Jämför Dying Light på pc och Xbox One

Robot
Jämför Dying Light på pc och Xbox One

FZ visar gameplayfilmer från både Windows- och konsolversionen.

#dying-light


Medlem
Jämför Dying Light på pc och Xbox One

Vad är det för konstigt eko när folk snackar, är det menat att det ska vara så ? Isåfall måste det vara en av dom fulaste och mest irriterande ljud "effekten".

Spelet verkar la schyst i övrigt.

Medlem

Méh, tycker spelet är relativt tråkigt, känner mig som en spring pojke utan skjut vapen.

Medlem
Skrivet av Loltron:

Vad är det för konstigt eko när folk snackar, är det menat att det ska vara så ? Isåfall måste det vara en av dom fulaste och mest irriterande ljud "effekten".

Spelet verkar la schyst i övrigt.

Det är på FZs sida, har själv inte det problemet i spelet.

Skrivet av nils45:

Méh, tycker spelet är relativt tråkigt, känner mig som en spring pojke utan skjut vapen.

Jag finner det väldigt underhållande men jag spelar en del med några kompisar.

Medlem

Lär skaffa det och spela det tillsammans med min bror och en polare. Ensam lär det nog inte bli något värst kul - likt Dead Island. Gillade inte spelet ensam men tillsammans hade vi asroligt.

Medlem

Härligt när det ena ser ut som Minecraft

Medlem

fyf*N vad dåligt optimerat detta spelet är, speciellt för folk som sitter på AMD-kort. stuttering och fps-drops konstant på medium/high.
Har läst att många har riktigt besvärliga problem, och det finns även guider på 2-3 A4 hur man kan tweaka bort vissa problem själv.
Jag väntar på patch i alla fall,
-men som alltid är det ett knytnävsslag i ansiktet för PC-användare. Nvidia-användare har mindre problem dock.

HD7990 6GB, Intel 2600K 8 trådar 3.4ghz. 8GB DDR3
crossfire funkar i spelet.

i t.ex war thunder ligger jag runt 120 - 140 fps konstant med allt på max, datorn blir riktigt varm också, väldigt effektiv belastning på samtliga komponenter.

Inaktiv
Skrivet av nils45:

Méh, tycker spelet är relativt tråkigt, känner mig som en spring pojke utan skjut vapen.

Skaffa ett skjutvapen då om det är så viktigt för dig? Kom inte till mig och klaga när du lockar till dig virals bara Kan möjligen vara bland det bästa släppen 2015. Riktigt roligt att spela COOP med polarna och fullt stöd för COOP i kampanjläget GILLAS!

Har ett fucking 970 men utanför tornet vill den attan bara jobba i 30% av sin kapacitet så yay för 30 fps på medium :-[


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av nils45:

Méh, tycker spelet är relativt tråkigt, känner mig som en spring pojke utan skjut vapen.

Skaffa ett skjutvapen då om det är så viktigt för dig? Kom inte till mig och klaga när du lockar till dig virals bara Kan möjligen vara bland det bästa släppen 2015. Riktigt roligt att spela COOP med polarna och fullt stöd för COOP i kampanjläget GILLAS!

Fast en bit in så är Virals ingenting. Bara att peppra i lugn och ro, för att sen vända sig om och hugga huvudena av fanskapen Funkar fint.. på dagen. Demolishers dödar jag helst på avstånd, hehe. Sen kan man ju bussa volatiles/virals på mänskliga fiender också. Bara att kasta in nåt högljutt och hålla sig på avstånd.

Medlem
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av nils45:

Méh, tycker spelet är relativt tråkigt, känner mig som en spring pojke utan skjut vapen.

Skaffa ett skjutvapen då om det är så viktigt för dig? Kom inte till mig och klaga när du lockar till dig virals bara Kan möjligen vara bland det bästa släppen 2015. Riktigt roligt att spela COOP med polarna och fullt stöd för COOP i kampanjläget GILLAS!

