Steam får sitt första Adult's Only-spel

Medlem
Skrivet av Xepheros:

Förstår inte varför folk är intresserade av det här spelet bortom dess kontroversiella värde. Tycker inte det är beklagligt att det skapas, däremot tycker jag det är jävligt trisst att folk faktiskt kommer köpa det.

Ibland är svaren enkla

Inaktiv
Skrivet av AHTF:
Skrivet av Eisenhart73:

Jag kommer enbart stödja detta spel för att stödja yttrandefriheten och att jag gillar saker som går mot strömmen och är icke-pk. Folk skall få skapa utan att alla gillar det man gör. Och man ska inte bli uthängd för det. Tyvärr har det blivit allt för vanligt på senare år.

Båda sakerna är väl yttrandefrihet. De får skapa vad de vill, helt rätt, jag håller med, det är yttrandefrihet.
Jag ska dock också få kritisera dem öppet och ta upp att jag anser att det de gör är osmakligt. Det är också yttrandefrihet.

Att säga att nåt är osmakligt = Ok, inga problem

Att försöka att få spelet borttaget från greenlight = rätt så vidrigt, ja

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Eisenhart73:

Jag kommer enbart stödja detta spel för att stödja yttrandefriheten och att jag gillar saker som går mot strömmen och är icke-pk. Folk skall få skapa utan att alla gillar det man gör. Och man ska inte bli uthängd för det. Tyvärr har det blivit allt för vanligt på senare år.

Jag riktigt hör hur du sitter och trånar efter ett riktigt realistiskt barnporr-"spel", gärna i OR. Mer icke-PK kan det ju inte bli, vilket antagligen är det viktigaste som finns, tätt följt av den så kallade "yttrandefriheten".

Istället för att dra idiotiska paralleller så borde du gnälla över viktigare saker. T.ex att det springer runt 300+ IS mördare i vårt avlånga land. Tänka sig att IS bildades innan ens detta spelet gått guld! Det borde vara helt omöjligt?! Din sista mening tolkar jag som att du anser att yttrandefriheten borde begränsas efter ditt tycke och smak? Du låter som en kommunist/nazist... är du det?

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av neonille:
Skrivet av Xepheros:

Förstår inte varför folk är intresserade av det här spelet bortom dess kontroversiella värde. Tycker inte det är beklagligt att det skapas, däremot tycker jag det är jävligt trisst att folk faktiskt kommer köpa det.

Därför det är ett spel som för en gångs går rakt på sak, vi gillar att döda folk, so here you go!. Du dödar massvis med människor i alla spel, fast det klart där finns det "motiv"...

Våld i spel är flera saker samtidigt. Vanligtvis som spelmekanik är det en form av pussellösning om man bryter ner det till vad som faktiskt händer under vad som representeras grafiskt. Lika ofta är det ett verktyg för story-telling. Jag förstår absolut hur du resonerar, men våldet i Hatred har inget bortom en yta där våld är våld för våldets skull, ingenting annat. Jag anser att det är väldigt stor skillnad på våld och våld i spel.

Fast även fast man dödar civila så finns det ju en utmaning i det. Man skall överleva så länge som möjligt för att döda så många som möjligt innan man själv dör. Polisen, FBI och militären kommer efter dig. Det är inte "bara våld", det ligger faktiskt ett spel i det också. Detta spelet kommer bli som hur jag spelade GTA: Döda civila tills polisen kommer, fortsätt döda tills man själv dör. Det var det enda roliga med GTA.

Jag är den typen av person som inte bryr mig om storin i spel för fem öre. Vem jag dödar i spel kvittar, är det kul så är det kul. Varför ska jag bry mig om jag dödar dessa personer för att de är "kriminella" eller "onda" eller what ever, det är bara kroppar som ska falla för mina kulor.

Att dem man möter ska föreställa onda är bara en ursäkt för att man ska få mörda folk. Hade ni på riktigt varit moraliska i spel så hade ni inte dödat någon för att dem smugglat lite droger eller liknande. Särskilt inte på så brutala sätt som man kan göra i visa spel. Ni är alla mördare i spel, ni har bara inbillat er om att ni är "goda", det är ni inte. Alla är onda i (våldsamma)spel.

Inaktiv

Köper en steam-nyckel vid release!

Inaktiv

Det där är väl okej så länge inte huvudpersonen är gay och kan ha sex, då blir det ett jävla liv på riktigt.

