Patch stoppar moddar i Dying Light

Robot
Patch stoppar moddar i Dying Light
Medlem
Patch stoppar moddar i Dying Light

Måste ju få tjäna $$ på sina DLC.

Medlem

Vad i helvete är poängen med det här egentligen? Det är inget competitive multiplayerspel direkt...

Medlem

Är inget fan av moddar o sådant så detta tycker jag låter bra.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Som vanligt är det många som överreagerar och drar förhastade slutsatser utan att höra med de som gör spelet.

Här är deras initiala svar på Gamespot:
http://www.gamespot.com/articles/dying-light-pc-patch-blocks-...

Citat:

Techland tells GameSpot that the Dying Light mod issue was a "mix-up" that the Polish studio hopes to clear up later today. Below is the full statement.

"With the recent patch (1.2.1) on Steam we blocked cheating to make sure the game's PvP system (Be The Zombie) would not be abused. This, however, had the side-effect of hindering mod-makers from making changes to the game."

"Creating obstacles for modders has never been our intention. We are now working on a quick patch that will re-enable common tweaks while stopping cheating in the game’s multiplayer mode."

"At Techland, we have always supported the mod community, and loved seeing how our own game can be changed by the players. A big part of the original Dead Island's success was the passion and creativity of mod-makers from our community. We want the same for Dying Light."

Medlem

Moddar fungerar fortfarande för mig efter patch 1.2.1, enda viktiga modden som jag kör med är weapon damage reduced. Efter lvl 20 är vapnena OP som fan och man oneshottar det mesta, de låg på ca 1300 dmg. Modden gör att de går ner till 3-400 dmg som är rätt ok, 2-3 slag för att plocka biters och man har även en chans att ta ut Volitiles om man möter 1-2 åt gången.

Redaktör
Skrivet av Buio:

Som vanligt är det många som överreagerar och drar förhastade slutsatser utan att höra med de som gör spelet.

Här är deras initiala svar på Gamespot:
http://www.gamespot.com/articles/dying-light-pc-patch-blocks-...

Citat:

Techland tells GameSpot that the Dying Light mod issue was a "mix-up" that the Polish studio hopes to clear up later today. Below is the full statement.

"With the recent patch (1.2.1) on Steam we blocked cheating to make sure the game's PvP system (Be The Zombie) would not be abused. This, however, had the side-effect of hindering mod-makers from making changes to the game."

"Creating obstacles for modders has never been our intention. We are now working on a quick patch that will re-enable common tweaks while stopping cheating in the game’s multiplayer mode."

"At Techland, we have always supported the mod community, and loved seeing how our own game can be changed by the players. A big part of the original Dead Island's success was the passion and creativity of mod-makers from our community. We want the same for Dying Light."

Tack för info! Nyhet uppdaterad.


signatur
Medlem

nu gäller det inte detta spel så mycket, men något som jag anser är ett mega stort problem i multiplayer spel i dagens läge är att eftersom du kan t,ex stänga av skuggor, höja ljusstyrkan, göra så du inte har något gräs eller buskar att gömma dig i.
Eller att folk kan ta bort gräs etc å också sjukt lamt m.m Sen så t,ex som att sänka grafiken i vissa spel ger dig övertag över dom som har kan å vill köra med högsta möjliga grafisk kvalitet, som sagt jag tycker sånt suger stenhårt å jag vet inte hur men det måste fixas på något sätt.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Är inget fan av moddar o sådant så detta tycker jag låter bra.

Dummaste jag läst på länge.
För att du inte använder moddar så tycker du det är bra att mod supporten försvinner?

Tur så var det ett fel och ska fixas men sån här attityd stör man sig på.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Är inget fan av moddar o sådant så detta tycker jag låter bra.

Håller med, hade det inte varit för Counter Strike och alla zombie moddar, så hade vi kanske sluppit alla modern military shooters och zombie spel till höger och vänster x)

Medlem

I många fall så tycker jag det är moddar som håller liv i spel. Många äldre och nya spel har grafikmoddar och sen alla andra olika typer av moddar som förbättrar det ena och det andra.

Tråkigt för dem att det blev en missuppfattning om spelet och dess stöd för moddar. Men det är ju fixat nu i slutet av nyheten.

Medlem

Cheat engine funkar fortfarande i singleplayer. Körde med unbreakable weapons och infinity ammo in ammo pool, sen funkar cheatsen för odödlighet och oändlig stamina med.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

jag skulle vilja ha en mod så att jag hittar fler skjutvapen då jag gillar de har implementerat en risk vid använding av dem , sen skulle jag gärna se att de kan låsa/jamma sig mitt i en fight så man måste göra någon manöver för att få dem att skjut igen^^

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Är inget fan av moddar o sådant så detta tycker jag låter bra.

Tänk gta iv utan modar. Spela 14 timmar SP och 3 timmar MP sen hade det varit över...
Har loggat över 1000 timmar på gta iv tack vare mods.

Medlem
Skrivet av wingman92:
Skrivet av Kleptoman:

Är inget fan av moddar o sådant så detta tycker jag låter bra.

Tänk gta iv utan modar. Spela 14 timmar SP och 3 timmar MP sen hade det varit över...
Har loggat över 1000 timmar på gta iv tack vare mods.

Och det gäller typ alla andra open world spel också. Rollspel av den äldre karaktären är detta ännu mer sant för. Vet inte hur många tusentals timmar jag lagt ner på Neverwinter Nights 1 och 2 tack vare alla moduler.

Medlem

Bra att de jobbar på en lösning. Jag blir lika förvånad varje gång en dev (inte nödvändigtvis techland) inte förstår kraften av att spelare kan modda deras spel. Jag menar... titta på Bethesda. Visst är deras spel kul men det är ju hundratals extra timmar man fått ut enbart för att andra spelare får utlopp för sin kreativitet. Infinity engine var inte ens gjord för att modda men BG2 har ändå en hel drös med riktigt angenäma tillägg från entusiaster.

Det får en att tänka, hur underbart hade inte Daggerfall gått att göra med dagens modscen samt modvänlig kod? Vet att det finns en del mods, men ändå... Nåja, det har ju inte helt så mycket att göra med denna topic, kanske.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Är inget fan av moddar o sådant så detta tycker jag låter bra.

Vad i helvete säger du människa! Det är fan tack vare mods som spelvärlden har utvecklats så enormt det senaste decenniet!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

1
Skriv svar