Vapenfrossa i senaste filmen från Project Reality-uppföljaren

Robot
Vapenfrossa i senaste filmen från Project Reality-uppföljaren

Smatter, pangpang och kaboom får mungiporna att gå upp.

#battlefield-2, #squad


Vapenfrossa i senaste filmen från Project Reality-uppföljaren

Ber om ursäkt , min första kommentar var ganska onödig.

Med tanke på att det är Unreal Engine 4 som körs så känns det som att grafiken borde vara bättre och även animationerna.
Spelet påminner mig om det gamla Delta Force fast med lite bättre grafik och andra animationer.
Vissa animationer förstår jag mig inte alls på?

Men som sagt, spelet är i ett tidigt stadie och mycket kan som sagt ändras innan färdig release


signatur

Playstation 4 guru

Medlem
Skrivet av karlmosenbacher:

"gäsp"....

Gå och lägg dig och kom tillbaka när du har något vettigt att komma med.

Medlem
Skrivet av karlmosenbacher:

"gäsp"....

Kan inte svara på den frågan. Om du tycker spelet ser fruktansvärt tråkigt ut eller om det liknar allt annat, så kan jag bara säga att vi inte hade gjort detta om vi inte trodde på det.

Om du inte är ngt fan av vad vi riktat in oss på, så är kommentaren ganska onödig.

Geeks Gaming
Skrivet av karlmosenbacher:

Ber om ursäkt , min första kommentar var ganska onödig.

Med tanke på att det är Unreal Engine 4 som körs så känns det som att grafiken borde vara bättre och även animationerna.
Spelet påminner mig om det gamla Delta Force fast med lite bättre grafik och andra animationer.
Vissa animationer förstår jag mig inte alls på?

Men som sagt, spelet är i ett tidigt stadie och mycket kan som sagt ändras innan färdig release

För att vara ett spel som är gjort av indidevs och ett spel där man kan vara 100 spelare så ser det jävligt bra ut. Plus är man ett PR fan så är grafiken inte de man är ute efter

Medlem
Skrivet av karlmosenbacher:

Ber om ursäkt , min första kommentar var ganska onödig.

Med tanke på att det är Unreal Engine 4 som körs så känns det som att grafiken borde vara bättre och även animationerna.
Spelet påminner mig om det gamla Delta Force fast med lite bättre grafik och andra animationer.
Vissa animationer förstår jag mig inte alls på?

Men som sagt, spelet är i ett tidigt stadie och mycket kan som sagt ändras innan färdig release

Lungan. LIte mer konstruktivt känns lättare att ta in.
Vilka animationer tänker du främst på?
Vi har inte ännu infört blending som är övergångar mellan animationer. Vapen-animationer tycker jag ser helt ok ut. Vi har en snubbe i teamet som tjänstgjort mkt i afghanistan som kommer med väldigt mkt inputs som vi rättar oss till.

Ja grafiken är något vi jobbar kontinuerligt med och vi har fått in fler environment-artists nu som kommer jobbar mkt med texturer och foliages. Det är en ganska lång väg kvar tills vi själva anser att vi kan konkurrera med de stora företagen.

Sen jobbar vi mkt med prestandan i kombination med snygg grafik vilket är ganska tufft, med tanke på att vi siktar in oss på väldigt detaljerade banor som i sin tur är väldigt stora.
Men uppdateringar i motorn har nu gjort detta mer möjligt.

Vi får se, men det kommer se mkt snyggare ut, you got my word!

Medlem

Det ser väldigt intressant ut må jag säga. Dock så tycker jag banorna ser väldigt tråkiga ut, allt är brunt sen lite träd här och där.

Vet inte ifall de hade tänkt göra fler banor med tiden, och det är som sagt ett väldigt tidig stadie.


signatur

Ostfarfar von Honorngreven

Medlem

BF2:PR fångar en känsla och spelglädje som jag knappt hitta i andra spel trots att bf2 är både gammalt och begränsat. Ett tydligt bevis på att en bra ide och design står sig utan flashig grafik och teknik.

Detta klipp sa inte så mycket men det är iaf kul att se hur det rör på sig! Är verkligen intresserad av detta!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skrivet av -=anders=-:
Skrivet av karlmosenbacher:

Ber om ursäkt , min första kommentar var ganska onödig.

Med tanke på att det är Unreal Engine 4 som körs så känns det som att grafiken borde vara bättre och även animationerna.
Spelet påminner mig om det gamla Delta Force fast med lite bättre grafik och andra animationer.
Vissa animationer förstår jag mig inte alls på?

Men som sagt, spelet är i ett tidigt stadie och mycket kan som sagt ändras innan färdig release

Lungan. LIte mer konstruktivt känns lättare att ta in.
Vilka animationer tänker du främst på?
Vi har inte ännu infört blending som är övergångar mellan animationer. Vapen-animationer tycker jag ser helt ok ut. Vi har en snubbe i teamet som tjänstgjort mkt i afghanistan som kommer med väldigt mkt inputs som vi rättar oss till.