Jag ska fortsätta spela och ge det några försök till

Medlem

Prestandaproblem
Fixas väll i senare patchar men också ev. i framtida drivrutiner för grafikkorten.
Tänker speciellt när AMD användare upplever lägre prestanda än nvidia användare.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ni som har prestanda problem, testa sänka view distance helt. det boosta upp min framerate med 50%.


signatur

Skin som den bruna prutten du engång var.

FM-guru
F.d. Sisyr

Kraschat ett par gånger när jag spelat, men det kan mycket väl bero på att skiten är installerad på en extern hårddisk, antar jag...

Medlem

Nu kör vi!


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem

Förrutom att det verkar krasha då och då i coop samt att det där jävla "Chromatic abberation" inte går att stänga av så är det sjukt kul.

Medlem
Skrivet av ZaMMe:

fyf*N vad dåligt optimerat detta spelet är, speciellt för folk som sitter på AMD-kort. stuttering och fps-drops konstant på medium/high.
Har läst att många har riktigt besvärliga problem, och det finns även guider på 2-3 A4 hur man kan tweaka bort vissa problem själv.
Jag väntar på patch i alla fall,
-men som alltid är det ett knytnävsslag i ansiktet för PC-användare. Nvidia-användare har mindre problem dock.

HD7990 6GB, Intel 2600K 8 trådar 3.4ghz. 8GB DDR3
crossfire funkar i spelet.

i t.ex war thunder ligger jag runt 120 - 140 fps konstant med allt på max, datorn blir riktigt varm också, väldigt effektiv belastning på samtliga komponenter.

Stäng av alla nvidia specifika videotillslag, däremot förstår jag inte vad NDOF är då det knappast var nvidia som utvecklade depth of field:P

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Jag finner det väldigt underhållande men jag spelar en del med några kompisar.

Hur ser multiplayer-upplevelsen ut? Hoppar man in sömlöst i kompisens spel och röjer runt med uppdrag eller landar man i nåt freeplay-läge där man bara latjar runt tillsammans och tröttnar efter en halvtimme? Eller är det rent av helt separat från vanliga spelandet?

Är det nån annan som har jätte låg fps utomhus på PC? Vad jag förstått va det nån dag 1 patch som sabbade för många


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

Var det bara jag som asgarvade, när han ramlade ner för kranen och kunde inte hålla allt rakt och stadigt?

Redaktör
Skrivet av Sisyr:

Kraschat ett par gånger när jag spelat, men det kan mycket väl bero på att skiten är installerad på en extern hårddisk, antar jag...

Kraschade för mig på pc i dag. Nyinstallerat Windows, fräscha drivrutiner, osv.

Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Är det nån annan som har jätte låg fps utomhus på PC? Vad jag förstått va det nån dag 1 patch som sabbade för många

Sänka draw distance tipsar många om.


signatur
Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av MrPeters:

Jag finner det väldigt underhållande men jag spelar en del med några kompisar.

Hur ser multiplayer-upplevelsen ut? Hoppar man in sömlöst i kompisens spel och röjer runt med uppdrag eller landar man i nåt freeplay-läge där man bara latjar runt tillsammans och tröttnar efter en halvtimme? Eller är det rent av helt separat från vanliga spelandet?

Det är jag med intresserad av att veta.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

De har släppt en patch nu som ökade prestandan enormt för mig med mitt GTX 980.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Tycker det är ett kul spel. Undrar dock vad Dead Island 2 kommer att fylla för funktion.

Medlem
Skrivet av Biggles:

Tycker det är ett kul spel. Undrar dock vad Dead Island 2 kommer att fylla för funktion.

Det är ju andra utvecklare, så funktionen blir väl 'direkt konkurrent'?

Medlem
Skrivet av ZaMMe:

fyf*N vad dåligt optimerat detta spelet är, speciellt för folk som sitter på AMD-kort. stuttering och fps-drops konstant på medium/high.
Har läst att många har riktigt besvärliga problem, och det finns även guider på 2-3 A4 hur man kan tweaka bort vissa problem själv.
Jag väntar på patch i alla fall,
-men som alltid är det ett knytnävsslag i ansiktet för PC-användare. Nvidia-användare har mindre problem dock.

