begärt

Brain
2015-06-04 16:45

Inga fordon. Större fokus på karaktärerna och deras berättelser. Tyngre atmosfär och gärna tyngre speldesign.

2015-06-04 17:08

En mörk realistisk framtid där svaga och försvarslösa utnyttjas och som sätter stor vikt på skapa den rätta emotionella stämningen.

dTexN
2015-06-04 17:15

Mörkare stämning, där människans sanna natur och överlevnadsinstinkt träder fram. Man ska inte kunna lite på någon.

rolar
2015-06-04 17:18

Specialiserade karaktärer! Inte att man kan maxa alla stats, man måste välja en vapen typ kanske två, ungefär som i Fallout 2

Pudelalternativ. Schäfer är gjort. Eller Lassie. Samt ghoul romance options.

SID 6.7
2015-06-04 17:27

Mycket större karta att utforska jämfört med föregångarna.
BIL!
Lite mera levande kompanjoner...
Flera olika valbara tillhåll där jag jag avlasta allt skräp som jag patologiskt kommer dammsuga ödemarken på.
100% avlivningsbara npc:er.
Mindre familjevänligt och mera sex, droger och rock n roll.
Fortsatt användande av det underhållande VATS-systemet.

Plus flera punkter som jag själv inte visste att jag saknat, men som Bethesda överaskar mig med.

MattiAce
2015-06-04 17:38

Eftersom jag utgår från att de flesta här kommer spela spelet på
PC så vill jag påminna alla om de fantastiska moddar som funnits till de senaste Bethesda spelen. Mycket av det som var nytt i FNV var bara Fallout 3 moddar såsom ljuddämpare, ADS,
Bones spotting perk et.c. Mycket av vad som var dassigt i Fallout/skyrim fixar duktiga moddare och detta gäller speciellt
grafiken. Finns massor med snygga moddar att hämta hem

Kaleid
2015-06-04 17:52

Något som jag inte kommer att se. Det bör kunna ge STALKERS mörka stämning vid rätt tillfällen.

Ajoli
2015-06-04 18:01
Skrivet av Bennii:

Levande karaktärer. Det är fortfarande alldeles för mycket copy pastade karaktärer och återanvända röster.

Lite andra färger än brunt. Wasteland 2 visade att man kan blanda in lite färg i ödelandet och ändå ge det känslan av katastrof.

Och försök göra något intressant med striderna. Det var otroligt stelt att slåss i Fallout 3.

Dessa tre punkter summerar väl vad jag tänker. Intressanta karaktärer gör mycket, och då mer än att det är tuffa soldater och smarta forskare. Ge de karaktär.

Färger är också något jag reagerade lite på i FA3 och FANV. Vem är det som har fått för sig att kärnvapenkrig och strålning gör att allt blir en öken? Titta på Tjernobyl. Rikare djur- och växt-liv är svårt att hitta. Speciellt efter så lång tid som passerat i Fallout, så borde växtlighet ha återvänt till stora ytor.

Min största gripe med Fallout 3. Vapnen och striderna. Accuracy-systemet var en nål i ögat t.ex. Det var ofta svårt att träffa något helt enkelt för att bössan sköt sneare än en ostbåge, och inte för att man siktade illa. Vapnen kändes ofta också en aning för flummiga och knasiga.

Skrivet av dTexN:

Mörkare stämning, där människans sanna natur och överlevnadsinstinkt träder fram. Man ska inte kunna lite på någon.

Fast så blir det faktiskt bara i hollywood. Inte under någon större katastrof har folk byggt bilar av cirkelsågar och snickrat in sig i sina hus med hagelbössor. Folk samarbetar i apokalypsen för att överleva. Överlevnadsinstinkt innebär inte alla för sig själva. Det innebär att inse hur man överlever bäst, och det gör vi i grupp, samarbetandes.

