Här är Fallout 4 – se första trailern!

Medlem

Såg inte så imponerande ut, grafiken ser ut att vara från 2014 och då lär spelet inte släppas förrän om 1-2 år. Annars har jag inte så mycket att kommentera på då jag aldrig spelat fallout spelen eftersom dom inte tilltalar mig

Medlem
Skrivet av matte89:

Dålig grafik? DÅLIG GRAFIK!? Det är ju apsnyggt för sjuttoN!

Witcher 3 kan slänga sig i väggen, det ända som var riktigt snyggt med det spelet var svajande träd.

Det är inte bara högupplösning på textur och ljussättning som gör ett spel snyggt, animationer och hur vidare saker känns sammansvetsade med terräng och så vidare är precis lika viktigt.

Ont, kände att det sa inte så mycket såg väldigt likt ut Fallout 3, vi får väl se hur det blir! Hoppas det blir något grymt av det.

Medlem

OH MY FUKKING GOOOOOOOOOOOOD!!!!
THE HYPE IS REEEAAAAL!


signatur

MattiAceGaming

Medlem

ser lika trist ut som alla andra bethesda spel. Nu var ju new vegas ganska ok, men överlag så gör de allt de jag tycker är som tråkigast med sandbox, om och om igen.

Medlem

Hoppas på coop-stöd, känns mer verkligt att få överleva en atombombsapokalyps med en vän eller två!

Medlem

Någon som har listat ut var det utspelar sig än? Ser flera distinkta byggnader i videon och en staty men har ingen aning om vart det skulle kunna vara.

Och ett klar minus redan nu är att Ron Perlman inte gör rösten... Han är ju på ett ungefär 97% av vad som är viktigt i Fallout.

Medlem
Skrivet av kingleafanders:

Någon som har koll på vilken stad det handlar om?

Från reddit: "The State House, Paul Revere's Statue, USS Constitution. IT'S IN BOSTON!"

Medlem

Spelade igenom Fallout New Vegas en komplett gång tidigare i år med hardcoremodden. Började för två år sedan tror jag, tyckte det var ett väl värt äventyr. Grafiken bryr jag mig inte så mycket om. Det här är en förbättring. Frågan är bara var spelet utspelar sig. Ser ut som sydvästra USA, men gatubilden skulle ju tex kunna vara midwest eller nordöst. Är det bara en enda plats tippar jag på Kalifornien eller Texas. Sydväst/Nevadastuket är med i bensinmacksbilden m.m., men samtidigt det mer urbana höghusaktiga, gula trafiksignaler ger evtl hint.

Däremot är delen med statyn mer östkustaktig. Kanske är flera platser man spelar på.

trailern ser inte ut att va förfalskad med extrarendering och postprocessing iaf.. äntligen en spelutgivare som inte ljuger? Kanske fler vågar sluta med sina bedrägerier

Medlem
Skrivet av kingleafanders:

Någon som har koll på vilken stad det handlar om?

Det var snack om Boston men det var bara rykten


signatur

MattiAceGaming

Medlem
Skrivet av newlaseridea:

ser lika trist ut som alla andra bethesda spel. Nu var ju new vegas ganska ok, men överlag så gör de allt de jag tycker är som tråkigast med sandbox, om och om igen.

Tja, smaken är olika. Själv älskar jag deras rollspel, och har gjort ända sedan Daggerfall.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Får hoppas att manuset är bättre än Fallout 3 och att Brotherhood of steel inte är ett gäng Mary sue.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Fan va häftigt! GIVE NOW!

Medlem

HYPE!!!

Folk bashar förresten Bethesda för grafiken - som om att deras spel inte hade världens bästa modstöd och världens mest grafiskt kompetenta community. Trust me, du kommer kunna modda det till 1fps så fort ditt lilla hjärta önskar.

Medlem
Skrivet av joary639:

det ser inte så snyggt ut som jag trodde det skulle.. dock bryr jag mig inte så mycket om det. Dock lite förvånande iaf.