Sen om det där är "adults only" vad är alla spel som är från 18 år då? Är man inte vuxen när man är 18 eller?

Sen har det väl funnits spel med oprovocerat våld ett bra tag. Jag fick stämpeln "child killer" redan 1998.

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Eisenhart73:

Jag kommer enbart stödja detta spel för att stödja yttrandefriheten och att jag gillar saker som går mot strömmen och är icke-pk. Folk skall få skapa utan att alla gillar det man gör. Och man ska inte bli uthängd för det. Tyvärr har det blivit allt för vanligt på senare år.

Jag riktigt hör hur du sitter och trånar efter ett riktigt realistiskt barnporr-"spel", gärna i OR. Mer icke-PK kan det ju inte bli, vilket antagligen är det viktigaste som finns, tätt följt av den så kallade "yttrandefriheten".

Som sagt "Och man ska inte bli uthängd för det.". Personliga påhopp undabedes. Och senast jag kollade så var barnporr olagligt. Självklart skall det var inom lagens ramar. Man upphör ju aldrig att förvånas, anklagad för att vara pedofil...

Hur menar du, det är ju bara på "låtsas"...bara "lek"? Naturligtvis anklagar jag dig inte för att vara pedofil, lika lite som jag anklagar dig för att vara massmördare för att du vill spela Hatred. Det jag ifrågasätter är dina (och alla andra som verkar se fram emot skräpet) värderingar och argument.
Olagligt säger du, men vad hände med yttrandefriheten och "konsten" då? Och var det inte just så viktigt att det var icke-PK?

Skrivet av Vercadi:

Så för man gillar våldsamma spel så gillar man barnporr"spel" ?

Bra argumentation du har.

Dessutom är barnporr olagligt i det flesta länder.

Tråkigt att du inte förstod. Massmord är väl också olagligt i de flesta länder? Vi pratar ju om den "konstnärliga friheten" här, och om vikten av att inte vara "PK". Det här är ju "spel"...underhållning, och det är ju tydligen kul att så visuellt som möjligt springa runt och mörda oskyldigt folk, så varför ska vi helt plötsligt sätta moraliska gränser ifall spel som "Hatred" är ok?

Är det inte jäkligt skoj att springa runt och leka skolmassaker också? Skönt att avreagera sig lite efter en hård dag på jobbet med lite digital barnslakt? Se de små liven brinna, det e kul det, och så skoj att leva sig in i!

Det vore trevligt ifall ni tänkte efter vad ni argumenterar för egentligen.

Medlem
Skrivet av Fisse:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Eisenhart73:

Jag kommer enbart stödja detta spel för att stödja yttrandefriheten och att jag gillar saker som går mot strömmen och är icke-pk. Folk skall få skapa utan att alla gillar det man gör. Och man ska inte bli uthängd för det. Tyvärr har det blivit allt för vanligt på senare år.

Jag riktigt hör hur du sitter och trånar efter ett riktigt realistiskt barnporr-"spel", gärna i OR. Mer icke-PK kan det ju inte bli, vilket antagligen är det viktigaste som finns, tätt följt av den så kallade "yttrandefriheten".

Istället för att dra idiotiska paralleller så borde du gnälla över viktigare saker. T.ex att det springer runt 300+ IS mördare i vårt avlånga land. Tänka sig att IS bildades innan ens detta spelet gått guld! Det borde vara helt omöjligt?! Din sista mening tolkar jag som att du anser att yttrandefriheten borde begränsas efter ditt tycke och smak? Du låter som en kommunist/nazist... är du det?

Ehm, hur tänkte du nu?

Medlem

Blir nog att köpa, folk får sluta grina är ju samma som GTA lr Postal m.m

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av AHTF:
Skrivet av Eisenhart73:

Jag kommer enbart stödja detta spel för att stödja yttrandefriheten och att jag gillar saker som går mot strömmen och är icke-pk. Folk skall få skapa utan att alla gillar det man gör. Och man ska inte bli uthängd för det. Tyvärr har det blivit allt för vanligt på senare år.

Båda sakerna är väl yttrandefrihet. De får skapa vad de vill, helt rätt, jag håller med, det är yttrandefrihet.
Jag ska dock också få kritisera dem öppet och ta upp att jag anser att det de gör är osmakligt. Det är också yttrandefrihet.