Ja grafiken är något vi jobbar kontinuerligt med och vi har fått in fler environment-artists nu som kommer jobbar mkt med texturer och foliages. Det är en ganska lång väg kvar tills vi själva anser att vi kan konkurrera med de stora företagen.

Sen jobbar vi mkt med prestandan i kombination med snygg grafik vilket är ganska tufft, med tanke på att vi siktar in oss på väldigt detaljerade banor som i sin tur är väldigt stora.
Men uppdateringar i motorn har nu gjort detta mer möjligt.

Vi får se, men det kommer se mkt snyggare ut, you got my word!

De animationer jag först hade i åtanke var när man kastar handgranat.
Personligen tycker jag att det känns konstigt när handen sträcks ut. Jag har dock aldrig kastat en handgranat i hela mitt liv så jag kan tänka mig att ni har animerat utefter instruktioner.

Bild på animation:
http://sv.tinypic.com/view.php?pic=nvyx3s&s=8#.VRFBHfmG-CQ

Sen förstår jag att spelets animationer ska kännas mer verklighetstrogna än t.ex. COD där man byter vapen på ca 0,001 sekunder o.s.v.


signatur

Playstation 4 guru

Medlem

Hah! Detta i Pre-Alpha ser ut som Arma 2 som färdiggjort xD.

I know.. Arma har några år på nacken, men ändå.

Medlem
Skrivet av karlmosenbacher:
Skrivet av -=anders=-:
Skrivet av karlmosenbacher:

Ber om ursäkt , min första kommentar var ganska onödig.

Med tanke på att det är Unreal Engine 4 som körs så känns det som att grafiken borde vara bättre och även animationerna.
Spelet påminner mig om det gamla Delta Force fast med lite bättre grafik och andra animationer.
Vissa animationer förstår jag mig inte alls på?

Men som sagt, spelet är i ett tidigt stadie och mycket kan som sagt ändras innan färdig release

Lungan. LIte mer konstruktivt känns lättare att ta in.
Vilka animationer tänker du främst på?
Vi har inte ännu infört blending som är övergångar mellan animationer. Vapen-animationer tycker jag ser helt ok ut. Vi har en snubbe i teamet som tjänstgjort mkt i afghanistan som kommer med väldigt mkt inputs som vi rättar oss till.

Ja grafiken är något vi jobbar kontinuerligt med och vi har fått in fler environment-artists nu som kommer jobbar mkt med texturer och foliages. Det är en ganska lång väg kvar tills vi själva anser att vi kan konkurrera med de stora företagen.

Sen jobbar vi mkt med prestandan i kombination med snygg grafik vilket är ganska tufft, med tanke på att vi siktar in oss på väldigt detaljerade banor som i sin tur är väldigt stora.
Men uppdateringar i motorn har nu gjort detta mer möjligt.

Vi får se, men det kommer se mkt snyggare ut, you got my word!

De animationer jag först hade i åtanke var när man kastar handgranat.
Personligen tycker jag att det känns konstigt när handen sträcks ut. Jag har dock aldrig kastat en handgranat i hela mitt liv så jag kan tänka mig att ni har animerat utefter instruktioner.

Bild på animation:
http://sv.tinypic.com/view.php?pic=nvyx3s&s=8#.VRFBHfmG-C...

Sen förstår jag att spelets animationer ska kännas mer verklighetstrogna än t.ex. COD där man byter vapen på ca 0,001 sekunder o.s.v.

Vapen animationerna ser helt suveräna ut, definitivt något jag skulle köpa. Modell animationerna är fortfarande dåliga, som man kan se i slutet, då det känns som gubben har bajsat på sig när han går, han skuttar fram komiskt, men när han springer ser det väldigt bra ut.

Sen tycker jag att karlmosenbacher har rätt om grafiken, på nära håll ser det fantastiskt ut för att vara ett så stort spel, men bergen på långt håll skapar ett helhets intryck där det fattas variation och detaljer på bergen, som får det att se som Delta Force. Här nedan finns två videor som visar hur speciellt berg kan se ut i Unreal Engine 4.

Medlem
Skrivet av -=anders=-:
Skrivet av karlmosenbacher:

Ber om ursäkt , min första kommentar var ganska onödig.

Med tanke på att det är Unreal Engine 4 som körs så känns det som att grafiken borde vara bättre och även animationerna.
Spelet påminner mig om det gamla Delta Force fast med lite bättre grafik och andra animationer.
Vissa animationer förstår jag mig inte alls på?

Men som sagt, spelet är i ett tidigt stadie och mycket kan som sagt ändras innan färdig release

Lungan. LIte mer konstruktivt känns lättare att ta in.
Vilka animationer tänker du främst på?
Vi har inte ännu infört blending som är övergångar mellan animationer. Vapen-animationer tycker jag ser helt ok ut. Vi har en snubbe i teamet som tjänstgjort mkt i afghanistan som kommer med väldigt mkt inputs som vi rättar oss till.

