Nintendo försökte köpa rättigheterna till Harry Potter

Robot
Medlem
Nintendo försökte köpa rättigheterna till Harry Potter

nunchuk quidditch nintendo wii... hmmm

Medlem

Kan man säga att Nintendo duckade en kula med tanke på hur medelmåttiga alla Harry Potter-spel har varit?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Om Nintendo skulle köpt den skulle vi nog ha haft riktigt bra Harry Potter spel nu, skulle iaf varit intressant att se hur de skulle gjort spelen och om de skulle tagit sin tid på sig att göra dom ordentligt.

Medlem
Skrivet av Chnum:

Om Nintendo skulle köpt den skulle vi nog ha haft riktigt bra Harry Potter spel nu, skulle iaf varit intressant att se hur de skulle gjort spelen och om de skulle tagit sin tid på sig att göra dom ordentligt.

Kan bara hålla med. Finns faktiskt mycket bra material för spel i de böckerna. De spelen som kom i samband med filmerna är oväntat nog värdelösa.

Medlem
Skrivet av kadavriak:
Skrivet av Chnum:

Om Nintendo skulle köpt den skulle vi nog ha haft riktigt bra Harry Potter spel nu, skulle iaf varit intressant att se hur de skulle gjort spelen och om de skulle tagit sin tid på sig att göra dom ordentligt.

Kan bara hålla med. Finns faktiskt mycket bra material för spel i de böckerna. De spelen som kom i samband med filmerna är oväntat nog värdelösa.

Det kanske beror på mina nostalgiglasögon, men jag tyckte De Vises Sten och Hemligheternas Kammare var roliga spel. Jag vill minnas att det var rätt öppet att göra vad man ville mellan uppdragen. Typ samla bönor och låsa upp hemliga rum med trollformler som låstes upp ju längre in i storyn man kom.

Jag har däremot inte spelat några andra Harry Potter-spel, så jag kan inte uttala mig om kvaliteten på dem.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av kadavriak:
Skrivet av Chnum:

Om Nintendo skulle köpt den skulle vi nog ha haft riktigt bra Harry Potter spel nu, skulle iaf varit intressant att se hur de skulle gjort spelen och om de skulle tagit sin tid på sig att göra dom ordentligt.

Kan bara hålla med. Finns faktiskt mycket bra material för spel i de böckerna. De spelen som kom i samband med filmerna är oväntat nog värdelösa.

Det kanske beror på mina nostalgiglasögon, men jag tyckte De Vises Sten och Hemligheternas Kammare var roliga spel. Jag vill minnas att det var rätt öppet att göra vad man ville mellan uppdragen. Typ samla bönor och låsa upp hemliga rum med trollformler som låstes upp ju längre in i storyn man kom.

Jag har däremot inte spelat några andra Harry Potter-spel, så jag kan inte uttala mig om kvaliteten på dem.

Spelade De vises sten till ps1 många gånger men kom aldrig förbi det där förnedrade schack pusslet Hemligheternas kammare var det första spelet jag köpte till xboxen, minns hur jag tappade hakan över grafiken och spelets gameplay. Riktigt roliga spel under barndomen


signatur

Game long and prosper

Medlem

signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Är det bara jag som fortfarande väntar på ett riktigt bra spel i Harry Potter-världen? Varför inte ett open world action rpg som utspelar sig parallellt med händelserna i böckerna? HP-fantasten inom mig har redan börjat dregla...

Medlem

jag är glad att filmerna blev av, och medans nintendo inte imponerat mig på senaste tiden, så tror jag de hade kunnat göra grymt bra harry potter spel:p

jag vill minnas att 2an till ps2 var riktigt roligt:)

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Kan man säga att Nintendo duckade en kula med tanke på hur medelmåttiga alla Harry Potter-spel har varit?

Jag tror tvärt om, hade Nintendo fått göra spelen så hade dem varit bättre. Då Nintendo alltid går all in!

1
Skriv svar