Är det en uppföljare till Alien: Isolation på gång?

Robot
Är det en uppföljare till Alien: Isolation på gång?
Medlem
Är det en uppföljare till Alien: Isolation på gång?

Kanske en uppföljare där man istället blir jagad utav EN Predator i djungeln? Skulle va sjukt

Medlem

Uppföljare till Isolation, eller ett nytt Colonial Marines kanske?

Tackar ja till båda.

Medlem

Av vad jag hört så blir Isolation lite väl mycket "kurragömma" i längden? Jag sparar åtminstone min spelsession tills RE Vive (eller vad som nu blir det bästa alternativet) är ute.

Edit: Jag menar på ett leksamt sett - att det läskiga eventuellt försvinner. Vet ej om det stämmer!

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Av vad jag hört så blir Isolation lite väl mycket "kurragömma" i längden? Jag sparar åtminstone min spelsession tills RE Vive (eller vad som nu blir det bästa alternativet) är ute.

Edit: Jag menar på ett leksamt sett - att det läskiga eventuellt försvinner. Vet ej om det stämmer!

Det är spännande så länge du inte vet riktigt hur spelet eller Alien AI:n fungerar, då känns allt väldigt verkligt och levande. Men efter ett tag då du ser ett mönster så vill du bara få slut på att. Jag gav upp efter 2/3 utav spelet.

Gärna det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Enligt mig var Alien förra årets bästa spel. Det var verkligen lyckat på alla plan. Så detta är goda nyheter för mig. *sitter och hoppar på stolen*


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem

Hoppas! Förra årets bästa spel lätt. Sjukt bra att det fortfarande finns AAA-studios som vågar ta ut svängarna.

Inaktiv

Med tanke på att Amanda Ripley enligt canon lever till hög ålder verkar en uppföljare som en god idé.

S_Z
Medlem
Skrivet av nils45:
Skrivet av Luciphear:

Av vad jag hört så blir Isolation lite väl mycket "kurragömma" i längden? Jag sparar åtminstone min spelsession tills RE Vive (eller vad som nu blir det bästa alternativet) är ute.

Edit: Jag menar på ett leksamt sett - att det läskiga eventuellt försvinner. Vet ej om det stämmer!

Det är spännande så länge du inte vet riktigt hur spelet eller Alien AI:n fungerar, då känns allt väldigt verkligt och levande. Men efter ett tag då du ser ett mönster så vill du bara få slut på att. Jag gav upp efter 2/3 utav spelet.

Håller med. Såg fram emot detta väldigt mycket men blev klart besviken. I början innan man direkt hade sett Alien så tyckte jag det var väldigt stämningsfull och jag smög runt och var väldigt försiktig av mig. Men efter några möten med Alien försvan den känslan helt. Att Alien klampar runt och låter som godzilla i träskor tar förstör mycket för mig, upplevde det inte det minsta "läskigt".
Tröttnade rätt snabbt då.

Medlem
Skrivet av S_Z:
Skrivet av nils45:
Skrivet av Luciphear:

Av vad jag hört så blir Isolation lite väl mycket "kurragömma" i längden? Jag sparar åtminstone min spelsession tills RE Vive (eller vad som nu blir det bästa alternativet) är ute.

Edit: Jag menar på ett leksamt sett - att det läskiga eventuellt försvinner. Vet ej om det stämmer!

Det är spännande så länge du inte vet riktigt hur spelet eller Alien AI:n fungerar, då känns allt väldigt verkligt och levande. Men efter ett tag då du ser ett mönster så vill du bara få slut på att. Jag gav upp efter 2/3 utav spelet.

Håller med. Såg fram emot detta väldigt mycket men blev klart besviken. I början innan man direkt hade sett Alien så tyckte jag det var väldigt stämningsfull och jag smög runt och var väldigt försiktig av mig. Men efter några möten med Alien försvan den känslan helt. Att Alien klampar runt och låter som godzilla i träskor tar förstör mycket för mig, upplevde det inte det minsta "läskigt".
Tröttnade rätt snabbt då.

Du har aldrig hört Godzilla va?

Medlem

Det skulle ju vara otroligt ovanligt och udda om dom INTE släppte en uppföljare till ett av de få licensspel som faktiskt levererat en solid och stark slutprodukt.


signatur

Nämen!

Medlem

En av den stora charmen i spelet var att dom var trogen till 1970-talets teknologi som kördes i första Alien. Ny-gammal teknik har aldrig varit så vacker.

Medlem

Oooooch titeln är, SvampBob Fyrkant !!!!


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

S_Z
Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av S_Z:
Skrivet av nils45:
Skrivet av Luciphear:

Av vad jag hört så blir Isolation lite väl mycket "kurragömma" i längden? Jag sparar åtminstone min spelsession tills RE Vive (eller vad som nu blir det bästa alternativet) är ute.

Edit: Jag menar på ett leksamt sett - att det läskiga eventuellt försvinner. Vet ej om det stämmer!

Det är spännande så länge du inte vet riktigt hur spelet eller Alien AI:n fungerar, då känns allt väldigt verkligt och levande. Men efter ett tag då du ser ett mönster så vill du bara få slut på att. Jag gav upp efter 2/3 utav spelet.

Håller med. Såg fram emot detta väldigt mycket men blev klart besviken. I början innan man direkt hade sett Alien så tyckte jag det var väldigt stämningsfull och jag smög runt och var väldigt försiktig av mig. Men efter några möten med Alien försvan den känslan helt. Att Alien klampar runt och låter som godzilla i träskor tar förstör mycket för mig, upplevde det inte det minsta "läskigt".
Tröttnade rätt snabbt då.

Du har aldrig hört Godzilla va?

Hehe, nu syftade jag inte på Godzilla orala läten utan att Alien gör så förskräckligt höga ljud ifrån sig när den klampar runt. I filmen är den ju närmast ljudlös när den rör sig.

1
Skriv svar