2015-06-04 18:09

De behöver fixa VATS systemet (förutsatt att det är kvar) så att du inte vara aktiverar det och i 99% av fallen går på headshots. Fixa så peks påverkar VATS mer eller så att olika vapen typer får mer unika effekter i VATS. T.ex. att SMG vapen skjuter fortare i VATS, hagel har mindre spridning och precisionsvapen har ökad träffsäkerhet. Men framförallt så hade jag gärna sett att fienden har skydd som påverkar var du bör sikta. Hjälmar som gör att du inte kan sikta på huvudet hela tiden främst. Skjutmekaniken behöver förbättras främst, för i övrigt är jag rätt övertygad om att Bethesda kommer lyckas med story och atmosfär biten.

Hade gärna sett ett omarbetat perk och skillsystem, men som ändå behåller känslan från ge gamla spelen och dess humor.

Styggve
2015-06-04 19:15

Co-op!!!! Hur fett hade inte det varit

FL3JM
2015-06-04 19:50

Håller med Styggve, co-op hade varit riktigt kul!

MrDank
2015-06-04 19:58
Skrivet av Styggve:

Co-op!!!! Hur fett hade inte det varit

This!

waeress
2015-06-04 20:08
Skrivet av Stag:

Fast så blir det faktiskt bara i hollywood. Inte under någon större katastrof har folk byggt bilar av cirkelsågar och snickrat in sig i sina hus med hagelbössor. Folk samarbetar i apokalypsen för att överleva. Överlevnadsinstinkt innebär inte alla för sig själva. Det innebär att inse hur man överlever bäst, och det gör vi i grupp, samarbetandes.

Förmodligen korrekt! Faktiskt så har man hittat lämningar från en grupp tidiga människor som av vad allt tyder på inte hade några ledare eller hierarkier och alltså inga maktkamper/konkurrens. Man är rätt säker på att dom var en grupp överlevande från en stor naturkatastof, och binder det till varför dom inte skapade några såna strukturer.

"Survival of the fittest" har när det kommer till människosläktet länge handlat om vår förmåga att samarbeta och hjälpa varandra. Till skillnad från vad man kan se hos många andra arter på planeten.

rosski
2015-06-04 20:12
Skrivet av Styggve:

Co-op!!!! Hur fett hade inte det varit

Jepp vill se co-op både i fallout och elder scrolls tyvärr verkar det som online=mmo nu för tiden. Jag vill mest lattja runt med folk jag känner så man slipper alla idioter.

2015-06-04 20:26
Skrivet av Stag:
Skrivet av Bennii:

Levande karaktärer. Det är fortfarande alldeles för mycket copy pastade karaktärer och återanvända röster.

Lite andra färger än brunt. Wasteland 2 visade att man kan blanda in lite färg i ödelandet och ändå ge det känslan av katastrof.

Och försök göra något intressant med striderna. Det var otroligt stelt att slåss i Fallout 3.

Dessa tre punkter summerar väl vad jag tänker. Intressanta karaktärer gör mycket, och då mer än att det är tuffa soldater och smarta forskare. Ge de karaktär.

Färger är också något jag reagerade lite på i FA3 och FANV. Vem är det som har fått för sig att kärnvapenkrig och strålning gör att allt blir en öken? Titta på Tjernobyl. Rikare djur- och växt-liv är svårt att hitta. Speciellt efter så lång tid som passerat i Fallout, så borde växtlighet ha återvänt till stora ytor.

Min största gripe med Fallout 3. Vapnen och striderna. Accuracy-systemet var en nål i ögat t.ex. Det var ofta svårt att träffa något helt enkelt för att bössan sköt sneare än en ostbåge, och inte för att man siktade illa. Vapnen kändes ofta också en aning för flummiga och knasiga.

Skrivet av dTexN:

Mörkare stämning, där människans sanna natur och överlevnadsinstinkt träder fram. Man ska inte kunna lite på någon.

Fast så blir det faktiskt bara i hollywood. Inte under någon större katastrof har folk byggt bilar av cirkelsågar och snickrat in sig i sina hus med hagelbössor. Folk samarbetar i apokalypsen för att överleva. Överlevnadsinstinkt innebär inte alla för sig själva. Det innebär att inse hur man överlever bäst, och det gör vi i grupp, samarbetandes.

Haha sant men ingen har gått igenom jordens undergång än

Sida 1 av 2