HD7990 6GB, Intel 2600K 8 trådar 3.4ghz. 8GB DDR3
crossfire funkar i spelet.

i t.ex war thunder ligger jag runt 120 - 140 fps konstant med allt på max, datorn blir riktigt varm också, väldigt effektiv belastning på samtliga komponenter.

Just därför man lira på konsol masta racör ellöör


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:
Skrivet av MrPeters:

Jag finner det väldigt underhållande men jag spelar en del med några kompisar.

Hur ser multiplayer-upplevelsen ut? Hoppar man in sömlöst i kompisens spel och röjer runt med uppdrag eller landar man i nåt freeplay-läge där man bara latjar runt tillsammans och tröttnar efter en halvtimme? Eller är det rent av helt separat från vanliga spelandet?

Dels kan du sömlöst hoppa in i kompisars kampanj och lira den tillsammans, dels så finns det ett multiplayer "PvP" läge där några är zombies och några människor.

Skrivet av Tompa:
Skrivet av Sisyr:

Kraschat ett par gånger när jag spelat, men det kan mycket väl bero på att skiten är installerad på en extern hårddisk, antar jag...

Kraschade för mig på pc i dag. Nyinstallerat Windows, fräscha drivrutiner, osv.

Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Är det nån annan som har jätte låg fps utomhus på PC? Vad jag förstått va det nån dag 1 patch som sabbade för många

Sänka draw distance tipsar många om.

den är i botten och allt på medium. Ser att grafikkortet bara jobbar i 40-50 %...

Skrivet av marsson90:

De har släppt en patch nu som ökade prestandan enormt för mig med mitt GTX 980.

Ingen skillnad what so ever på mitt 970. Hur kan jag va säker på att patchen är nedladdad?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Sisyr:

Kraschat ett par gånger när jag spelat, men det kan mycket väl bero på att skiten är installerad på en extern hårddisk, antar jag...

Kraschade för mig på pc i dag. Nyinstallerat Windows, fräscha drivrutiner, osv.

Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Är det nån annan som har jätte låg fps utomhus på PC? Vad jag förstått va det nån dag 1 patch som sabbade för många

Sänka draw distance tipsar många om.

den är i botten och allt på medium. Ser att grafikkortet bara jobbar i 40-50 %...

Skrivet av marsson90:

De har släppt en patch nu som ökade prestandan enormt för mig med mitt GTX 980.

Ingen skillnad what so ever på mitt 970. Hur kan jag va säker på att patchen är nedladdad?

Ifall du äger spelet lagligt på steam så laddas patchen ner innan du kan spela det.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

http://cdn.socialeyezer.com/wp-content/uploads/2012/11/Gumpy-...

Skrivet av ZaMMe:

fyf*N vad dåligt optimerat detta spelet är, speciellt för folk som sitter på AMD-kort. stuttering och fps-drops konstant på medium/high.
Har läst att många har riktigt besvärliga problem, och det finns även guider på 2-3 A4 hur man kan tweaka bort vissa problem själv.
Jag väntar på patch i alla fall,
-men som alltid är det ett knytnävsslag i ansiktet för PC-användare. Nvidia-användare har mindre problem dock.

HD7990 6GB, Intel 2600K 8 trådar 3.4ghz. 8GB DDR3
crossfire funkar i spelet.

i t.ex war thunder ligger jag runt 120 - 140 fps konstant med allt på max, datorn blir riktigt varm också, väldigt effektiv belastning på samtliga komponenter.

Just därför man lira på konsol masta racör ellöör

Varför ska man anpassa och nöja sig med den lägsta nivån? Vi vill väll gå framåt och utvecklas?
Dagens konsoler är inte problemfria heller.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

12
Skriv svar