Lite förvånande, men samtidigt känns det positivt då det ser ut som att vi får det vi ser, en välkommen avvikelse från allt ultraförskönande innehåll (Watch Dogs) och alla cinematiska trailers som inte på något vis representanter spelet (Battlefront).

Man blev ju taggad i alla fall!

Geeks Gaming

Själv kom jag lite när jag så de.

Medlem

Inte lätt att göra rätt som utvecklare. Om man tvingas skala ner grafiken från första gången man visade upp spelet så får man skit för det, och om man visar upp för dålig grafik vid första visningen får man skit för det.

Medlem
Medlem

Jag hoppas verkligen att de har en ny eller en extremt uppdaterad spelmotor.

I deras spel sedan Oblivion och framåt får man känslan av att allt precis håller ihop med hjälp av tejp, trådar och plåster. Det räcker nästan med att man trycker snett på en musknapp för att det hela ska krascha.

Inaktiv

Störtskön grafik Väldigt synd att de inte hade lanserat Skyrim lite senare och använt den här grafikmotorn istället

Medlem
Skrivet av Manqs:

Någon som har listat ut var det utspelar sig än? Ser flera distinkta byggnader i videon och en staty men har ingen aning om vart det skulle kunna vara.

Och ett klar minus redan nu är att Ron Perlman inte gör rösten... Han är ju på ett ungefär 97% av vad som är viktigt i Fallout.

Jo klart det var Perlman som var radioprataren. The Vault Dweller lät som Troy Baker.

Medlem

Min första tanke när jag såg trailern var att grafiken ser väldigt utdaterad ut. Men i efterhand så känner jag att Fallout 4 är ett spel som jag nog kommer kuna förlåta för utdaterad grafik. Release it NAOW!!!

Medlem

Såg utdaterat ut, kolla hunden, ser ut som något vi hittar i doom 1! Men grafiken är inte allt trots allt!


signatur

AYY LMAO

Medlem
Skrivet av matte89:

Dålig grafik? DÅLIG GRAFIK!? Det är ju apsnyggt för sjuttoN!

Witcher 3 kan slänga sig i väggen, det ända som var riktigt snyggt med det spelet var svajande träd.

Spelet ser inte dåligt ut, dock håller det ej samma standard som bethesda alltid gjort tidigare. Dock tror jag att det faktiskt är konsollerna som håller tillbaks.

dock tycker jag att graifken i witcher är bättre. Dock tycker jag ej att witcher 3 är det snyggaste spelet heller.

Det känns som om företagen fokuserar för mycket på texturer hur detaljerade dom är etc medans dom verkar nästan glömma bort shader,shadows och lightning.

Ett spel jag tycker ser riktigt snyggt ut är Firewatch. Spelet har typ inga texturer etc, det ser verkligen tecknat ut på texturerna. MEn deras geometri, deras shaders, ljus och skuggor gör det så otroligt snyggt och mer verkligt enligt mig än många av dom nya "high end" spelen dock så fokuserar dom otroligt mycket på just hur omgivningen ser ut, dom har en speciell person som bara gör stenarna som har gått kurser i om stenar.

"Well, slap my ass and call me Sally!", precis vad jag hoppades på. Ingen tråkig färgskala så långt ögat når, en ai-vovve som verkar bra och blå gympakläder.

Jag börjar köa utanför OnOff reda nu.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av kingleafanders:

Någon som har koll på vilken stad det handlar om?

Det är Boston.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av joary639:

det ser inte så snyggt ut som jag trodde det skulle.. dock bryr jag mig inte så mycket om det. Dock lite förvånande iaf.

hahaha dem kanske gör något nytt vid släpp. Istället för att visa en för bra produkt som alla andra så släpper dem den här trailern med nedskruvad grafik och sen vid släp så visar det sig vara ett mycket snyggare spel!!

Medlem
MEG
Medlem

Hmm, det kan bli riktigt bra. Är positiv att inte trailern är skitsnygg och "tuff", då kanske man inte blir besviken


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Tut, skrik, bröl! Hype train!


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Skriv svar