Ja grafiken är något vi jobbar kontinuerligt med och vi har fått in fler environment-artists nu som kommer jobbar mkt med texturer och foliages. Det är en ganska lång väg kvar tills vi själva anser att vi kan konkurrera med de stora företagen.

Sen jobbar vi mkt med prestandan i kombination med snygg grafik vilket är ganska tufft, med tanke på att vi siktar in oss på väldigt detaljerade banor som i sin tur är väldigt stora.
Men uppdateringar i motorn har nu gjort detta mer möjligt.

Vi får se, men det kommer se mkt snyggare ut, you got my word!

Kan du kunde smyga in Svenska armén i spelet?

Vore riktigt grymt om det fanns en svensk fraktion, så att man kunde få använde vapen som P-skott, GRG, Ksp 58 och 90, AK 4 och 5, PSG eller fordon som Galten, 90-vagnen osv Givetvis ska man ha m90 på sig och ge order på svenska.

/

Medlem

Kommer nog bli helt suveränt detta spel! något jag inte riktigt tyckte om dock var muzzleflash, vet inte varför, den ser väldigt "cartoon" ut eller vad man ska säga, kanske är så ovan då man oftast bara ser starka ljusa "strålar"

Medlem

Ser skitfult ut, ser inte charmen alls. Men nu är jag knappast målgruppen för militärsimulatorer heller, så det kanske finns mer att hämta från detta klipp än... något som ser gammalt och trist ut.

Medlem
Skrivet av doie331:

Kommer nog bli helt suveränt detta spel! något jag inte riktigt tyckte om dock var muzzleflash, vet inte varför, den ser väldigt "cartoon" ut eller vad man ska säga, kanske är så ovan då man oftast bara ser starka ljusa "strålar"

Jag störde mig också på mynningsflammorna. De ser varken realistiska eller snygga ut.

I övrigt ser det riktig bra ut. Kul att se att utvecklingen av spelet går framåt.

Medlem
Skrivet av fruktjuice:
Skrivet av doie331:

Kommer nog bli helt suveränt detta spel! något jag inte riktigt tyckte om dock var muzzleflash, vet inte varför, den ser väldigt "cartoon" ut eller vad man ska säga, kanske är så ovan då man oftast bara ser starka ljusa "strålar"

Jag störde mig också på mynningsflammorna. De ser varken realistiska eller snygga ut.

I övrigt ser det riktig bra ut. Kul att se att utvecklingen av spelet går framåt.

De är säkert bara "placeholders" nu under utvecklingen.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Ser skitfult ut, ser inte charmen alls. Men nu är jag knappast målgruppen för militärsimulatorer heller, så det kanske finns mer att hämta från detta klipp än... något som ser gammalt och trist ut.

Det som är av intresse är att vapnen hanteras och beter sig relativt verkligt. Detta är inte ett grafiktest eller uppvisning
Kanske lite men främst för vapnen


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Ser lovande ut

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Ser skitfult ut, ser inte charmen alls. Men nu är jag knappast målgruppen för militärsimulatorer heller, så det kanske finns mer att hämta från detta klipp än... något som ser gammalt och trist ut.

Kanske dags att börja uppskatta andras arbete, ser ju knappast skitfult ut , subjektivt eller ej.. dags för glasögon ?

Medlem

WoW är skitfult, folk lirar det ändå? UE4 är inte begränsad egentligen. Måste ändå hitta en balans mellan prestanda och hur vackert/realistiskt det kan se ut.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av burkmopp:

Ser skitfult ut, ser inte charmen alls. Men nu är jag knappast målgruppen för militärsimulatorer heller, så det kanske finns mer att hämta från detta klipp än... något som ser gammalt och trist ut.

Kanske dags att börja uppskatta andras arbete, ser ju knappast skitfult ut , subjektivt eller ej.. dags för glasögon ?

Jag vet inte vad du lirar för spel, men ja det ser åldrat å fult ut. Jag vill bli bra på rita en dag med, men det jag ritar idag ser också förjävligt ut. Betyder inte att jag inte försöker göra något bra, jag bra inte kan det än, och jag kan uppskatta att några försöker fullt ut att skapa något bra, men det betyder inte att resultatet blir bra.

Men men, antar att det finns en anledning till att Jackson Pollock målningar säljer, man måste ju uppskatta arbetet bakom dom.

Trams.

Edit:
Då menar jag på miljöerna som såg väldigt platta och tvådimensionella ut, inget att påpeka angående vapnen.

Vapen-porr! *dräggel*

Oooh får gamla Americas Army vibbar av detta fast fan så bättre.
Antar att fienden är.....insurgency-typ eller vad?(är inte så påläst om detta spel.)


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem
Medlem

Vapnen såg bra ut och hanteringen av dom också, gillade speciellt att det är olika animationer om manteln är bak eller inte.
Så roligt ut med dom detaljerade modellerna men stanag magasinet var tomt

1
Skriv svar