Daybreak avskedar Everquest-chefer

Medlem
Daybreak avskedar Everquest-chefer

Oj, vad skönt att just ett investeringsbolag tagit över. Nu är äntligen spelarens bästa satt i fokus, vårdat av engagerade visionärer, och det absolut sista som kommer driva utvecklingen av spelet är saker som mikrotransaktioner. Härligt!

Medlem
Citat:

Oj, vad skönt att just ett investeringsbolag tagit över. Nu är äntligen spelarens bästa satt i fokus, vårdat av engagerade visionärer, och det absolut sista som kommer driva utvecklingen av spelet är saker som mikrotransaktioner. Härligt!

Medlem

Nytt blod vid rodret av EverQuest serien kan nog vara klokt. De har verkligen gjort ett toppenjobb hittils men för att EQ:N ska kunna realiseras och bli det toppen spel det kan bli behövs nog någon med ett färskt nytt perspektiv. EQ serien är bra på vad den har gjort men det börjar kännas lite gammalt samt så tilltalar det inte en större grupp. Jag har inga problem med serien som den är, kanske lite dålig PvP men det hade varit mycket roligare om de kunde attrahera fler spelare

Skribent

Enligt vissa rykten så sägs det att Everquest Next kört in i en teknisk vägg: att den öppna världen fylld med dynamiska events istället för quests inte fungerar som utlovat. Och att det därför kan vara så att ledningen får gå så att någon annan kan ta över.

Men bara rykten som sagt.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

RIP Everquest o andra SOE spel, nu ska här styckas upp o säljas till högstbjudande.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Enligt vissa rykten så sägs det att Everquest Next kört in i en teknisk vägg: att den öppna världen fylld med dynamiska events istället för quests inte fungerar som utlovat. Och att det därför kan vara så att ledningen får gå så att någon annan kan ta över.

Men bara rykten som sagt.

Intressant! Får man kanske efterfråga att ni på FZ redaktionen gräver lite djupare i dessa rykten och kollar om det finns någon sanning i det hela? Och självklart göra ett reportage om det hela ifall det finns något att rapportera. Har nämligen varit riktigt intresserad av EQ Next sedan det annonserades och ryktena du berättade om känns ju inte allt för behagliga :S


signatur

Game long and prosper

Medlem

Han verkade ju vara en trevlig prick den där David.

Skrivet av Mattias Frost:

Enligt vissa rykten så sägs det att Everquest Next kört in i en teknisk vägg: att den öppna världen fylld med dynamiska events istället för quests inte fungerar som utlovat. Och att det därför kan vara så att ledningen får gå så att någon annan kan ta över.

Men bara rykten som sagt.

Det lät ju onekligen för bra för att vara sant, och med tanke på hur extremt dålig performance Landmark har än idag kanske det var det.

Man ska ju leverera också, inte bara snacka. Det räcker med en Peter Molyneux.

Medlem

Det låter som om det måste varit litet hårda ord mellan de sparkade och ledningen, annars kan jag inte se varför någon är så förhastad att man sparkar ledande figurer för ett sådant här projekt, vare sig investeringsbolag eller van speldesigner... Antar att de ville olika.

Synd om de inte har fått det att flyta på som utlovat, för det verkade verkligen ganska kul när de presenterade det förut. Dock har det varit väldigt tyst om det för någon som mig som inte poppar in på deras sajter.

Medlem

Håller med om att om Landmark är riktmärket så blir EQ Next knepigt att leverera.
Konceptet bakom EQ Next är riktigt bra men kanske det är ett problem att leverera en voxelvärld med en motor som inte skrevs för ändamålet.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Håller med om att om Landmark är riktmärket så blir EQ Next knepigt att leverera.
Konceptet bakom EQ Next är riktigt bra men kanske det är ett problem att leverera en voxelvärld med en motor som inte skrevs för ändamålet.

Sant, och efter egna erfarenheter från Landmark blev även jag lite oroad.

Prestandan där är ingen höjdare, även om estetiken visar enorm potential (enda MMO:t som teasats där det rent visuella väckt liv i ett stort intresse sen GW2).

Jag ställer mig dock rejält skeptisk till att man låter en så central visionär som David Georgeson gå.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Daybreak Games - They break games!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

1
Skriv svar