Att säga att nåt är osmakligt = Ok, inga problem

Att försöka att få spelet borttaget från greenlight = rätt så vidrigt, ja

Varför är det osmakligt, det är min och allas rättighet att säga till ett bolag att om ni inte tar bort det där bojkottar vi era andra produkter, etc etc. Det är även det yttrandefrihet.

k3m
Medlem
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Eisenhart73:

Jag kommer enbart stödja detta spel för att stödja yttrandefriheten och att jag gillar saker som går mot strömmen och är icke-pk. Folk skall få skapa utan att alla gillar det man gör. Och man ska inte bli uthängd för det. Tyvärr har det blivit allt för vanligt på senare år.

Jag riktigt hör hur du sitter och trånar efter ett riktigt realistiskt barnporr-"spel", gärna i OR. Mer icke-PK kan det ju inte bli, vilket antagligen är det viktigaste som finns, tätt följt av den så kallade "yttrandefriheten".

Så för man gillar våldsamma spel så gillar man barnporr"spel" ?

Bra argumentation du har.

Dessutom är barnporr olagligt i det flesta länder.

Väldigt trevligt Ender, inte!

Medlem

så länge man kan skilja på spel och vad som är verklighet så ser jag inga problem med detta spel. Precis som med gammalt hederligt rollspel med tärningar och böcker, man måste kunna skilja på Rollspel och verklighet. Och när den dagen komr att någon nisse går ut och slår en brandyxa i disken på sin lokala affär, inte skyller på att denna personen har spelat för mkt Dator spel elr dyligt. Det är vad man har innanför pannbenet som avgör vad man gör här i livet. Med vanligt folkvett så funkar det mesta.

Medlem

jag är så jävla trött på att allting ska bil politisk debatt. om nu folk inte tycker om sånthär så kör en "pass" och låt oss grottmongon skäta oss själva. Byt ut grafiken och gör en "isis-simulator" då ska ni se att de blir riktigt mycke gnäll

Medlem

Vad är poängen med detta?
Att losers ska kunna avreagera sig?

Bara riktiga nollor och veklingar kan gilla ett sådant spel.
Så sjukt patetiskt...

Medlem
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Eisenhart73:

Jag kommer enbart stödja detta spel för att stödja yttrandefriheten och att jag gillar saker som går mot strömmen och är icke-pk. Folk skall få skapa utan att alla gillar det man gör. Och man ska inte bli uthängd för det. Tyvärr har det blivit allt för vanligt på senare år.

Jag riktigt hör hur du sitter och trånar efter ett riktigt realistiskt barnporr-"spel", gärna i OR. Mer icke-PK kan det ju inte bli, vilket antagligen är det viktigaste som finns, tätt följt av den så kallade "yttrandefriheten".

Så för man gillar våldsamma spel så gillar man barnporr"spel" ?

Bra argumentation du har.

Dessutom är barnporr olagligt i det flesta länder.

Vilka länder är det ok att springa runt och mörda folk för nöjes skull?

Sex med minderåriga är faktiskt lagligt i vissa länder så med den argumentationen är ett sådant spel mer ok än detta

Medlem

Skräpspel. Att se Ender bli upprörd och krysta ur sig smörja är däremot alltid roligt.

Medlem
Skrivet av Senjinone:

Vad är poängen med detta?
Att losers ska kunna avreagera sig?

Bara riktiga nollor och veklingar kan gilla ett sådant spel.
Så sjukt patetiskt...

Varför skulle de vara de? Men du kanske känner samma för gta, cod, bf, super Mario osv? Att döda är att döda.

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Senjinone:

Vad är poängen med detta?
Att losers ska kunna avreagera sig?

Bara riktiga nollor och veklingar kan gilla ett sådant spel.
Så sjukt patetiskt...

Varför skulle de vara de? Men du kanske känner samma för gta, cod, bf, super Mario osv? Att döda är att döda.

Inget av spelen du nämner har som syfte att gå och slakta oskyldiga civila människor. Man kan göra det i en del av dem, men det är inte syftet med spelet.

Ser du inte den skillnaden finns det inte mycket hopp för dig.

Medlem

Mycket gråt, det är ett spel. Spela eller inte, det är upp till er. Själv blir det ett givet köp, blir nog köttigt.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Eisenhart73:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Eisenhart73:

Jag kommer enbart stödja detta spel för att stödja yttrandefriheten och att jag gillar saker som går mot strömmen och är icke-pk. Folk skall få skapa utan att alla gillar det man gör. Och man ska inte bli uthängd för det. Tyvärr har det blivit allt för vanligt på senare år.

Jag riktigt hör hur du sitter och trånar efter ett riktigt realistiskt barnporr-"spel", gärna i OR. Mer icke-PK kan det ju inte bli, vilket antagligen är det viktigaste som finns, tätt följt av den så kallade "yttrandefriheten".

Som sagt "Och man ska inte bli uthängd för det.". Personliga påhopp undabedes. Och senast jag kollade så var barnporr olagligt. Självklart skall det var inom lagens ramar. Man upphör ju aldrig att förvånas, anklagad för att vara pedofil...

Hur menar du, det är ju bara på "låtsas"...bara "lek"? Naturligtvis anklagar jag dig inte för att vara pedofil, lika lite som jag anklagar dig för att vara massmördare för att du vill spela Hatred. Det jag ifrågasätter är dina (och alla andra som verkar se fram emot skräpet) värderingar och argument.
Olagligt säger du, men vad hände med yttrandefriheten och "konsten" då? Och var det inte just så viktigt att det var icke-PK?

Skrivet av Vercadi:

Så för man gillar våldsamma spel så gillar man barnporr"spel" ?

Bra argumentation du har.

Dessutom är barnporr olagligt i det flesta länder.

Tråkigt att du inte förstod. Massmord är väl också olagligt i de flesta länder? Vi pratar ju om den "konstnärliga friheten" här, och om vikten av att inte vara "PK". Det här är ju "spel"...underhållning, och det är ju tydligen kul att så visuellt som möjligt springa runt och mörda oskyldigt folk, så varför ska vi helt plötsligt sätta moraliska gränser ifall spel som "Hatred" är ok?

Är det inte jäkligt skoj att springa runt och leka skolmassaker också? Skönt att avreagera sig lite efter en hård dag på jobbet med lite digital barnslakt? Se de små liven brinna, det e kul det, och så skoj att leva sig in i!

Det vore trevligt ifall ni tänkte efter vad ni argumenterar för egentligen.

Efter min skolgång hade jag gärna haft ett skolmassakerspel, där jag kan döpa skolan och eleverna.

Om du vill propagera för ett barnporrspel får stå för dig, själv tycker jag inte massmord av pixlar är osmakligt. Däremot våld mot barn, oavsett mediaform, är osmakligt.

Sen får de "kloka" i Rosenbad bestämma om det är olagligt att göra spel om det eller inte. Så länge det inte finns någon lag mot det ser jag inte problemet.

Skrivet av Senjinone:

Vad är poängen med detta?
Att losers ska kunna avreagera sig?

Bara riktiga nollor och veklingar kan gilla ett sådant spel.
Så sjukt patetiskt...

Snälla informera mig vilka spel som riktiga karlakarlar som du spelar, och vilka kriterier ett sådant spel måste uppfylla.

Innan dess är du bara en patetisk internetkrigare.


signatur

I drank what?

rot
Medlem

Lite väl mycket emo för min del.

Det är dock alltid lika intressant att se hur ramaskri och försök till censur haft den totalt motsatta effekten, man tycker ju att folk som vill banna saker borde ha lärt sig vid det här laget.

Tim
Medlem
Skrivet av Hannu:

Mycket gråt, det är ett spel. Spela eller inte, det är upp till er. Själv blir det ett givet köp, blir nog köttigt.

"Bara ett spel", det håller inte. Det finns alltid en gräns någonstans, tror alla inser det.

Medlem
Skrivet av Senjinone:
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Eisenhart73:

Jag kommer enbart stödja detta spel för att stödja yttrandefriheten och att jag gillar saker som går mot strömmen och är icke-pk. Folk skall få skapa utan att alla gillar det man gör. Och man ska inte bli uthängd för det. Tyvärr har det blivit allt för vanligt på senare år.

Jag riktigt hör hur du sitter och trånar efter ett riktigt realistiskt barnporr-"spel", gärna i OR. Mer icke-PK kan det ju inte bli, vilket antagligen är det viktigaste som finns, tätt följt av den så kallade "yttrandefriheten".

Så för man gillar våldsamma spel så gillar man barnporr"spel" ?

Bra argumentation du har.

Dessutom är barnporr olagligt i det flesta länder.

Vilka länder är det ok att springa runt och mörda folk för nöjes skull?

Sex med minderåriga är faktiskt lagligt i vissa länder så med den argumentationen är ett sådant spel mer ok än detta

wow, du hör fan inte hemma på internet.

Våldsamma spel är inte olagligt, men spel som innehåller barnporr är antagligen olagligt.

Resten av alla moraltanter man ser i denna tråd, välkommen till verkligheten, allt är inte frid och rosor. Detta spel kommer absolut skapa fler massmördare och hundratusentals civilia kommer dö i Din hemstad. .

Medlem

Så galet många losers som vill spela detta spel.
Stackare...

Medlem

Även om det är teoretiskt möjligt att det heter Adult's Only = "endast (en) vuxens", typ som "this adult's only child" = "denne vuxnes enda barn", så gissar jag ändå att det ska vara "Adults Only". Eller varför inte "Adults only" (om det inleder en mening), för ett så vedertaget begrepp att det börjar anta ett namns skrivregler tror jag inte det är. Särskilt inte om det bara finns ett spel i kategorin.

Medlem
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Senjinone:
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Eisenhart73:

Jag kommer enbart stödja detta spel för att stödja yttrandefriheten och att jag gillar saker som går mot strömmen och är icke-pk. Folk skall få skapa utan att alla gillar det man gör. Och man ska inte bli uthängd för det. Tyvärr har det blivit allt för vanligt på senare år.

Jag riktigt hör hur du sitter och trånar efter ett riktigt realistiskt barnporr-"spel", gärna i OR. Mer icke-PK kan det ju inte bli, vilket antagligen är det viktigaste som finns, tätt följt av den så kallade "yttrandefriheten".

Så för man gillar våldsamma spel så gillar man barnporr"spel" ?

Bra argumentation du har.

Dessutom är barnporr olagligt i det flesta länder.

Vilka länder är det ok att springa runt och mörda folk för nöjes skull?

Sex med minderåriga är faktiskt lagligt i vissa länder så med den argumentationen är ett sådant spel mer ok än detta

wow, du hör fan inte hemma på internet.

Våldsamma spel är inte olagligt, men spel som innehåller barnporr är antagligen olagligt.

Resten av alla moraltanter man ser i denna tråd, välkommen till verkligheten, allt är inte frid och rosor. Detta spel kommer absolut skapa fler massmördare och hundratusentals civilia kommer dö i Din hemstad. .

Frågan blir ju följande:
Mörda oskyldiga civila = Olagligt överallt.
Sex med barn = Lagligt på en del ställen.

Varför ska ett spel som går ut på att göra något som är förbjudet överallt i världen vara tillåtet och "bara lek" när det andra spelet är sjukt och fel?

Borde inte bägge spelen vara ok och "bara på låtsas" eller betraktas som så pass moraliskt fel att de bägge stoppas?

MEG
Medlem
Skrivet av Drama:
Skrivet av MEG:
Skrivet av Drama:

Tycker inte det ser så jävla mycket brutalar ut än mortal kombat, hotline miami, killing floor....förstår inte vad som är så illa med det.

Troligtvis för att det är mer verklighetstroget än de spel du nämner (av trailern att döma)

Ser inte mer verklighetstroget ut än några av de spelen jag sa.....är samma nivå.....mortal kombat skulle jag sägar är faan bra mycket värre....kolla på fatalities från 10:an....

Hmm hur många gånger har du läst i tidningen om att det har varit halvgudar som slagits jämfört med t ex skolskjutningar eller andra vansinnesdåd?


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Tim:
Skrivet av Hannu:

Mycket gråt, det är ett spel. Spela eller inte, det är upp till er. Själv blir det ett givet köp, blir nog köttigt.

"Bara ett spel", det håller inte. Det finns alltid en gräns någonstans, tror alla inser det.

Gränsen går vid vad moraltanterna får panik över antar jag.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Pannkakssylt:

Sålänge det inte har något jätteläskigt sex eller naket (det som man alltid får aids av och om du är under 18år dör du på direkten) så är det lungt. Men blod och slafs är OK!
- 'murica

Va? Vad babblar du om? Finns flera spel på Steam där karaktärerna är nakna eller har sex. Eller menar du att ingen bryr sig om våldet i detta spel? För om du inte hört något har du antagligen bott under en sten de senaste månaderna.
Eller vill du se spel där karaktärer under 18 år har sex?
Ganska så idiotisk kommentar.

http://kotaku.com/the-sex-games-that-steam-censors-1680718912 t.ex.

kommer bli förbjudet att sälja i australien, tyskland och iran

Skriv svar